« Η Ξάνθη χρειάζεται λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος »

Με αφορμή τις συζητήσεις περί τον περιμετρικό δρόμο, ο Νομάρχης Ξάνθης κ. Γιώργος Παυλίδης δήλωσε:
«Το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλεως Ξάνθης, που ταλαιπωρεί και υποβαθμίζει, επιβάλλεται να λυθεί. Συνεχώς θα χειροτερεύει, εκτός εάν δώσουμε λύσεις. Τα ζητήματα είναι απλά:

Με αφορμή τις συζητήσεις περί τον περιμετρικό δρόμο, ο Νομάρχης Ξάνθης κ. Γιώργος Παυλίδης δήλωσε:


«Το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλεως Ξάνθης, που ταλαιπωρεί και υποβαθμίζει, επιβάλλεται να λυθεί. Συνεχώς  θα χειροτερεύει, εκτός εάν δώσουμε λύσεις. Τα ζητήματα είναι απλά:


      Να περνάνε όλα τα οχήματα μέσα από την πόλη της Ξάνθης, όπως σήμερα;


      Η μέρος αυτών να διέρχονται έξω απ’ αυτήν;


       Να παραμείνουν οι περιοχές Περικλέους, Πραξιτέλους, Ηλιουπόλεως, Σάρδεων, η Παλιά Πόλη, το Κέντρο κ.λ.π.,  ως η συνέχεια της  διέλευσης από την ορεινή περιοχή προς Ξάνθη και αντίστροφα;


Προτείναμε ως Νομαρχία, αντί της απάθειας, να μελετηθούν λύσεις ως περιμετρικός δρόμος ή άλλες, εκτός σχεδίου, με διελεύσεις εναλλακτικές που θα προτείνουν οι μελετητές, ως λύση εκτόνωσης του κυκλοφοριακού. Η Ξάνθη, όπως σχεδιάστηκε πριν από 70 χρόνια, το 1939, χρειάζεται λύσεις. Το εμπορικό κέντρο της πόλης, όλη η πόλη, δέχεται σφοδρές κυκλοφοριακές πιέσεις, υποβαθμίζεται σε ποιότητα ζωής και σε εμπορικές αξίες και κίνηση, ταλαιπωρούνται οι πάντες.


Κάθε άποψη είναι σεβαστή. Η επιλογή όμως της μη λύσης, της διατήρησης του κυκλοφοριακού προβλήματος  και του σημερινού κυκλοφοριακού μοντέλου, είναι αποφάσεις που- μπορεί- να κρίνουν για χρόνια την πορεία μας. Κανένας μας, δεν έχει το δικαίωμα να ταλαιπωρεί, μη δίνοντας λύσεις, χιλιάδες συμπολίτες μας , που αναγκαστικά περνάνε μέσα από την πόλη. Υπάρχουν στην εξελισσόμενη  μελέτη εναλλακτικά σενάρια. Χωρίς τη μελέτη δεν θα μπορούσαμε να συζητήσουμε λύσεις. Την πρόταξη της ανατολικής παράκαμψης του περιμετρικού της πόλεως, σύμφωνα με την προμελέτη, προτείναμε από καιρού, δημόσια και εγγράφως (και στο Συνέδριο). Είναι μια πρώτη, μερική όμως, καλή λύση.  Το Δημοτικό Συμβούλιο, γνωμοδοτώντας διαδικαστικά επί της προμελέτης,  επέλεξε με πλειοψηφία, ένα σενάριο της ανατολικής παράκαμψης. Σημειώνεται ότι όλα είχαν παρουσιασθεί και αναγραφεί στον τύπο πολλές φορές.  Κάποιοι απορρίπτουν τα πάντα παραβλέποντας το πρόβλημα της Ξάνθης των πολλών.


Η συζήτηση δεν τελείωσε. Συνεχίζεται ανοικτά και προς όλους. Θα αποφασίσουν και άλλα όργανα, συλλογικά ή μη, για το καλύτερο.


Ο ανοικτός περιμετρικός, δεν είναι τμήμα του κάθετου, αλλά ανεξάρτητος. Θα είναι επιλογή μας η πρόταση στο Υπουργείο, να είναι όλος ή εν μέρει δημοτικός ή επαρχιακός δρόμος, χωρίς ιδιαίτερη επιπλέον απόσταση για ανοικοδόμηση. Το ανατολικό τμήμα, που δεν ενοχλεί σε τίποτε, είναι προς το συμφέρον μας να ζητηθεί και να χαρακτηρισθεί ως τμήμα της καθέτου, ώστε να μπορέσει  να χρηματοδοτηθεί.


Η άνευ όρων ενοχοποίηση μιας ιδέας – πρότασης, στο στάδιο της διαβούλευσης (!!!) είναι επικίνδυνο φαινόμενο, όχι μόνο για την πολιτική αλλά, κυρίως, για την κοινωνία μας.


Η Ξάνθη του δημοσίου συμφέροντος χρειάζεται αλλαγές, εδώ και τώρα, που εξυπηρετούν την Ξάνθη του αύριο.


                                                        ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΑΡΧΗ                                                                

Σχετικά Άρθρα

Back to top button