«Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΗ. ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΜΕ ΩΣ «ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑ» ΤΟ ΠΑΡΑΕΜΠΟΡΙΟ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ, ΤΟ ΤΡΑΦΙΚΙΓΚ, ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ»

Ο Βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης Εξωτερικών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, μιλώντας σήμερα στην Διαρκή Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών για την κύρωση της διακρατικής συμφωνίας διάνοιξης της νέας συνοριακής διόδου και οδικής αρτηρίας Ξάνθη – Ζλάτογκραντ, είπε τα εξής:«Ακούσαμε συναδέλφους Βουλευτές, άλλων κομμάτων και από την περιοχή της Θράκης, οι οποίοι έβαλαν προβληματισμούς για τον δρόμο Ξάνθης – Ζλάτογκραντ.

Ο Βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης Εξωτερικών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, μιλώντας σήμερα στην Διαρκή Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών για την κύρωση της διακρατικής συμφωνίας διάνοιξης της νέας συνοριακής διόδου και οδικής αρτηρίας Ξάνθη – Ζλάτογκραντ, είπε τα εξής:«Ακούσαμε συναδέλφους Βουλευτές, άλλων κομμάτων και από την περιοχή της Θράκης, οι οποίοι έβαλαν προβληματισμούς για τον δρόμο Ξάνθης – Ζλάτογκραντ.

Χάρηκα ιδιαίτερα που έχει ήδη τεθει και το θέμα των υφιστάμενων υποδομών, γιατί αυτό είναι ένα αμναμφισβήτητο γεγονός, όπως π.χ. ότι υπάρχει ένας «περιθωριακός» σταθμός, φυλάκιο, συνοριακός, όπως θέλετε πείτε το, ο οποίος λειτουργεί χωρίς ένα τηλέφωνο!Οι εκεί αστυνομικοί, χωρίς τηλέφωνο και επικοινωνιακές υποδομές, δεν μπορούν ούτε και θέματα του κοινού ποινικού δικαίου να διαχειριστούν με τις αρμόδιες αρχές του νομού Ξάνθης. Ας μη γελιόμαστε.

Κάθε πύλη εισόδου που ανοίγει στα συγκεκριμένα σύνορα της Ελλάδας, είναι και εγκληματικότητας, από τράφικιγκ γυναικών, μέχρι παράνομο εμπόριο.Βεβαίως είναι και πύλη με οφέλη στον τουριστικό τομέα, αλλά μη νομίζετε ότι οι εισερχόμενοι τουρίστες, μέχρι να φτάσουν στην όποια παραλία καλοκαιριάτικα – το χειμώνα καιρό δεν το συζητώ καν – αφήνουν κάτι λίγα, ίσως και λιγότερα απ’ ό,τι αφήνει ενός τουρίστας που κατεβαίνει από κρουαζιερόπλοιο.

 Την ίδια ώρα, όμως, οι δικοί μας πολίτες, οι Ξανθιώτες, οι Θρακιώτες, με την υφιστάμενη εδώ πολιτική των μνημονίων, αναγκάζονται να περνούν τα σύνορα για να πηγαίνουν στη Βουλγαρία και να παίρνουν τα φτηνότερα τρόφιμα, λόγω Φ.Π.Α, να παίρνουν τα φθηνότερα καύσιμα κλπΆρα, η δίοδος αυτή, ας μη γελιόμαστε, περισσότερο εξυπηρετεί εκείνους που πηγαίνουν να βρουν ένα οικονομικό καταφύγιο στη Βουλγαρία, πάρα τους Βουλγάρους, κυρίως τον χειμώνα, όπου δεν υπάρχει θαλάσσιος τουρισμός.

Έχουμε και ένα άλλο ζήτημα:Μιλάμε για ένα δρόμο ο οποίους είναι «κατσικόδρομος» επί της ουσίας.

Μη νομίζετε ότι μιλάμε για κανένα δρόμο, ο ποιος με την επισημοποίηση αυτή την οποία δίνουμε για καθαρά τυπικούς λόγους, θα προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο. Και απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι, δεν πρόκειται ούτε καν να μπει και στη λογική του να φαρδύνει, να γίνει ένας αξιοπρεπής δρόμος σαν κι αυτόν που έχουν οι Βούλγαροι, που έχουν από την δική τους την πλευρά.Κι όλα αυτά, επειδή δεν υπάρχουν χρήματα.

Μέσα στην εισηγητική έκθεση, δεν αναφέρεται πουθενά από πού θα βρεθούν και τα απαιτούμενα κονδύλια. Απλά μιλάει για μια επισκευή του δρόμου, αλλά μέχρι εκεί. Φοβάμαι ότι αν δεν ληφθούν τα αναγκαία οδικά μέτρα, θα μιλάμε και για ένα δρόμο ο οποίος θα γίνει «νεκροτομείο», αντίστοιχος με αυτόν που είναι ο Κορίνθου – Πατρών.Επίσης, θέλω να σας πω υπάρχουν και εθνικά ζητήματα. Εδώ θα είναι πολύ προσεκτικός. Δεν θα ήθελα να τοποθετηθώ εδώ στην Επιτροπή. 

Η επιφύλαξη την οποία θα διατυπώσω σήμερα, είναι ακριβώς για να μπορώ να τοποθετηθώ για ορισμένα εθνικά ευαίσθητα ζητήματα για την Θράκη, στην Ολομέλεια. Δεν θα πούμε οι ΑΝΕΛ σήμερα το ΝΑΙ.

Επιφύλαξη θα εκφράσω για τη συγκεκριμένη Κύρωση, μόνο και μόνο για να μπορώ να έχω την ευχέρεια του χρόνου, για να τοποθετηθώ περισσότερο στην Ολομέλεια και στα εθνικά μας ζητήματα.

Επίσης, ένα τελευταίο που θέλω να τονίσω είναι ότι, σε συνεργασία με το συνάδελφό μου Γαβριήλ Αβραμίδη, βάζουμε και ορισμένα ερωτήματα τα οποία θεωρώ επίσης, πολύ σημαντικά:

1. Από ποιους θα στελεχωθεί η μικτή επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ποια θητεία, ποια διάρκεια, ποια πρόσωπα;

2. Το θέμα της σωστής λειτουργίαςτου κοινού συνοριακού σταθμού.

3. Αν παραβιάζεται στη πράξη, το πρωτόκολλο συνεργασίας με τη Βουλγαρία για τη καταπολέμηση διασυνοριακού οικονομικού εγκλήματος.

4. Ένα από τα βασικά ζητήματα για το οποίο και έχω καταθέσει και Ερώτηση στο Υπουργείο Οικονομικών, είναι ότι τα βουλγάρικα φορτηγά παίρνουν στην Ελλάδα, βεβαίως ανεξέλεγκτα διότι έχουμε την Εθρωπαϊκή Ένωση, αλλά από κει και πέρα συμπεριφέρονται ως κράτος εν κράτη μέσα στην Ελλάδα, την ώρα που διώκονται οι Έλληνες επαγγελματίες φορτηγών αυτοκινήτων. Οι Βούλγαροι ειναι στο απυρόβλητο. Τελείως στο απυρόβλητο, σε όλο το Ελληνικό οδικό δίκτυο.

5. Επίσης, πρέπει να σας πω ότι αυτή η δίοδος έχει προκαλέσει και μια άλλη πληγή. Δεν είναι το ότι φέρνει τους τουρίστες των 10 ευρώ μέχρι την Ξάνθη και το καλοκαίρι εκείνους τους οποίους θα πληρώσουν και τον παραθερισμό τους στις παραλίες μας… Είναι ότι φέρνει τους Βούλγαρους μικροπωλητές και μεγαλοπωλητές, οποίοι πουλούν ΠΑΡΑΝΟΜΑ το δικό τους εμπόρευμα από τη δική μας την πλευρά.

Κύριε Πρόεδρε, βλέπετε λοιπόν, ότι μπαίνουν πολλά ζητήματα.

Γι αυτό επιφυλάσσομαι, θα ήθελα να τα αναπτύξω στην Ολομέλεια».

Σχετικά Άρθρα

Back to top button