Προτάσεις του Ζήση Κατσαρίκα για την τουριστική ανάπτυξη

Δυστυχώς, φοβάμαι ότι στην Ξάνθη δεν έχουμε ακόμη ξεπεράσει κακές λογικές του παρελθόντος. Δεν συνεργαζόμαστε μεταξύ μας μη τυχόν και ο ένας? “καπελώσει” τον άλλον. Όλοι πρέπει να κάνουν κάτι μόνοι τους για να προβάλουν το “κατόπιν ενεργειών μου”. Προφανώς και άκρη με αυτή τη λογική δεν βρίσκεται. Μένω μακριά από τέτοια σκεπτικά και δεν με νοιάζει η προσωπική μου προβολή η η προβολή του φορέα τον οποίο εκπροσωπώ, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να υπάρξει ένα πνεύμα συνεργασίας όλων μας. Θα σας καταθέσω σήμερα κάποιες σκέψεις , προτάσεις που έχουν ίσως χρησιμοποιηθεί και αλλού και πολλές από αυτές ίσως δεν αποτελούν καινοτομία αλλά πρέπει κάποτε να δημιουργούμαι μια βάση που όποιος θέλει και έχει την αρμοδιότητα θα πρέπει να τις λαμβάνει υπ όψιν του.

Δυστυχώς, φοβάμαι ότι στην Ξάνθη δεν έχουμε ακόμη ξεπεράσει κακές λογικές του παρελθόντος. Δεν συνεργαζόμαστε μεταξύ μας μη τυχόν και ο ένας? “καπελώσει” τον άλλον. Όλοι πρέπει να κάνουν κάτι μόνοι τους για να προβάλουν το “κατόπιν ενεργειών μου”. Προφανώς και άκρη με αυτή τη λογική δεν βρίσκεται.


Μένω μακριά από τέτοια σκεπτικά και δεν με νοιάζει η προσωπική μου προβολή η η προβολή του φορέα τον οποίο εκπροσωπώ, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να υπάρξει ένα πνεύμα συνεργασίας όλων μας. Θα σας καταθέσω σήμερα κάποιες σκέψεις , προτάσεις που έχουν ίσως χρησιμοποιηθεί και αλλού και πολλές από αυτές ίσως δεν αποτελούν καινοτομία αλλά πρέπει κάποτε να δημιουργούμαι μια βάση που όποιος θέλει και έχει την αρμοδιότητα θα πρέπει να τις λαμβάνει υπ όψιν του.


Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχει μια κίνηση για τη δημιουργία ενός καλαθιού τοπικών προϊόντων γαστρονομίας το οποίο θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε, θα πρέπει παράλληλα να  διαμορφώσουμε και ένα πακέτο Τουριστικού Προϊόντος. Εδώ να σας πω ότι περιμένω και τους υπόλοιπους φορείς και τα ξενοδοχεία και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις για να δώσουμε προστιθέμενη αξία με τις ενέργειές μας στο θρακικό καλάθι προϊόντων, εντάσσοντας σε αυτό και την τουριστική διάσταση, γιατί η γαστρονομία αποτελεί ένα δυνατό χαρτί προσέλκυσης επισκεπτών.


Ο τουρισμός σε Παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους οικονομικούς τομείς της Κοινωνίας του 21ου αιώνα. Αποτελεί στήριγμα για τις τοπικές και τις εθνικές οικονομίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και εισροή συναλλάγματος. Η Ξάνθη λόγω της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς , της γεωγραφικής θέσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, της συνύπαρξης διαφορετικών θρησκειών, πρέπει να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προϊόν παγκοσμίως .


Ο τουρισμός, όμως, είναι ευαίσθητο προϊόν, έχει σχέση με το δούνε και λαβείν και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Η λανθασμένη ή ασχεδίαστη ανάπτυξη και προβολή, πολλές φορές επιφέρει, βραχυπρόθεσμα, οικονομικά οφέλη, ωστόσο καταλήγει μακροπρόθεσμα στην απομόνωση του προορισμού, στην μείωση των επισκεπτών – τουριστών και στην χαμηλή ποιότητα της τουριστικής δραστηριότητας, εν γένει.


Η τουριστική ανάπτυξη του Νομού και των  Δήμων μέχρι σήμερα στηρίχθηκε σε εμπειρικές και αποσπασματικές ενέργειες των φορέων του δημόσιου τομέα, στις προσπάθειες τις νομαρχίας και στις φιλότιμες προσπάθειες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (μικρής διάρκειας προβολής κ.λ.π). χωρίς τον σχεδιασμό ενός πολυετούς πλάνου.


Πιστεύω θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα σύνδεσμο τουριστικής ανάπτυξης με την συμμετοχή όλων των φορέων του νομού που εμπλέκονται στον τουρισμό.


Πιστεύω ότι αυτό είναι εκ των ουκ άνευ, διότι ο σχεδιασμός σε επίπεδο περιφέρειας δεν θα απoδόσει τα αναμενόμενα, καθόσον κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και απευθύνεται σε διαφορετικούς καταναλωτές και άλλου είδους επισκέπτες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορεί και σε επίπεδο περιφέρειας να δημιουργηθεί κάποιο τουριστικό πακέτο. Εμείς κυρίως όμως


Πρέπει να αξιοποιήσουμε σωστά το Ιερό χώρο των ΜΟΝΩΝ  τα αρχαία ΑΒΔΗΡΑ, και τα δύο Εθνικά Πάρκα που διαθέτουμε αναδεικνύοντας το νομό μας ως:


ΚΟΙΤΙΔΑ Ορθοδοξίας, Επιστημών, Προστασίας περιβάλλοντος. Έτσι θα μπορούμε να ΠΡΟΒΑΛΟΥΜΕ το νομό σε


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΜΒΕΛΕΙΑ


. Να διαμορφώσουμε ένα Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ και προβολής ,διαφοροποιώντας  το τουριστικό προϊόν σε:


· Προσκυνηματικός δρόμος στα μοναστήρια και τις εκκλησίες που διαθέτουμε.


· Προσκύνημα στα βήματα του Αποστόλου Παύλου.


· Περιηγητικός τουρισμός στα θρησκευτικά μνημεία διαφορετικών θρησκειών που διαθέτουμε και στους αρχαιολογικούς μας χώρους.


· Εναλλακτικός τουρισμός, με δράσεις στο ποτάμι και τα βουνά μας


· Ο υπαίθριος , ο συνεδριακός, ο πολιτιστικός, ο εκπαιδευτικός (περιβαντολογικός, ιστορικός), ο γαστρονομικός όπως σας ανέφερα , ο αθλητικός, ο επαγγελματικός, κ.λ.π.


Ο νέος σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει δράσεις που έχουν απήχηση σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες τουριστών, σε κάθε εν δυνάμει επισκέπτη, από την ελληνική και ξένη αγορά και να αποβλέποντας στην άμβλυνση της εποχικότητας και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.


ΔΡΑΣΕΙΣ


1.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ


α. είτε σαν περιφέρεια


β. είτε σαν Νομός


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε.


ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ


α. Παραγωγή και μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων σε τηλεοπτικά δίκτυα και ραδιοφωνικούς σταθμούς στο Εσωτερικό


β. Παραγωγή και μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων ή προβολή DVD σε τηλεοπτικά δίκτυα και σε δορυφορικά ή άλλα κανάλια στο Εξωτερικό


γ. Σχεδιασμός και προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο


Δ .Δημιουργία μακετών και διαφημιστικές καταχωρήσεις στον έντυπο και περιοδικό Τύπο.


ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΕΚΔΟΣΗ- ΕΠΑΝΕΚΤΥΠΩΣΗ


ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΝΤΥΠΟΥ  ΥΛΙΚΟΥ


Π.χ. των εκδόσεων του δήμου για την τοπική ιστορία-θρησκευτικά μνημεία, της πρώην νομαρχίας με τα γεφύρια, της μητρόπολης με τους ναούς της περιοχής και άλλα


Επανεκτύπωση όλου του υπάρχοντος έντυπου διαφημιστικού υλικού, (χάρτη, τουριστικών οδηγών ,πολύπτυχα δήμων, πόστερ σε διάφορα θέματα και σε γλώσσες.(Ελληνικά, Αγγλικά κλπ )και η συγκέντρωση τους σε ένα φορέα π.χ στον Σύνδεσμο τουριστικής προβολής που πρέπει να δημιουργήσουμε.


ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ-ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ


Αναπαραγωγή παλαιότερων cd δημιουργία νέων με τουριστικό υλικό


 ΙΝΤΕRΝΕΤ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ –


ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ


ΔΙΚΤΥΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ-


ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ


α. Συνεργασία με δίκτυα παροχής τουριστικών πληροφοριών στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Γραφεία ΕΟΤ, πρεσβείες, προξενεία, αεροδρόμια, λιμάνια κ.λπ.)


β. Αποστολή διαφημιστικού υλικού σε Μ.Μ.Ε., τουριστικά γραφεία, σχολεία, συλλόγους, αποδήμους, συνέδρια, αεροδρόμια, εκδηλώσεις, σταθμούς τραίνων, λεωφορείον, ταξί, κ.λπ.


γ. .Συνεχή λειτουργία του περιπτέρου πληροφοριών του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΊΟΥ που είχαμε διαθέσει στην νομαρχία για την ενημέρωση των επισκεπτών


ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ


α. Οργάνωση ή συνδιοργάνωση ημερίδων ,συνεδρίων , χορωδιακών φεστιβάλ , αθλητικών οργανώσεων ( τουρνουά ποδοσφαίρου, σχολικούς αγώνες , μπάσκετ, βόλεϊ, κλπ ) μουσικών εκδηλώσεων , πολιτιστικών εκδηλώσεων και διαφόρων άλλων που προάγουν το τουριστικό προϊόν του Δήμου μας και βοηθούν στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Σε επίπεδο τοπικό, Εθνικό και Παγκόσμιο. ( όπως αγώνες μότο-κρός, αναρρίχησης κ.λ.π) β. Καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, με ημερίδες, σεμινάρια, ή άλλες ειδικές εκδηλώσεις και βραβεύσεις των διακριθέντων επιχειρήσεων.


δ. Οργάνωση έκθεσης ή εκθέσεων σε ανοιχτούς χώρους εντός και εκτός του Δήμου για την ανάδειξη και προώθηση παραδοσιακών τοπικών προϊόντων,  προϊόντων χειροτεχνίας, εικόνων από τους αγιογράφους μας, σε συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ή με άλλους τουριστικούς φορείς Καλικρατικών Δήμων, και επιχειρηματιών , κατά τη διάρκεια των τοπικών εκδηλώσεων (καρναβάλι, γιορτές νεολαίας, γιορτές παλιάς πόλης , γιορτές Νέστου κ.α.)


ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:


ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ -ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ ΔΩΡΑ


· α. Φιλοξενία έγκριτων δημοσιογράφων που ασχολούνται με το τουριστικό ρεπορτάζ και τις δημόσιες σχέσεις β. Φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων, διάσημων προσωπικοτήτων από το χώρο της τέχνης, της επιστήμης, του αθλητισμού κ.λ.π. Πρέπει να ξεκινήσουμε επαφές με tour operators, να τους καλέσουμε στην πόλη μας, προκειμένου να διευρυνθεί το προφίλ των πελατών όσο και να μεγεθυνθεί η τουριστική περίοδος.



Σχετικά Άρθρα

Back to top button