ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΕΥΘΕΤΕΙΤΑΙ Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ 5 (ΠΕΝΤΕ!) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ “ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ”;

Πρόκειται για ένα θέμα, το οποίο δυστυχώς κανείς δεν έπιασε στα ζεστά από τη συμπολίτευση και αντιπολίτευση του Δήμου τα τελευταία 20 χρόνια. Οι παρεμβάσεις όλες στηρίζονται σε ξεπερασμένες μελέτες και αποσκοπούν κυρίως στην ανάθεση έργων πλατειών και οδοποιίας σε εργολάβους, συνήθως απευθείας, με κύριο σκοπό την εισροή κάποιων οικονομικών πόρων στον τόπο. Από πρωτοτυπία και καινοτομίες, όμως, είναι ηλίου φαεινότερο ότι έχουμε άγρια μεσάνυχτα.

Πρόκειται για ένα θέμα, το οποίο δυστυχώς κανείς δεν έπιασε στα ζεστά από τη συμπολίτευση και αντιπολίτευση του Δήμου τα τελευταία 20 χρόνια. Οι παρεμβάσεις όλες στηρίζονται σε ξεπερασμένες μελέτες και αποσκοπούν κυρίως στην ανάθεση έργων πλατειών και οδοποιίας σε εργολάβους, συνήθως απευθείας, με κύριο σκοπό την εισροή κάποιων οικονομικών πόρων στον τόπο. Από πρωτοτυπία και καινοτομίες, όμως, είναι ηλίου φαεινότερο ότι έχουμε άγρια μεσάνυχτα.

 Πολλές φορές αναφέρθηκε ο τοπικός τύπος στην κατάσταση που διαιωνίζεται με τον δρόμο που οδηγεί στην Καλλιθέα και διέρχεται από την ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ, το Νοσοκομείο καθώς και το συνοικισμό των Ελληνοποντίων, από την πλευρά της Κυψέλης.


 Ο δρόμος αυτός, που εδώ και 10 χρόνια έχει κατασκευαστεί για να αποτελέσει τη δεύτερη λεωφόρο διπλής κυκλοφορίας της πόλης μας, παραμένει σε ακατανόητη αχρηστία, ενώ συνδέει μεγάλο αριθμό παιδιών της Ξάνθης προσχολικής και σχολικής ηλικίας με τις δομές στις οποίες φιλοξενούνται ή φοιτούν (παιδότοποι, παιδικοί σταθμοί, σχολεία κ.ά.). Αναφορικά με τις ιδιωτικές δομές προσχολικής φύλαξης παιδιών, αναφέρουμε κατά σειρά πρόσβασης το Πρότυπο Προσχολικό Κέντρο “ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ”, το νέο παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο του ομίλου εργοστασιακών επιχειρήσεων ΣΚΟΥΜΠΡΗ στο Εύμοιρο και τον μαζικό Παιδικό Σταθμό “ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΟΣΜΟΣ”, μετά τη συνοικία των Ελληνοποντίων, πίσω από την Καλλιθέα. Οι δύο τελευταίες δομές αναγκάζονται, μάλιστα, να χρησιμοποιήσουν και σχολικά λεωφορεία για τη μετακίνηση των παιδιών από και προς τα σπίτια τους, που επαναλαμβάνουν αρκετές φορές ημερησίως τη διαδρομή αυτή.


 Κοντά στο σοβαρότατο πρόβλημα της επικινδυνότατης στροφής, που εμφανίζεται ξαφνικά πριν το Νοσοκομείο και πολύ φοβόμαστε ότι θα θρηνήσουμε σύντομα θύματα, είναι ανάγκη να τονιστεί και το πρόβλημα της στροφής μπροστά από τον Παιδότοπο FUN N’ PLAY, αλλά και τον Πρότυπο Παιδικό Σταθμό “ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ” που εφέτος πρόκειται να επεκτείνει τις κτιριακές του εγκαταστάσεις, δημιουργώντας εντός της πόλης τις προϋποθέσεις για τη φροντίδα και αγωγή άλλων 60 περίπου νηπίων.


 Αφού σκεπάστηκε πλέον το κανάλι, θα πρέπει να επισπευστούν οι εργασίες ολοκλήρωσης των δημοτικών έργων διευθέτησης της κυκλοφορίας.


 Είναι ανάγκη να δημιουργηθεί κυκλική πλατειούλα, οδοσήμανση και διαγραμμίσεις πριν τη γέφυρα (νομίζω ότι ενδείκνυνται σε σχέση με την τοποθέτηση και άλλων φαναριών, αλλά αυτό είναι θέμα των ειδικών), ώστε το οχήματα που έρχονται από 5 κατευθύνσεις (ή μάλλον 6, αν συμπεριλάβει κανείς και το δρόμο μπροστά από το Επαγγελματικό Λύκειο!), να κατευθύνονται στις λουρίδες που οι οδηγοί τους επιδιώκουν και όχι στα τυφλά ή ανεξέλεγκτα.


 Αυτή τη στιγμή η σύγχυση είναι τόσο μεγάλη που πολλές φορές ο οδηγός δεν γνωρίζει από πού να φυλαχτεί, όταν θέλει να στρίψει. Ειδικά κατά τις μεσημβρινές ώρες που παραλαμβάνονται τα παιδιά από τον Πρότυπο Παιδικό Σταθμό “ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ”, υπάρχει πραγματικό κομφούζιο.


 Οι υπεύθυνοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου είναι σκόπιμο να πιάσουν πιο ζεστά το ζήτημα και ο Δήμος να διαθέσει τα λίγα ακόμη χρήματα που απαιτούνται, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομών για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου και τη δενδροφύτευση μπροστά από τους χώρους απασχόλησης των μικρών παιδιών.


 Με την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω, ότι απαιτείται και κάποια παρέμβαση στο αποχετευτικό σύστημα μεταξύ Νοσοκομείου και LiDL. Υπάρχει συνεχώς φρακάρισμα των αποβλήτων που έρχονται μάλλον από τις παραπάνω τρεις συνοικίες και το Νοσοκομείο (μέχρι και χειρουργικά γάντια βρίσκονται μέσα) μετά από τον Παιδικό Σταθμό, πράγμα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, λόγω υπερχειλίσεων και δυσοσμίας. Παρακαλέσαμε την ΔΕΥΑΞ να θέσει το ζήτημα στο Δήμο, ώστε να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά φαίνεται ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον. Είναι δυνατόν, όμως, να απασχολείται η δημοτική επιχείρηση κάθε λίγο και λιγάκι με το καθάρισμα των μικρών -κατά τα φαινόμενα- φρεατίων που δημιουργήθηκαν πριν τη λειτουργία του Νοσοκομείου και την οικιστική ανάπτυξη της περιοχής;


 Ελπίζουμε αυτή τη φορά να ανταποκριθούν οι αρμόδιοι, διότι πρόκειται για την υγεία και ασφάλεια εκατοντάδων μικρών παιδιών και δεν χωράει άλλη καθυστέρηση ούτε στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που εντείνεται μέρα με τη μέρα, ούτε και στο θέμα της δημιουργίας σωστού δημοτικού αποχετευτικού συστήματος στην περιοχή.


 Επειδή, επίσης, πολύς λόγος γίνεται πλέον και για την μεγάλη καθυστέρηση -σε σχέση με τις άλλες πόλεις- δημιουργίας στην Ξάνθη ποδηλατοδρόμων, μήπως θα ήταν ευκαιρία, ολοκληρώνοντας την οδική αυτή σύνδεση μεταξύ Κυψέλης και Εκτενεπόλ – Οικισμού Ποντίων – Καλλιθέας να αφεθεί στους άνετους πεζόδρομους που θα δημιουργηθούν και λίγος χώρος για τους ποδηλάτες που, ευτυχώς, αρχίζουν και πολλαπλασιάζονται στην πόλη μας;


 Όταν η Ομοσπονδία ΕΒΕ Ξάνθης έθεσε με δημιουργικό τρόπο το θέμα της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων πριν αρκετά χρόνια στον κ. Δήμαρχο που διετέλεσε και Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, πολύ πριν ευαισθητοποιηθούν τα αντιπολιτευτικά συμβούλια του Δήμου που ασκούν τώρα πολύ καθυστερημένα κριτική και γελοιοποιούν τον κ. Δήμαρχο και τα στελέχη της συμπολίτευσης, επισημαίνοντας ότι η πλειοψηφία τους είναι κατά τα άλλα επιτήδειοι επιχειρηματίες, ο κ. Δήμαρχος τραβούσε τα μαλλιά του λέγοντας ότι “ζητάτε πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με τον πολιτισμό των κατοίκων της Ξάνθης”.


 Αλλά ανεξάρτητα από τις καθυστερημένες μέχρι και σκοταδιστικές αντιλήψεις των τοπικών αρχόντων που έχουν μετατρέψει την πόλη μας σε κόλαση κυκλοφοριακού συνωστισμού και κομφούζιου, τοποθετώντας σε κάθε σχεδόν επικίνδυνο σημείο και φανάρια, είναι ανάγκη στην περίπτωση αυτή να υπάρξει μια σύγχρονη μελέτη διευθέτησης της κυκλοφορίας στην παραπάνω διασταύρωση, όπως εφαρμόζεται στις πολιτισμένες χώρες για πολιτισμένους ανθρώπους.


 Ευχαριστούμε την εφημερίδα σας για την επισήμανση παρόμοιων προβλημάτων στην πόλη της Ξάνθης και αναμένουμε με ενδιαφέρον την θετική -αυτή τη φορά- άμεση αντίδραση της Δημοτικής Αρχής. Πλησιάζουν άλλωστε και οι εκλογές και κάτι θα κινηθεί, ως συνήθως, δεν μπορεί.


 


 


Αντώνης Κοσμίδης


 Ιδιοκτήτης του Νηπιακού Σταθμού “ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ”


 Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών ΑΜ-Θ


 Μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας ΕΒΕ Ξάνθης


 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button