ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

1ο ΘΕΜΑ : ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ DOTSOFT ΑΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ».

1ο ΘΕΜΑ : ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ DOTSOFT ΑΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ».

Εφόσον  δεν δώσατε στα μέλη του Δ.Σ. εγκαίρως το σχετικό πρακτικό της ένστασης, όπως δώσατε για όλα τα άλλα θέματα τα σχετικά πρακτικά, προτείνω την αναβολή του θέματος για να δοθούν τα πρακτικά στα μέλη, να τα μελετήσουμε και μετά να έχουμε τη δυνατότητα να εκφράσουμε την άποψή μας και να ψηφίσουμε κατά βούληση. Στην περίπτωση που δεν γίνει αυτό, εγώ ως αγνοών, το καταψηφίζω και καταγγέλλω τη διαδικασία την οποία εφαρμόζεται.

2ο ΘΕΜΑ: ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΙΩΝΙΚΗ ΕΠΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «VITO».

Επειδή από την μελέτη του εν λόγω από 14-6-2011 πρακτικού (Α.Π.1459/16-6-11/Φ902), της «επιτροπής ενστάσεων» του Επιμελητηρίου Ξάνθης, δεν προκύπτει η επαρκής νομική και ουσιαστική τεκμηρίωση της απόρριψης της εξεταζόμενης ενστάσεως, επί του 11-5-2011 «πρακτικού τεχνικής αξιολόγησης» της από 11-4-2011 διεξαχθέντος διαγωνισμού προγράμματος VITΟ.

Επειδή, μάλιστα συνεχίζει να υφίσταται η μη επαρκής τεκμηρίωση στο «πρακτικό τεχνικής αξιολόγησης», του αποτελέσματος της τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών των διαγωνιζομένων εταιρειών, κατά παράβαση των ρητών διατάξεων της σχετικής νομοθεσίας και νομολογίας.

Ειδικότερα δε, μνημονεύονται με ασαφή τρόπο μόνο οι μέσοι όροι βαθμολόγησης των επί μέρους μελών-αξιολογητών της επιτροπής και όχι αναλυτικά οι επί μέρους ατομικές τους απόψεις και η επί μέρους ατομική τους βαθμολόγηση, επί των προσφορών των διαγωνιζομένων εταιρειών, όπως ρητά η νομοθεσία και η νομολογία ορίζουν.

Θεωρώ ότι το πρακτικό αυτό της «επιτροπής ενστάσεων» είναι ατελές και πάσχει ως προς την εγκυρότητα και τη νομιμότητα του εξαχθέντος αποτελέσματος.

Για το λόγο αυτό, το καταψηφίζω.

4ο ΘΕΜΑ: ΛΥΣΗ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΑΠΑΞ ΑΕ.

Με βάση τους ελέγχους και τις παρατηρήσεις του ορκωτού λογιστή, οι αξίες των συμμετοχών του Επιμελητηρίου σε άλλους φορείς και επιχειρήσεις δεν έχουν αποτιμηθεί με το νόμιμο τρόπο κατά τις προηγούμενες χρήσεις (2008-2009) και ως εκ τούτου δεν είναι εγγεγραμμένες με το νόμιμο τρόπο και τις ορθές λογιστικές εγγραφές στα τηρούμενα λογιστικά βιβλία του Επιμελητηρίου.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του ορκωτού λογιστή επί των εκθέσεων διαχειριστικού ελέγχου των παρελθουσών χρήσεων του Επιμελητηρίου (2008-2009), η διοίκηση και οι υπηρεσίες του Επιμελητηρίου οφείλουν να συμμορφωθούν στις υποδείξεις του ελέγχου και στην ειδικότερη περίπτωση τις εκ του Νόμου οφειλόμενης αποτίμησης και ορθής λογιστικής καταγραφής της αξίας των συμμετοχών σε άλλους φορείς και επιχειρήσεις.

Συνεπώς, σύμφωνα με τα ανωτέρω, ουδεμία ενέργεια δεν μπορεί να γίνει ως προς τη διοικητική διαχείριση των συμμετοχών αυτών, εφόσον δεν υπάρξει συμμόρφωση νομική και λογιστική, σύμφωνα με τις υποδείξεις του ορκωτού ελεγκτή-λογιστή.

Δηλαδή, εάν δεν τηρούνται οι προηγούμενες προϋποθέσεις και οι αναφερόμενοι όροι, δεν μπορούμε ούτε να πουλήσουμε, ούτε να χαρίσουμε συμμετοχές, ούτε να κάνουμε οποιαδήποτε διαχειριστική πράξη επί των συμμετοχών αυτών.

Εάν το κεφάλαιο εκ της συμμετοχής μας στην ΕΑΠΑΞ, έχει μειωθεί ή εκμηδενιστεί, δηλαδή έχει προκληθεί ζημία σε βάρος του Επιμελητηρίου, εμείς οφείλουμε να το καταγγείλουμε στη Γενική Συνέλευση της ΕΑΠΑΞ και να ζητήσουμε ειδικό διαχειριστικό έλεγχο, για την εν λόγω εταιρεία, με τον οποίο θα διερευνηθεί η προέλευση της ζημίας και θα εντοπιστούν οι υπεύθυνοι της ζημίας αυτής, εναντίον των οποίων οφείλουμε να στραφούμε νομικά ως ζημιωθέντες μέτοχοι, (θυμίζω είμαστε Ν.Π.Δ.Δ.) και να απαιτήσουμε την αποκατάσταση της ζημίας αυτής.

Κύριοι, δεν χαρίζουμε σε κανέναν ούτε ένα euro και βεβαίως να θυμόμαστε ότι είμαστε υπόλογοι εκ του Νόμου για την οικονομική διαχείριση του Επιμελητηρίου.

Αυτά είναι χρήματα των μελών μας, τα οποία τα βγάζουν με αίμα και μας τα δίνουν από το υστέρημά τους.

5ο ΘΕΜΑ: ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΝΟΜΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ.

Βλέποντας τις προτάσεις από τις εισηγητικές εκθέσεις της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, έχω να κάνω τις εξής τοποθετήσεις:

Να εξαιρεθούν από την τυπική διαδικασία του ΑΣΕΠ οι προσλήψεις και να υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση για τον τρόπο πρόσληψης προσωπικού πάσης φύσεως, εις τρόπον ώστε η διαδικασία να είναι ευέλικτη και το αποτέλεσμα της διαδικασίας της πρόσληψης προσωπικού, να καταλήγει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, δηλαδή την πρόσληψη ικανών και αποτελεσματικών υπαλλήλων για τις υπηρεσίες των Επιμελητηρίων.

Με δεδομένο ότι το ελληνικό δημόσιο δεν επιβαρύνεται ούτε ένα euro από τη λειτουργία των Επιμελητηρίων σε όλη την Ελλάδα, δεν δικαιούται να επιβάλλει εμπόδια και επαχθείς κανόνες στον τρόπο λειτουργίας των Επιμελητηρίων, όπως οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ, οι οποίες είναι χρονοβόρες, απρόσωπες και δεν εγγυώνται την πρόσληψη ικανών και αποτελεσματικών υπαλλήλων για τα Επιμελητήρια.

Συμφωνώ στην πρόταση να επεκταθεί και στα Επιμελητήρια το δικαίωμα της ΚΕΕΕ για εκπροσώπηση στο εξωτερικό, μέσω ειδικού γραφείου, το οποίο θα συντονίζεται με το αντίστοιχο γραφείο της ΚΕΕΕ.

Συμφωνώ επίσης, ότι η ΚΕΕΕ στο πλαίσιο της συμμετοχής της σε κάθε διαδικασία αναβάθμισης του Επιμελητηριακού θεσμού, μέσω αλλαγής της επιμελητηριακής νομοθεσίας, έχει προβεί στην επεξεργασία σχεδίου Π.Δ., για τον ενιαίο κανονισμό προμηθειών των επιμελητηρίων, κατά το άρθρο 4, παρ.8 του Ν.2081/1992, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διατάξεις και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Όσον αφορά την πρόταση της ΚΕΕΕ για τον πειθαρχικό έλεγχο, μας λέει ότι έχει ήδη επεξεργαστεί νομοθετική πρόταση, η οποία αξιοποιεί ως μοντέλο την ισχύουσα ρύθμιση για τα ΑΕΙ, θεωρώντας ως πλησιέστερα μοντέλα αυτοδιοίκησης με αυτό, των Επιμελητηρίων.

Ποια είναι αυτή η ρύθμιση, να τη δούμε. Έτσι δεν καταλαβαίνουμε τίποτα.

6ο ΘΕΜΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, (Ν.3419/2005, άρθρο 2), το Επιμελητήριο εκφράζει γνώμη –εισηγείται δηλαδή και ο Υπουργός εγκρίνει και αποφασίζει.

Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία δεν μπορούμε να τα ξεπεράσουμε και ούτε να λειτουργούμε αυθαίρετα όπως κάνατε την προηγούμενη φορά (09/10 απόσπασμα πρακτικού 01-12-2010).

Ειδικότερα στο άρθρο 2 του Ν.3419/2005 αναφέρεται:

α. Ο αριθμός των μελών του κάθε τμήματος: δηλαδή  θέλουμε πιστοποιημένους πίνακες από τις υπηρεσίες του Επιμελητηρίου του εκκαθαρισμένου μητρώου μελών.

β. Η συνεισφορά του κάθε τμήματος στην τοπική και εθνική οικονομία: δηλαδή, ποσοστό του ακαθαρίστου ετήσιου εισοδήματος που παράγουν οι επιχειρήσεις του κάθε τμήματος, για να δούμε ποια είναι η συμβολή τους στην τοπική οικονομία. Τουτέστιν, μπορούν να είναι λιγότερες οι επιχειρήσεις από άλλο τμήμα, αλλά να έχουν πολλαπλάσια συμμετοχή στην τοπική οικονομία, μέσω του ετήσιου εισοδήματος που παράγουν.

γ. Οι θέσεις εργασίας που καλύπτονται από τις επιχειρήσεις μέλη του κάθε τμήματος: δηλαδή, η συμμετοχή του τμήματος στη συνολική απασχόληση του νομού ως ποσοστό. Προσοχή όχι για τους αυτοαπασχολούμενους, μιλάμε για τις θέσεις μισθωτής – εξαρτημένης εργασίας.

7ο ΘΕΜΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ.

Η οικονομία του Νομού Ξάνθης στα πλαίσια της ΠΑΜΘ συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό βιομηχανίας και μεταποίησης. Η βιομηχανική δραστηριότητα του Νομού Ξάνθης ως επί το πλείστον είναι εξαγωγικού χαρακτήρα, με επιτυχημένες και κερδοφόρες εξαγωγές που συμβάλλουν τα μέγιστα τόσο στην εθνική, όσο και στην τοπική οικονομία (σε επίπεδο εθνικής οικονομίας ο Νομός Ξάνθης είναι η τρίτη περιοχή βιομηχανικής συγκέντρωσης στην Ελλάδα με πρώτη τα Οινόφυτα Βοιωτίας και δεύτερη Σίνδος-Κιλκίς).

Ως εκ τούτου θεωρώ ότι για τους ειδικότερους ανωτέρω λόγους η εκπροσώπηση των Επιμελητηρίων στην περιφερειακή επιτροπή διαβούλευσης της ΠΑΜΘ, θα πρέπει να γίνει από το Επιμελητήριο Ξάνθης.

Η εκπροσώπηση αυτή, δεν ζητείται στα πλαίσια της εξυπηρέτησης της τοπικής βιομηχανίας της Ξάνθης, αλλά και στη λογική της υποστήριξης της διεύθυνσης των βιομηχανικών και των λοιπών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και σε όλους τους άλλους νομούς της ΠΑΜΘ.

Δηλαδή, θα πρέπει να συγκληθεί Γενική Συνέλευση των Επιμελητηρίων της ΠΑΜΘ και θα πρέπει να γίνει διαβούλευση μεταξύ μας.

Αν αποφασιστεί ότι το Επιμελητήριο της Ξάνθης θα στείλει εκπρόσωπο, και εκπροσωπηθεί από τον Πρόεδρο, έχει καλώς, αν πρόκειται για άλλο πρόσωπο εκτός του Προέδρου, θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση του Επιμελητηρίου.

 

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ                          

ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button