Τοπικά νέα

Κοινοβουλευτική παρέμβαση ΚΚΕ για τα προβλήματα των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δροσερού

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς  Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Εσωτερικών

 

Θέμα: Προβλήματα των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Δροσερό Ξάνθης

Για πολλοστή φορά από το 2009 επανερχόμαστε στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τα σοβαρότατα προβλήματα των σχολικών μονάδων του 15ου Νηπιαγωγείου και των 15ου και 20ου Δημοτικών Σχολείων στο Δροσερό Ξάνθης. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πως  14 χρόνια μετά δεν έχει γίνει το παραμικρό από τη μεριά της πολιτείας για τη βελτίωση της κατάστασης.

Το Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε μια βαρέως τύπου προκάτ κατασκευή με 2 αίθουσες και μια «αίθουσα», η οποία ήταν πριν το γραφείο των εκπαιδευτικών και στις οποίες καλούνται να φοιτήσουν πάνω από 150 (ήδη) εγγεγραμμένα νήπια. Σε αυτές τις υποδομές μέχρι τη β΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών βρίσκονταν 1 νηπιαγωγός. Σήμερα την απαράδεκτη κατάσταση καλούνται να αντιμετωπίσουν 4 αναπληρώτριες νηπιαγωγοί στις οποίες με βάση τα μαθηματικά – κι αν υπήρχαν οι αίθουσες – αναλογούν το μέγιστο 100 παιδιά.

Επίσης τα συστεγαζόμενα (15ο και 20ο) Δημοτικά Σχολεία έχουν 28 αίθουσες, 6 σε προκάτ βαρέως τύπου, 3 μέσα στο πανύψηλο γυμναστήριο και 19 κοντέινερ, από τα οποία τα 2 δεν χωρούν πάνω από 10 μαθητές.

Σε αυτές τις υποδομές, σε πολλά τμήματα, είναι εγγεγραμμένοι μαθητές σε αριθμό πάνω από το νόμιμο όριο των 25 παιδιών, τη στιγμή που το ΠΔ 79/2017 στην παρ.2 του άρθρου 7 για τις εγγραφές μαθητών ορίζει ότι: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25)».

Στα Δημοτικά Σχολεία σε 28 τμήματα ελάχιστες ώρες εικαστικών και θεατρικής αγωγής καλύπτονται από εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων, ενώ δεν έχει προσληφθεί ακόμα και ο απαραίτητος σχολικός νοσηλευτής για μαθητή που έχει καταθέσει σχετική γνωμάτευση. Ακόμη αντί για 2 εκπαιδευτικούς ΠΕ70 για τάξεις υποδοχής ΖΕΠ σε ένα σχολείο με την πολύ μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών να είναι αλλόγλωσσοι, φέτος εγκρίθηκε 1 εκπαιδευτικός. Ταυτόχρονα, δε λειτουργεί το Τμήμα Ένταξης αν και υπάρχουν διαγνώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται πως οι υποδομές που υπάρχουν για τη στέγαση των σχολικών μονάδων του 15ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης και των 15ου και 20ου Δ.Σ. Ξάνθης δεν επαρκούν για τη φοίτηση των εγγεγραμμένων μαθητών των σχολείων κι έτσι λειτουργούν τμήματα με περισσότερους μαθητές από το νόμιμο όριο των 25 μαθητών. Εν έτει 2023 η πολιτεία ουσιαστικά δεν μπορεί να διασφαλίσει την υλοποίηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Αποδεικνύεται ότι με την ασκούμενη πολιτική για την Παιδεία από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και τα ελάχιστα κονδύλια για ανέγερση σχολείων, η Παιδεία υποβαθμίζεται και δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών. Την ώρα που δίνονται απλόχερα δις ευρώ στους μεγάλους ομίλους και τις ΝΑΤΟϊκές δαπάνες, δεν δίνεται ούτε ευρώ για την κατασκευή σχολείων. Μεγάλες είναι οι ευθύνες και της τοπικής διοίκησης όλα αυτά τα χρόνια όχι μόνο για τη διαιώνιση μιας σχολικής πραγματικότητας που καμιά σχέση δεν έχει με τις δυνατότητες του 21ου αιώνα.

 

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, σε ποια άμεσα μέτρα θα προβεί η κυβέρνηση, για:

– Τη λειτουργία των σχολείων με τμήματα που δε θα είναι εγγεγραμμένοι περισσότεροι από 25 μαθητές,

– Να χτιστούν νέες σχολικές μονάδες που να μπορούν να στεγάσουν τους μαθητές του οικισμού Δροσερού Ξάνθης, ώστε να μπορούν να φοιτήσουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση,

– Να καλύπτονται οι ώρες της θεατρικής αγωγής και των εικαστικών από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, να λειτουργήσει το τμήμα ένταξης, να υπάρχει σχολικός νοσηλευτής.

– Για την ενίσχυση της μορφωτικής διαδικασίας (Τμήματα Υποδοχής, Ενισχυτική διδασκαλία,κ.α) αφού μιλάμε για ένα σχολείο με τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών να είναι αλλόγλωσσοι.

Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Στολτίδης Λεωνίδας

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button