Μια πρόταση για τον Καποδίστρια ΙΙ

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που η κυβέρνηση γνωστοποίησε την πρόθεσή της να προχωρήσει στον Καποδίστρια ΙΙ. Έκτοτε τα σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας πολλά, αλλά κανένα από αυτά δεν αποτελεί θέση της κυβέρνησης.

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που η κυβέρνηση γνωστοποίησε την πρόθεσή της να προχωρήσει στον Καποδίστρια ΙΙ.


Έκτοτε τα σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας πολλά, αλλά κανένα από αυτά δεν αποτελεί θέση της κυβέρνησης. 


Ο νέος διοικητικός χάρτης της χώρας βρίσκεται στις πρώτες σειρές της κυβερνητικής ατζέντας, χωρίς ωστόσο  μέχρι στιγμής να έχει να ξεκινήσει κάποια επίσημη διαδικασία διαλόγου ή να έχει προταθεί ένα σχέδιο και  ένα χρονοδιάγραμμα μέσα στο όποιο θα πρέπει να έχουν κατατεθεί οι θέσεις των τοπικών κοινωνιών στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης.


Πάντως το Κεφάλαιο Καποδίστριας ΙΙ απασχόλησε τόσο την ΚΕΔΚΕ, όσο και την ΕΝΑΕ, οι οποίες πήραν κάποιες καταρχήν αποφάσεις σε ότι αφορά τους άξονες πάνω στους οποίους θα πρέπει να προχωρήσουν σε συνενώσεις  στο χώρο της αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού.


Μπορεί μέχρι στιγμής να μην άρχισε να συντάσσεται σχετικό νομοσχέδιο για τη διοικητική μεταρρύθμιση, προκειμένου να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση, ωστόσο η κυβέρνηση δεσμεύτηκε πως οι επιχειρούμενες αλλαγές στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης θα προκύψουν έπειτα από διάλογο και με την όσο το δυνατόν ευρύτερη κοινωνική συναίνεση.


Στα  πλαίσια λοιπόν αυτά ξεκίνησε εδώ και καιρό ένας άτυπος διάλογος στις τοπικές κοινωνίες με την κατάθεση προσωπικών θέσεων και προτάσεων αναφορικά με τον Καποδίστρια ΙΙ, ενώ σε επίπεδο θεσμοθετημένων φορέων αν και έχει ξεκινήσει μια καταρχήν συζήτηση, οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί.  


Σε ότι αφορά και στο Νομό Ξάνθης, τίποτε δεν έχει αποφασισθεί τόσο σε επίπεδο δήμων και ΤΕΔΚ, όσο και σε επίπεδο νομαρχίας, αν και οι τοπικές αρχές έχουν κάνει γνωστές τις θέσεις τους αναφορικά με τη διοικητική μεταρρύθμιση, όπου συμφωνούν, αλλά με τους όρους που θέτουν, μεταξύ των οποίων και η οικονομική αυτοτέλεια.



Έτσι τη δική του πρόταση κατέθεσε στην εφημερίδα μας, ο αντιδήμαρχος Ξάνθης, κ. Νικόλαος Φωτιάδης, ο οποίος υπογράμμισε πως αποτελεί προσωπική του άποψη και μόνο. Δήλωσε υπέρ της συνένωσης των Δήμων και Κοινοτήτων του νομού και της δημιουργίας τριών νέων δήμων. Συμφωνεί πως η διοικητική μεταρρύθμιση είναι αναγκαία να γίνει, αρκεί να γίνει σε σωστές βάσεις.


“Η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι Δήμοι και οι Κοινότητες στο Νομό  μας είναι περισσότεροι από ότι χρειάζονται και νομίζω ότι λαμβάνοντας υπόψη το οδικό δίκτυο, πληθυσμιακή πυκνότητα, επαγγελματικές ασχολίες και άλλες παραμέτρους, τρεις δήμοι είναι αρκετοί στο Νομό να επιτελέσουν το έργο τους.


Ένας, λοιπόν, δήμος στην ορεινή περιοχή, περιλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του Δήμου Σταυρούπολης, το Δήμο Μύκης και τις Κοινότητες Κοτύλης-Θερμών και Σατρών, ένας δήμος στο κέντρο με τμήματα του Δήμου Τοπείρου προς Τοξότες, το Δήμο Ξάνθης, το Δήμο Σελέρου και μέρος του Δήμου Βιστωνίδας.


Και τέλος ένας δήμος στη νότια παραλιακή ζώνη, που θα περιλαμβάνει το δήμο Αβδήρων και το μεγαλύτερο μέρος των Δήμων Τοπείρου και Βιστωνίδας”.


Πέρα όμως από το χάρτη το διοικητικό έτσι όπως τον όρισε ο κ. Φωτιάδης για το Νομό Ξάνθης, στάθηκε ιδιαίτερα και στο ζήτημα το λειτουργικό, σε όλα αυτά που απαιτούνται για να πετύχει και να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο νέος Καποδίστριας.


Μάλιστα υπογράμμισε χαρακτηριστικά “όλα αυτά ασφαλώς θα πρέπει να ξέρετε ότι χρειάζονται κατάλληλο προσωπικό, υποδομές και κυρίως πόρους για την αντιμετώπιση των πολλών αρμοδιοτήτων που δίδονται στις Δημοτικές Αρχές.


Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι σοβαρή υπόθεση έχε να κάνει με την υγεία, το περιβάλλον, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την εκπαίδευση, κυρίως όμως με την εξυπηρέτηση του πολίτη και χρειάζεται η πολιτεία να την αντιμετωπίζει με μεγάλη προσοχή και σοβαρότητα.


Κυρίως χωρίς κομματικά κριτήρια”. 


Δέσποινα  Γκούμα


Σχετικά Άρθρα

Back to top button