Θεσμός η στήριξη των ντόπιων επιχειρηματιών

Κόντρα στο αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά και θέλοντας να επισημάνει τη θετική δυνατότητα που υπάρχει στο ελληνικό επιχείρειν, προβάλλοντας ντόπιες υγιείς επιχειρηματικές προσπάθειες, ο Εμπορικός Σύλλογος της Ξάνθης πήρε την πρωτοβουλία να τις βραβεύσει με στόχο η κίνηση αυτή να γίνει θεσμός.

Κόντρα στο αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά και θέλοντας να επισημάνει τη θετική δυνατότητα που υπάρχει στο ελληνικό επιχείρειν, προβάλλοντας ντόπιες υγιείς επιχειρηματικές προσπάθειες, ο Εμπορικός Σύλλογος της Ξάνθης πήρε την πρωτοβουλία να τις βραβεύσει με στόχο η κίνηση αυτή να γίνει θεσμός.


Έτσι το βράδυ του περασμένου Σαββάτου σε μια όμορφη εκδήλωση που πραγματοποίησε στην ιστορική για τους εμπόρους αίθουσα της Εμπορικής Λέσχης και με την ευγενική χορηγία των εταιρειών Αφοί Παπαδόπουλοι-ΡΟΔΟΠΗ και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, προχώρησε στη βράβευση της πρώτης υγιούς θρακιώτικης επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο χώρο της ζυθοποιίας κατακτώντας, αργά αλλά σταθερά το δικό της μερίδιο στην εγχώρια και όχι μόνο αγορά, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο ξεκίνημά της.


Παρουσία των μελών του Συλλόγου, των εκπροσώπων των αρχών και φορέων του νομού και πολλών φίλων, οι Έμποροι της Ξάνθης βράβευσαν τον κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης Α.Ε. με έδρα τη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, και η οποία παρασκευάζει την ελληνική μπίρα «Βεργίνα».


Για την κίνηση αυτή του Εμπορικού Συλλόγου, αλλά και για την απόφαση της βράβευσης του συγκεκριμένου επιχειρηματία, μίλησε κατά το χαιρετισμό του ο πρόεδρος του φορέα, και η φωνή του εννεαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου, κ. Γιάννης Αλεξιάδης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά « εγκαινιάζουμε μια προσπάθεια ανάδειξης υγιών επιχειρηματιών της περιοχής μας και των ντόπιων προϊόντων καλώντας τους Ξανθιώτες καταναλωτές να στηρίζουν και να αγοράζουν τα ελληνικά, θρακιώτικα, ξανθιώτικα προϊόντα. Γιατί πιστεύουμε ότι με την κίνηση αυτή θα υπάρξει και ανάκαμψη της τοπικής αγοράς. Δικός μας στόχος η εκδήλωση αυτή να γίνει θεσμός και ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνεται και μια βράβευση ντόπιο επιχειρηματία. Το επόμενο ραντεβού μας το δίνουμε το Σεπτέμβριο».


Την ανάγκη υποστήριξης των θρακιώτικων και ξανθιώτικων προϊόντων επεσήμανε με το δικό του τρόπο και ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου, κ. Μιχάλης Σπανίδης , ο οποίος αφού υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση αποτελεί την απαρχή της αναγέννησης της Εμπορικής Λέσχης , εξήγησε γιατί θα πρέπει να αγοράζουμε ντόπια προϊόντα « όταν αγοράζεις ένα ντόπιο προϊόν, αγοράζεις και την ιστορία, τον πολιτισμό, τον αέρα της περιοχής. Δεν αγοράζεις μόνο θερμίδες».


Την τιμητική πλακέτα απένειμε στον βραβευθέντα επιχειρηματία, το αρχαιότερο μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Νίκος Τσάβας.


Από την πλευρά του εμφανώς συγκινημένος ο διευθύνων σύμβουλος της Ζυθοποιίας «Βεργίνα», κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος ευχαρίστησε τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου για την τιμή που του έκαναν, η οποία αποτέλεσε έκπληξη για αυτόν.


«Είναι απίστευτο αυτό που έγινε από τον Εμπορικό Σύλλογο της Ξάνθης. Πρώτη φορά βραβευόμαστε. Εμείς επενδύσαμε στην πατρίδα και κάτι που θεωρούσαμε απλό και φυσικό έγινε μεγάλο με την κίνηση αυτή. Νομίζω ότι οι άνθρωποι στη Θράκη έχουν μια ιδιαίτερη ζεστασιά που βρήκαν τον τρόπο και μας το έδειξαν. Σήμερα αυτή την εκδήλωση δεν την περιμέναμε. Ήταν αποτέλεσμα του τρόπου σκέψης του λαού της περιοχής. Μας συγκινήσατε, ούτε το περιμέναμε ούτε μας το χρωστούσατε. Αλλά στη ζωή νομίζω ότι είναι αυτές οι παράλληλες γραμμές αγάπης ή λογικής ή συναισθημάτων που τέμνονται και παράγουν αποτέλεσμα».


Ενώ αναφερόμενος στην επιχειρηματική προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια στην Κομοτηνή ερχόμενος από την Αμερική σημείωσε χαρακτηριστικά « ήμουν 33 χρονών όταν ήρθα στη Θράκη και την Κομοτηνή το 1996 και με στόχο η Ελλάδα να αποκτήσει τη δική της μπίρα. Πολύ απλά η Ελλάδα δεν είχε δικιά της μπίρα, ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν είχε δική της μπίρα, αν και παρήγαγε μπίρες με άλλα ονόματα, π.χ. Ολλανδικής ιδιοκτησίας. Υπάρχουν 3000 σήματα κρασιού, 800 ούζου και ούτε ένα μπίρας. Έτσι λοιπόν εμείς –η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.-ήμασταν η πρώτη προσπάθεια στο χώρο του ζύθου με τη μπίρα «Βεργίνα».


Αν και η επιχειρηματική προσπάθεια από την αρχή συνάντησε πλήθος εμποδίων, έχοντας να αντιμετωπίσει των ανταγωνισμό των ολιγοπωλίων και μονοπωλίων στο χώρο της μπίρας και για πέντε χρόνια ο πόλεμος ήταν μεγάλος που δεχόταν, σήμερα δηλώνει ισχυρή με σταθερά ανοδικούς ρυθμούς και με το μερίδιό της στο χώρο της αγοράς να ανέρχεται περίπου στο 5%.


Αισιόδοξος για το ελληνικό επιχειρείν….


Στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Πολιτόπουλος σημείωσε ότι η Ελλάδα χρειάζεται πλέον να εστιαστεί στο τι μπορεί να κάνει η ίδια μόνη της, απολαμβάνοντας τα προϊόντα που παράγει η ίδια με σκοπό να εξυπηρετήσει την εσωτερική αγορά και όχι μόνο.


Ενώ απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για το πώς διαγράφεται το μέλλον του επιχειρηματικού κόσμου στον καιρό της δεινής οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα μας, έδωσε τη δική του ερμηνεία αποκωδικοποιώντας την ως το καμπανάκι του συναγερμού, προκειμένου να ενεργοποιήσουν τις δυνάμεις τους και να γυρίσουν σελίδα προς το καλύτερο.


«Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει μέλλον και αυτό τόνισα μέσα, ότι η Ελλάδα προφανώς έφτασε σε ένα σημείο το οποίο είναι πάρα πολύ χαμηλό σε οικονομικές επιδόσεις. Αν όμως αυτό αποτελέσει την απαρχή μιας νέας σελίδας στο ελληνικό επιχειρείν, στην αντίληψη της στήριξης των ελληνικών προϊόντων, στην αναγκαιότητα αλλαγής του τρόπου σκέψης της κατανάλωσης, έκφρασης της κανονικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, τότε καλώς όρισε η κρίση. Διότι αν βγούμε πιο δυνατοί από αυτό, νομίζω αξίζει τον κόπο. Οι σειρήνες που ακούμε είναι οι σειρήνες του συναγερμού, διότι πραγματικά το σπίτι μας πήρε φωτιά».


Τα χρήματα να μένουν στην τοπική αγορά…


Όσο τέλος για το μήνυμα που έστειλε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Γιάννης Αλεξιάδης μέσω της εκδήλωσης αυτής που φιλοδοξεί να καταστεί θεσμός, προς τους Ξανθιώτες καταναλωτές να προτιμούν τα ντόπια προϊόντα, εξηγεί το γιατί μέσα από τη δήλωσή του προς τους δημοσιογράφους.


«Θα θέλαμε να πείσουμε τον Ξανθιώτη καταναλωτή, το Θρακιώτη καταναλωτή να αφήνει τα λεφτά του στην Ξάνθη, στη Θράκη. Να αγοράζει ελληνικά προϊόντα, να εμπιστεύεται υγιείς ντόπιους επιχειρηματίες, Έλληνες επιχειρηματίες, όχι ξένους, όχι πολυκαταστήματα, όχι μεγάλες μονάδες που τα λεφτά φεύγουν στο εξωτερικό. Να ξέρετε ότι αν το ακολουθήσουμε αυτό και το συνταξιοδοτικό μας θα πάει σε κάποια φάση καλύτερα, θα πάρουμε σύνταξη, ενώ τώρα υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Και φυσικά θα έχουμε καλύτερους μισθούς και καλύτερη ανάπτυξη».


 


                                                             Δέσποινα Γκούμα


 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button