ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ

*Την Παρασκευή το σύνολο σχεδόν το εφημερίδων πανελλαδικής κυκλοφορίας είχαν την έρευνα που διεξήγαγε το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών σε σχολεία Δήμου της περιοχής Αθηνών. Τα συμπεράσματα της έρευνας διόλου καθησυχαστικά…. Επιβεβαιώνουν όλα αυτά που τελευταία αναλύονται ποικιλότροπα στα τηλεοπτικά παράθυρα των ειδήσεων και των εκπομπών… Επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων των κοινωνικών επιστημών και της ιατρικής, δημοσιογράφοι, δικηγόροι, ερευνητές προσπαθούν να ερμηνεύσουν τη βία στη ζωή των παιδιών και κυρίως τη βία μέσα στα σχολεία… Λες κα τώρα ανακάλυψαν την Αμερική… *Όσο για τις διαπιστώσεις της έρευνας, φαίνεται πως οι μαθητές του Δημοτικού έχουν υποστεί βία σε μεγαλύτερα ποσοστά από ότι οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου. Περισσότερες από μία οι μορφές της βίας που δέχονται οι μικροί μαθητές, με τη σωματική βέβαια να κυριαρχεί…. Τα παιδιά μπορεί να δέχονται βία, ωστόσο ομολογούν ότι έχουν κάνει και τα ίδια πράξεις βίας σε ποσοστά που δε διαφέρουν σημαντικά μεταξύ Δημοτικού και Γυμνασίου/Λυκείου… Έχουν χτυπήσει, αλλά και απειλήσει άλλα παιδιά… Μαθητές Δημοτικού ή Γυμνασίου είναι εξίσου ικανοί να εκδηλώσουν βίαιη συμπεριφορά μέσα στο σχολείο… Ως προς τις πράξεις βίας, τώρα, που τα παιδιά δηλώνουν ότι έχουν βιώσει ως θεατές, το 41% των παιδιών του Δημοτικού και 43% των παιδιών του Γυμνασίου/Λυκείου έχουν δει παιδιά να απειλούν άλλα παιδιά στο σχολείο, ενώ το 77% κα 68% αντίστοιχα έχουν δει παιδιά να χτυπούν άλλα παιδιά στο σχολείο…. *Ως προς τη σεξουαλική ενόχληση, το 19% των μαθητών του Δημοτικού και 21 των μαθητών του Γυμνασίου/Λυκείου αναφέρουν ότι “είναι σίγουροι ή νομίζουν” ότι έχουν προσεγγιστεί με σκοπό σεξουαλική ενόχληση…. Μάλιστα το 5% των μαθητών του Δημοτικού και 3% των μαθητών του Γυμνασίου/Λυκείου αναφέρουν ότι αυτό έγινε στο χώρο του σχολείου… Και αν αναρωτιέστε τι λένε οι δάσκαλοι…; Ε, λοιπόν τόσο οι διευθυντές όσο και οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν σε μεγάλο ποσοστό, πάνω από 60% ότι στο σχολείο τους υπάρχει η επιθετικότητα προς αδυνάτους ή καινούριους ή δυσπροσάρμοστους ή διαφορετικούς μαθητές … Επίσης δηλώνουν ότι υπάρχει επιθετικότητα προς εκπαιδευτικούς… Αναφέρουν ακόμη επιθέσεις από εξωσχολικές ομάδες…. Ενώ τέλος ως προς την επιθετικότητα από αλλοδαπούς προς Έλληνες μαθητές και αντίστροφα, δηλώνονται περίπου τα ίδια ποσοστά, γύρω στο 30% και για τις δύο περιπτώσεις… Άρα λοιπόν δεν τίθεται θέμα ρατσισμού, αλλά μη αποδοχής του διαφορετικού…. *Ο “Α” φιλοξένησε προχθές την ενδιαφέρουσα άποψη της Δ/ντριας του 2ου Λυκείου Ξάνθης, Δώρας Συμπιλίδου για τη βία μέσα στα σχολεία, δίνοντας την κοινωνική διάσταση του προβλήματος και του ανθρωποκεντρικού ρόλου που θα πρέπει να αποκτήσει το σχολείο. Τόνισε πως ατόνησαν τα φίλτρα που εκτονώνουν τη βία… Ατόνησε ο ρόλος της οικογένειας, του σχολείου, της φιλία και της παρέας… Δεν υπάρχουν ή δε λειτουργούν σωστά οι υποστηρικτικοί μηχανισμοί μιας κοινωνίας… Έχουν εκλείψει τα πρότυπα και ελάχιστοι δίνουν σημασία στις κοινωνικές αρετές… Εντάξει λοιπόν με τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα, για τα οποία λίγο ή πολύ συμφωνούμε όλοι… Το θέμα είναι τι γίνεται με το δια ταύτα….την επίλυση του προβλήματος…. Με τι τρόπο και ποια μέσα θα μπορέσουμε να εξοστρακίσουμε τη βία από τα σχολεία… Τι είναι αυτό που θα προφυλάξει ένα παιδί από μια βίαιη συμπεριφορά, ή τι είναι αυτό που θα αποτρέψει ένα παιδί να αγαπά τη βία….; *Μπορεί τα σχολεία να έκλεισαν για το καλοκαίρι και οι γονείς να έχουν λιγάκι χαλαρώσει, όμως οι αυλές των σχολείων παραμένουν ανοικτές… Τα παιδιά τρέχουν για να παίξουν σε αυτές, μια και δεν υπάρχου πάρκα και αυλές… Ωστόσο όμως οι κίνδυνοι παραμονεύουν και πάλι …. Οι εξωσχολικοί πάντοτε θα υπάρχουν και πόσο μάλιστα τώρα που τα σχολεία θα είναι αφύλαχτα… Τελικά υπάρχει κάποιο ασφαλές μέρος για ένα παιδί, αφού και μέσα στο σχολείο σχεδόν οι μισοί μαθητές έχουν υποστεί κάποια μορφή βίας…;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button