ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ

Κάποτε στα σχολεία στο μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού όταν οι καθηγητές ενημέρωναν τους μαθητές για τις ειδικότητες που οδηγούσαν και στην άμεση απορρόφησή τους από την αγορά εργασίας, στην πρώτη θέση έβαζαν την Πληροφορική και την Μηχανογραφημένη Λογιστική….

Κάποτε στα σχολεία στο μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού όταν οι καθηγητές ενημέρωναν τους μαθητές για τις ειδικότητες που οδηγούσαν και στην άμεση απορρόφησή τους από την αγορά εργασίας, στην πρώτη θέση έβαζαν την Πληροφορική και την Μηχανογραφημένη Λογιστική….


Φυσικά δεν ήταν μόνο αυτές οι σύγχρονες ειδικότητες, που όταν αποκτούσες το πτυχίο εξασφάλιζες άμεσα και την επαγγελματική σου αποκατάσταση…. Το Μάρκετινγκ και η διαφήμιση και ότι έχει σχέση με την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας στην αγορά πάντα κατείχε περίοπτη θέση στην επιλογή των νέων….


Στη συνέχεια η πραγματικότητα απέδειξε πόσο κερδισμένοι βγήκαν όσοι επέλεξαν να ακολουθήσουν τα τότε σύγχρονα επαγγέλματα και σημερινά άκρως απαραίτητα για την οποιαδήποτε λειτουργία ενός κοινωνικού συστήματος…. όΒέβαια από τότε μέχρι σήμερα εξελίχθηκαν κάποιες ειδικότητες και προστέθηκαν και κάποιες άλλες στο μεγάλο κεφάλαιο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης…. Public Realation, Opinion Makers, Image Makers, Stylist κλπ , κλπ είναι τα must επαγγέλματα της εποχής που έχουν τρελή ζήτηση στις μέρες μας…. Ιδίως τώρα που διανύουμε και προεκλογική περίοδο όλοι αυτοί έχουν γίνει ανάρπαστοι από τα κομματικά επιτελεία και τους υποψηφίους, ιδίως των μεγάλων αστικών κέντρων…..


Ίσως να σκεφτείτε πως οι διάφοροι επικοινωνιολόγοι, δημοσκόποι και εκλογολόγοι δεν έπιασαν τώρα δουλειά, αλλά εδώ και μήνες…. Συμφωνώ μαζί σας, αλλά να τώρα τρέχουν και δε φτάνουν….


 


Δεν είναι και τόσο εύκολο να τρέχεις να προλάβεις να ικανοποιήσεις τις επιθυμίες του κάθε υποψηφίου και μάλιστα όταν η προεκλογική περίοδος είναι ιδιαίτερα σύντομη…. Να τον συμβουλεύσεις πως θα κινηθεί και θα σταθεί, τι θα φορέσει και πως θα μιλήσει με τη γλώσσα του σώματος, πως θα στηθεί να φωτογραφηθεί και που, να επιλέξεις τα σλόγκαν του προεκλογικού του αγώνα και να προγραμματίσεις το πρόγραμμα των ομιλιών του, των περιοδειών και των επαφών του….


Ολόκληρος μηχανισμός στήνεται και δουλεύει για να πετύχει η προεκλογική κάθοδος του υποψηφίου βουλευτή που θέλει να διεκδικεί με αξιώσεις την εκλογή του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο…..


Αν δεν έχει αυτή την υποστήριξη είναι σαν να περπατά ξυπόλητος στα αγκάθια….


Έτσι λένε αυτοί που ξέρουν και που δίνουν προτεραιότητα στην εικόνα, στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι…. Μας έχουν μάθει πως αυτό που μετρά στην Κοινή Γνώμη είναι ο εντυπωσιασμός…. Τα ερεθίσματα που δέχεται, τι δέχεται, πώς τα καταγράφει στην μνήμη του και τι μένει στο τέλος….


Ολόκληρη επιστήμη μόνο και μόνο για να ασκήσουμε το εκλογικό μας δικαίωμα, υποτίθεται ελεύθερα και ανεπηρέαστα….


 


Η δουλειά των δημοσκόπων λένε πως τελειώνει την πρώτη του Σεπτέμβρη καθώς μετά την ημερομηνία αυτή απαγορεύονται τα γκάλοπ για τις εκλογές….


Βεβαία υπάρχουν και τα exit polls, οπότε το έργο δε σταματά των εταιρειών Δημοσκοπήσεων και τη σκυτάλη παίρνουν και οι πολιτικοί αναλυτές, εκλογολόγοι και εκλογοφιλόσοφοι…..


Θα ανταγωνίζονται την αντικειμενικότητα της κάλπης…. Θα προσπαθούν να μαντέψουν τι κυοφορεί η κάλπη ή αν η δικιά τους πρόβλεψη συμπίπτει με αυτό που θα βγάλει ψηφοδόχος ….


Μπορεί να ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, αλλά γιατί τόση βιασύνη για να μάθουμε κάτι που θα το μάθουμε εκ προοιμίου στην ώρα του….;


Για άλλα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη δεν μας πειράζει αν ζούμε ακόμη στην εποχή της ατμομηχανής…..


 


Αν θέλετε λοιπόν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση γίνετε επικοινωνιολόγοι, μακιγιέρ, κομμωτές, στυλίστες, φωτογράφοι, διαφημιστές, κειμενογράφοι κλπ, με εξειδίκευση στην προεκλογική καμπάνια και στη δημιουργία του πολιτικού προφίλ ενός υποψηφίου, αλλά και εν γένει των εν ενεργεία πολιτικών σε όποια βαθμίδα της ιεραρχίας και αν βρίσκονται….


Φανταστείτε μόνο στο ντιμπέιτ των αρχηγών των κομμάτων που οσονούπω θα δούμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες, πόσες ειδικότητες επαγγελματιών θα εργαστούν για αυτό…


Και φυσικά κάθε πολιτικός αρχηγός θα έχει και την δική του ομάδα και τον επικεφαλής που θα επιβλέπει, θα επικροτεί ή όχι το όποιο “στήσιμο” ή “αμπαλάζ” προτείνεται ….


Πώς θα καθίσει ο Κώστας και τη χρώμα γραβάτας θα φοράει….; Τι κινήσεις σώματος θα πρέπει να κάνει ο Γιώργος και αν το σακάκι που θα φορά θα πρέπει να είναι ξεκούμπωτο ή όχι….


Πώς θα χτενίσουν την Αλέκα και αν αυτή τη φορά αποτρέψουν τη μακιγέζ να της βάλει έντονο καργιόν στα χείλη….


Πώς θα κοιτούν στο φακό της κάμερας και πώς θα πέφτουν τα φώτα πάνω τους για να μην τους βγάλουν καμένους…. Για αυτά λοιπόν και για άλλα πολλά έχουν να φροντίσουν οι ειδικοί των εκλογών…. Ούτε καλλιστεία να ήταν….


 


Ωστόσο ζούμε στην εποχή της εικόνας και θα πρέπει να φροντίσουμε για αυτήν…. Τη λαμπερή και εντυπωσιακή που θα πρέπει να κεντρίσει και να κερδίσει τις εντυπώσεις και το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων….


Τι μας νοιάζει το πρόγραμμα, αν κερδίσει τη μάχη της εικόνας ο χ πολιτικός αρχηγός…;


Από τη στιγμή που κερδίζει στις εντυπώσεις τους πολιτικούς του αντιπάλους, πάει να πει πως και το δικό του πρόγραμμα είναι το καλύτερο….. Κάπως έτσι δεν παίζεται το πολιτικό παιχνίδι….;


Άσχετα αν κάποιοι πρεσβεύουν το σεμνά και ταπεινά, την ειλικρίνεια, την αλήθεια και τις καθαρές κουβέντες ….

Σχετικά Άρθρα

Back to top button