Γραφείο Στήριξης Επιχειρήσεων

Κύριοι συνάδελφοι. Με πρόταση μου προς την διοικητική επιτροπή εισηγήθηκα την δημιουργία στο Επιμελητήριο Γραφείου Στήριξης του Επιχειρηματία και μάλιστα δήλωσα την πρόθεση μου να αναλάβω εκ μέρους του Δ.Σ την οργάνωση του και να συμμετέχω στην λειτουργία του με άλλα τρία άτομα από το προσωπικό του Επιμελητηρίου. Τι είναι όμως το Γραφείο Στήριξης του Επιχειρηματία; και τι Θα προσφέρει;

Κύριοι συνάδελφοι.

 Με πρόταση μου προς την διοικητική επιτροπή εισηγήθηκα την δημιουργία  στο Επιμελητήριο Γραφείου Στήριξης του Επιχειρηματία και μάλιστα δήλωσα την πρόθεση μου να αναλάβω εκ μέρους του Δ.Σ την οργάνωση του και να συμμετέχω στην λειτουργία του με άλλα τρία άτομα από το προσωπικό του Επιμελητηρίου.


 Τι είναι όμως το Γραφείο Στήριξης του Επιχειρηματία; και τι Θα προσφέρει;


 Σήμερα οι μεγάλες επιχειρήσεις, κυρίως εκπροσωπούνται από δικούς τους φορείς, αλλά και η πρόσβαση τους στα κέντρα λήψης των αποφάσεων είναι άμεση (π.χ. ΣΕΒ, ΣΕΠ κλπ), ενώ και οι δυνατότητες αξιοποίησης των ευκαιριών είναι τεράστιες, με την άμεση πρόσβαση σε κεφάλαια πολλές φορές  φθηνότερα από ότι οι  ΜΜΕ. Το επίπεδο οργάνωσης δε των μεγάλων επιχειρήσεων, καθώς και η πλήρης στελέχωσης τους με ικανά στελέχη και η δυνατότητα αξιοποίησης της νέας τεχνολογίας τις καθιστούν ανεξάρτητες και μη έχουσες ανάγκη τις ποιο πολλές φορές τις υπηρεσίες του Επιμελητηρίου.


 Ο κύριος όγκος όμως των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων έχει ανάγκη στήριξης και εκπροσώπησης, Το Γραφείο Στήριξης Επιχειρηματία θα αποτελεί το κομβικό σημείο ενημέρωσης, συμβουλευτικής στήριξης και προώθησης της παραγωγής των παραγωγικών κυρίως επιχειρήσεων μελών του Επιμελητηρίου, με στόχο να προσεγγίσει τις επιχειρήσεις του και να προσφέρει ποιοτικότερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες. Να μπορέσει να καταγράψει τις ανάγκες τους και να προτείνει λύσεις


 Φιλοσοφία του Γραφείου


 Αποτελεί το πρώτο σημείο επαφής, εντός του Επιμελητηριακού χώρου, υφισταμένων και εν δυνάμει επιχειρηματιών για ενημέρωση, προσανατολισμό και συμβουλευτική, αλλά και τον άμεσο συνεργάτη του μικρού επιχειρηματία για την εξεύρεση νέων αγορών και την προώθηση της παραγωγής τους.


 Αποστολή


 Ενημέρωση για Προσφορές – Ζητήσεις στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό


 Ενημερώνει για τη δομή και τις υπηρεσίες που παρέχει το Επιμελητήριο στα μέλη του


 Διεκπεραιώνει  ερωτήματα /απορίες που  τίθενται από επιχειρηματίες και απαντά γρήγορα και έγκυρα, ανταποκρινόμενο πλήρως στα αιτήματα των μελών του, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια


 Συλλέγει τις πληροφορίες, απόψεις, παράπονα, επιβραβεύσεις  των επιχειρηματιών και τις διαβιβάζει αρμοδίως στην υπηρεσία για περεταίρω επεξεργασία


 Τηρεί και ενημερώνει συνεχώς ηλεκτρονικά αρχεία καταγράφοντας την χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τα μέλη του Επιμελητηρίου


 Εκδίδει ή αναπαράγει πληροφοριακά έντυπα επιχειρηματικού ενδιαφέροντος όπως και επιχειρηματικούς καταλόγους, σε ηλεκτρονική η άλλη μορφή, έκδοση  εντύπων για θέματα που σχετίζονται με την επιμελητηριακή δραστηριότητα


 Ευαισθητοποιεί (σε συνεργασία με άλλα τμήματα) σε θέματα προτεραιότητας, όπως  ορίζονται από τη χάραξη της πολιτικής του Επιμελητηρίου π. χ να ενημερώνουν οι επιχειρήσεις το μητρώο για τις μεταβολές των στοιχείων τους κ.α.


 Ενημερώνει για Εμπορικές Εκθέσεις-Ζητήσεις Προϊόντων        (ενημέρωση των μελών για εκθέσεις,   ζητήσεις – προσφορές προϊόντων)


 Ενημερώνει για Προγράμματα Χρηματοδότησης


 Αποστέλλει στις επιχειρήσεις Ενημερωτικά Πρεσβειών


 Οργανώνει Επιχειρηματικές Αποστολές


 Οργάνωση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης


 Ανάπτυξη της πληροφορικής, με την επίβλεψη της δημιουργίας της ιστοσελίδας του Επιμελητηρίου, ώστε να παρέχει πληροφορίες online στα μέλη


 Διοργάνωση ημερίδων, διαλέξεων και συνεδρίων 


 Αργότερα,   λειτουργία γραφείου παροχής νομικών συμβουλών προς τις παραγωγικές τάξεις


  Λειτουργία γραφείου τύπου και δημοσίων σχέσεων, όπου με συνεχή αποστολή δελτίων στο τύπο, αναδεικνύει το ρόλο και τις δράσεις του Επιμελητηρίου παράλληλα με την ενημέρωση και πληροφόρηση των μελών


 Παροχή βοήθειας στις επιχειρήσεις μέσω της διασύνδεσης του επιμελητηρίου με το Enterprise Europe Network .


 Το Enterprise Europe Network (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρήσεων) αποτελεί μια υπηρεσία ενιαίας εξυπηρέτησης για την ικανοποίηση των αναγκών των επιχειρήσεων στην ΕΕ. Παρέχει πληροφόρηση και βοήθεια για πολλά ζητήματα, όπως:


 διασυνοριακές δραστηριότητες,


 καινοτομία και τεχνολογία,


 πρόσβαση σε χρηματοδότηση και προγράμματα


 επιχειρηματική συνεργασία.


 Το Enterprise Europe Network βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τη νομοθεσία της ΕΕ που συνδέεται άμεσα με τις δραστηριότητές τους. Παρέχει επίσης πληροφόρηση μέσω δραστηριοτήτων ενημέρωσης (εμπορικών εκθέσεων, σεμιναρίων, διαλέξεων και εργαστηρίων), καθώς και μέσω εκδόσεων στη γλώσσα της εκάστοτε χώρας (οδηγών, ενημερωτικών δελτίων, δικτυακών τόπων)


   Διασύνδεση με το δίκτυο SOLVIT


 Το δίκτυο SOLVIT βοηθά τις επιχειρήσεις να επιλύουν συγκεκριμένα διασυνοριακά προβλήματα που προκύπτουν λόγω κακής εφαρμογής των κανόνων της ΕΕ από τις δημόσιες αρχές, σε περιπτώσεις όπως οι παρακάτω:


 πρόσβαση προϊόντων στην αγορά,


 παροχή υπηρεσιών,


 αυτοαπασχόληση,


 δημόσιες συμβάσεις,


 επιστροφή φόρου ή ΦΠΑ,


 συνοριακοί έλεγχοι.


 Το SOLVIT, το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ, βρίσκει πρακτικές λύσεις μέσω άσκησης πίεσης και συνεργασίας με τις εμπλεκόμενες αρχές. Υπεύθυνη για τη διαχείριση του δικτύου είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


 Με αυτές τις δράσεις και με κάποιες άλλες που ενδεχόμενα θα προκύψουν από την λειτουργία του ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ θα προσπαθήσουμε σαν επιμελητήριο να απαντήσουμε στις δυσκολίες και τις προκλήσεις των καιρών. Παρακαλώ τους κυρίους συναδέλφους να στηρίξουν την δημιουργία και την λειτουργία του γραφείου με προτάσεις και με την συμμετοχή τους


 

Κατσαρίκας Ζήσης

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button