Διασχολική συνάντηση μουσικών και χορευτικών σχημάτων

Τα τελευταία χρόνια οι Καλλιτεχνικοί Αγώνες στη πόλη μας αναδείχθηκαν κορυφαίο γεγονός έκφρασης των Τεχνών μέσα από το πλαίσιο των Πολιτιστικών Θεμάτων. Οι μαθήτριες και οι μαθητές με την καθοδήγηση και την αγάπη των καθηγητών τους και με συντονισμό από το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων μέσω της υπευθύνου κας. Εξάρχου-Βασικλούδη Ράνιας επιμορφώθηκαν, δημιούργησαν ομάδες για το Θέατρο, την Ζωγραφική τη Μουσική, το Χορό.

Τα τελευταία χρόνια οι Καλλιτεχνικοί Αγώνες στη πόλη μας αναδείχθηκαν κορυφαίο γεγονός έκφρασης των Τεχνών μέσα από το πλαίσιο των Πολιτιστικών Θεμάτων. Οι μαθήτριες και οι μαθητές με την καθοδήγηση και την αγάπη των καθηγητών τους και με συντονισμό από το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων μέσω της υπευθύνου κας. Εξάρχου-Βασικλούδη Ράνιας επιμορφώθηκαν, δημιούργησαν ομάδες για το Θέατρο, την Ζωγραφική τη Μουσική, το Χορό.



Πολλές ήταν κάθε χρόνο οι συμμετοχές από σχολεία της Ξάνθης και πολλά τα βραβεία και οι διακρίσεις τόσο Περιφερειακά όσο και Πανελλαδικά.


Φέτος λόγω των εθνικών συγκυριών οι Καλλιτεχνικοί Αγώνες δεν διενεργήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Εδώ στην Ξάνθη οφείλαμε να οργανώσουμε την παρουσίαση των προσπαθειών των σχολείων. Έτσι αποφασίσαμε να στήσουμε τη διασχολική συνάντηση μουσικών και χορευτικών σχημάτων.


Οι διασχολικές συναντήσεις συμβάλουν στην καλλιέργεια της αγάπης των τεχνών, στην προώθηση της Καλλιτεχνικής Παιδείας και στη δημιουργία ενός Θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσεται και ενθαρρύνεται η δημιουργική έκφραση, η φαντασία, η αισθητική αγωγή και η ευγενική άμιλλα των μαθητών.


Όλες αυτές οι προσπάθειες -και οι ολοκληρωμένες και οι ανολοκλήρωτες- πρέπει να έχουν την ευκαιρία να έρχονται σε επαφή με το κοινό. Αυτό είναι απαραίτητο για τα ίδια τα παιδιά και τους καθηγητές που τις συντόνισαν. Για να δουν τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί. Και δεν πρέπει να έχουν μόνο μία αλλά και περισσότερες ευκαιρίες.


Βλέπουμε κριτικά αυτά τα εγχειρήματα αλλά και με αγάπη. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν είναι έργα επαγγελματιών αλλά μαθητών που ίσως θέλουν να γίνουν επαγγελματίες αργότερα ή απλώς χαίρονται οι ίδιοι όταν ασχολούνται με τις τέχνες.


Μέσα από τα προβλήματα που παρουσιάζουν αυτές οι παρουσιάσεις, μας δίνεται η δυνατότητα να αντιληφθούμε τα προβλήματα της Παιδείας γενικά και ειδικά της εικαστικής Παιδείας στη χώρα μας.


Ευχαριστούμε πολύ τους καθηγητές που συντονίζουν τις δράσεις αυτές και δίνουν τη ψυχή τους για να δημιουργήσουν μαθητές με κρίση, με θέληση για συλλογική εργασία, με θάρρος για να εκθέσουν τις απόψεις τους και τα έργα τους σε δημόσια κριτική.


Όλα τα σχήματα εκφράστηκαν μέσα από την έντεχνη ελληνική μουσική, το Ροκ, τον παραδοσιακό και τον μοντέρνο χορό και το χιπ-χοπ, το Τραγούδι, τη μουσική από τον κινηματογράφο, το Ταγκό. Τη ροή του προγράμματος ανέλαβε η κ. Μαυροπούλου Εύη και κάθε φορά καλούσε το επόμενο σχήμα με χιούμορ και σχόλια τόσο για τους συμμετέχοντες στην σκηνή όσο και για τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα και ενθάρρυνε τα παιδιά για την παρουσίασή τους.


Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους συντονιστές καθηγητές και καθηγήτριες την κ. Γκουγκούλη Ευαγγελία, την κ. Κακαγιάννη Βασιλική, την κ. Μαυροπούλου Εύη, την κ. Μερτζιανίδου Ιωάννα, τον κ. Μουρβάτη Άγγελο, ο οποίος υπήρξε ο ηθικός και τεχνικός υποστηρικτής αυτής της προσπάθειας, την κ. Μπουραζάνη Πασχαλιά, την κ. Χαντζηκωνσταντή Μαρία.


Ευχαριστούμε τους διευθυντές των σχολείων που στάθηκαν αρωγοί αυτών των προσπαθειών όλη τη χρονιά.


Τα Σχολεία που συμμετείχαν ήταν: 6o Γυμνάσιο, 5ο Γυμνάσιο, Μουσικό σχολείο, 7ο Γυμνάσιο, 1ο Λύκειο, Μουσικό σχολείο, 2ο Λύκειο, 3ο Λύκειο.


Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό των μουσικών σχημάτων είχαν η κ. Κακαγιάννη Βασιλική, ο κ. Μουρβάτης Άγγελος, και η κ. Γκουγκούλη Ευαγγελία.



Πολιτιστικά Θέματα Δ/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης


Εξάρχου-Βασιλούδη


Ράνια

Σχετικά Άρθρα

Back to top button