Εκδηλώσεις

Εκθεση Πυρογραφίας και ομοιωμάτων με θέμα «Η Επανάσταση του 1821»

Μέχρι το Σάββατο θα διαρκέσει η μοναδική έκθεση Πυρογραφίας και ομοιωμάτων με θέμα «Η Επανάσταση του 1821» του Στράτου Μυλωνά και της Νίκης Δερμιτζόγλου στο φουαγιέ του δημοτικού αμφιθεάτρου (8.00-14.30 και 18.00-21.00)

 Η έκθεση ξεκίνησε χθες με την προβολή σχετικού βίντεο και με παρουσίαση χορών του συλλόγου Κρητών. Παρεβρέθηκαν ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης και Περιθεωρίου , αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος Γκουτζίνης, ο πρώην δήμαρχος Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος, ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Μιχάλης Τσέπελης, εκπρόσωπος του βουλευτη Σπύρου Τσλιγγίρη, ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Παππάς, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Γιάννης Καλτσάς κ.α

 Ο Στράτος Μυλωνάς  υπηρετεί στην 139η Αυτοκινούμενη Μοίρα του Δ’Σ.Σ που εδρεύει στο Πετροχώρι Ξάνθης.

Την εκθεση θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί το κοινό της Ξάνθης στο πλαίσιο του εορτασμού της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Μια έκθεση που θα πρέπει να δουν και οι μαθητές των σχολείων της περιοχής μας

 «Το φουαγιέ του Δημοτικού Αμφιθεάτρου πλημμύρισε Ελλάδα…. Μέσα από μια εικαστική πανδαισία “ταξιδέψαμε” στο χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης και τους αγώνες του Έθνους μας… Φίλε Στράτο σε ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό το υπέροχο ιστορικό ταξίδι μέσα από τη μαγεία της τέχνης σου…» σχολίασε ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Παππάς

 Λίγα λόγια για τον Καλλιτέχνη: Ο Ευστράτιος Μυλωνάς γεννήθηκε στην Ξάνθη. Κατάγεται από τη Θράκη και τον πόντο. Υπηρετεί στις τάξεις του ελληνικού στρατού από το 1997. Από μικρός γοητευμένος από τις ομορφιές του τόπου του, διάβασε για την τέχνη και την παράδοση. Η αγάπη του για τις εικαστικές εφαρμογές ήταν και το έναυσμα για να ασχοληθεί με την ζωγραφική και σιγά-σιγά τα πάντα έγιναν σχέδια παρουσιάσεις, χρώματα. Είναι αυτοδίδακτος με ανήσυχο πνεύμα αναζήτησης τεχνικών και υλικών.

Έτσι δημιούργησε ακουαρέλες, ελαιογραφίες, αγιογραφίες και απεικονίσεις σε τοιχογραφίες. Από το 2003 ασχολείται με την πυρογραφία σε ξύλο. Η τέχνη αυτή τον έχει συναρπάσει χρησιμοποιώντας αρχέγονα σχέδια της φύσης, το ξύλο, το δέρμα και την φωτιά, που οι ρίζες της βρίσκονται στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ενώ συναντάται και στους αιγύπτιους, τους λαούς της Αφρικής και τους ευρωπαίους.

Χαράζει το ξύλο με την πληρωμένη μεταλλική λεπίδα. Η δική του τεχνική βασίζεται στην κλασική πυρογραφία με την διαφορά ότι προσθέτει χρώματα σε κάποια από τα έργα του χωρίς να επικαλείται το κάψιμο του ξύλου. Αυτό το χαΐδεμα της φωτιάς πάνω στο ξύλο, δίνει τη δυνατότητα φωτοσκιάσεων, έτσι ώστε να έχει σαν αποτέλεσμα το βάθος, την προοπτική, την έκφραση, όλα δηλαδή τα απαραίτητα στοιχεία που δημιουργούν ένα όμορφο καλλιτέχνημα. Χρήση του χρώματος προσδίδει στο έργο μία αίσθηση του πιο ζωντανό.

Έχει αποσπάσει ευνοϊκές κριτικές. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και σε επαγγελματικούς χώρους. Επίσης αναδείχτηκε και με την βραχογραφία της Παναγίας ζωγραφισμένη πάνω σε βράχο, το 2020 στο Καστελόριζο. Ακόμη πιο μεγάλη επιτυχία ήταν η πιο μεγαλύτερη ελληνική σημαία 15 επί 15 m του Αι Γιώργη ζωγραφισμένη πάνω σε καραβόπανο.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button