Δεν πρέπει να απομακρυνθούν οι κάτοικοι της Α.Μ.-Θ. από τα διοικητικά κέντρα της Ελλάδας …
Αρνητική θα ήταν η προοπτική των αρμόδιων υπουργείων για νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Εγνατίας Οδού από 1-1-2019.
Ευτυχώς η Κομισιόν τους άλλαξε τα σχέδια, μια και σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, στη Χώρα μας θα εφαρμοστούν τα «πράσινα» διόδια ελευθέρας ροής, όπως προβλέπεται σε σχετική Κοινοτική Οδηγία.
Η εξέλιξη αυτή σίγουρα θα φέρει αυξημένα τέλη στη διέλευση των οχημάτων από την Εγνατία Οδό, με την ανάλογη επιβάρυνση (παρά την απαγόρευση) των κυκλοφοριακών φόρτων, από τις παράλληλες εθνικές οδούς της Περιφέρειάς μας.
Αρνητική θα ήταν η προοπτική των αρμόδιων υπουργείων για νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Εγνατίας Οδού από 1-1-2019.
Ευτυχώς η Κομισιόν τους άλλαξε τα σχέδια, μια και σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, στη Χώρα μας θα εφαρμοστούν τα «πράσινα» διόδια ελευθέρας ροής, όπως προβλέπεται σε σχετική Κοινοτική Οδηγία.
Η εξέλιξη αυτή σίγουρα θα φέρει αυξημένα τέλη στη διέλευση των οχημάτων από την Εγνατία Οδό, με την ανάλογη επιβάρυνση (παρά την απαγόρευση) των κυκλοφοριακών φόρτων, από τις παράλληλες εθνικές οδούς της Περιφέρειάς μας.
Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, δεν μας ξεκαθαρίζει αν τελικά θα «ορθωθούν» και θα λειτουργήσουν, 4 νέα διόδια στη διαδρομή Ορεστιάδα – Θεσσαλονίκη (Αρδάνιο, Καβάλα, Ασπροβάλτα, Ωραιόκαστρο), τα οποία θα συμπληρώσουν τα ήδη υπάρχοντα.
Αν τελικά το σενάριο γίνει πραγματικότητα, τα τέλη διέλευσης θα εκτινάξουν με τις νέες αυξήσεις την δαπάνη των μετακινήσεών μας με ΙΧ αυτοκίνητο, ενώ θα επιβαρύνουν αβάστακτα τους επιχειρηματίες, αλλά και τους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων από την Περιφέρειά μας, που μεταφέρουν προϊόντα και επιβάτες στα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, σε όλη τη Χώρα και τις αγορές του εξωτερικού.
Η ακριτική Περιφέρειά μας αυτόματα καταδικάζεται σε απομόνωση και η ανάγκη για πρόσβαση στα διοικητικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, και όχι μόνο, προβληματική.
Η παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση» και ο υποψήφιος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, επιμένουν και ζητούν επιτακτικά:
Τη συνέχιση επ’αορίστω, της ελεύθερης διακίνησης χωρίς κόστος -με την γνωστή κάρτα- για τους κατοίκους των περιοχών της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. στις γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες για την οποία δεσμεύεται ο αρμόδιος υπουργός.
Τη συνέχιση της απαλλαγής από κάθε τέλος διέλευσης διοδίων σε ΑμεΑ και Χρονίως Πάσχοντες οι οποίοι χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό για τις μετακινήσεις τους σε νοσηλευτικά ιδρύματα της Βόρειας Ελλάδας.
Τη πίεση μετά από διαβούλευση, για θεσμοθέτηση (έστω και με την συμβολή της Π.Α.Μ.-Θ.) κάρτας απεριορίστων διαδρομών σε λογικό κόστος (-50%) για όλους τους πολίτες της Περιφέρειάς μας (και όχι μόνο για κατοίκους όμορων δήμων των Περιφερειακών Ενοτήτων) για μετακινήσεις εντός της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Την μελέτη επιδότησης μεταφορικού ισοδυνάμου σε εταιρείες με μεταφορικό έργο και διακίνηση εμπορευμάτων στον οδικό άξονα Ορεστιάδα – Θεσσαλονίκη.
Την συνέχιση της απρόσκοπτης μετακίνησης -δωρεάν- ανέργων ως ελάχιστη συμβολή στον αγώνα τους να βρουν εργασία στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειάς μας
Είμαστε ανοιχτοί στην προοπτική να έχουμε ασφαλείς και ταχείς οδικές αρτηρίες, θετικοί και κάθετοι στην απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από παράδρομους και εθνικές οδούς της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., αλλά με την προϋπόθεση του λελογισμένου κόστους επιβάρυνσης των κατοίκων, όσον αφορά την διέλευση από τα διόδια που συνεχώς ξεφυτρώνουν.
Παράλληλα είμαστε αρνητικοί στην δημιουργία και λειτουργία διοδίων στο ύψος της Άσπρης Άμμου στην Καβάλα, στο Αρδάνιο Έβρου, αλλά και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού που συνδέουν την Περιφέρειά μας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων.
Τέλος ζητούμε επιτακτικά τον ειλικρινή διάλογο με την κυβέρνηση ως ακριτική περιφέρεια, σε συνδυασμό με τις διοικήσεις των άλλων περιφερειών της Βόρειας Ελλάδας, για την διαμόρφωση ενός συστήματος δίκαιου στην καταβολή διοδίων.
Είμαστε δε έτοιμοι για την κατάθεση των δικών μας προτάσεων σε ότι αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού διαλειτουργικού συστήματος ελευθέρας ροής, που θα λαμβάνουν υπ’ όψη εκτός από την απόσταση και άλλα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα και τους ρύπους των οχημάτων.
Χριστόδουλος Τοψίδης
Υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης