Κατάργηση της σαρία ζητούν πράσινοι οικολόγοι και δικηγόροι

Για μία ακόμη φορά η ατολμία της Ελληνικής πολιτείας αφήνει την περιοχή της Θράκης να θεωρείται “ιδιάζουσα” γιατί δεν είχε ποτέ το σθένος, την βούληση να βάλει φραγμούς και καθαρότητα στον τρόπο που θα διοικεί την χώρα, συμπεριλαμβανομένης και της Θράκης. Ζητήματα που έπρεπε να είχαν λυθεί εδώ και χρόνια, λόγω πολιτικής ατολμίας χρονίζουν και κακοφορμίζουν σε βάρος της ειρηνικής συνύπαρξης της Ελληνικής κοινότητας Χριστιανών και μουσουλμάνων.

Για μία ακόμη φορά η ατολμία της Ελληνικής πολιτείας αφήνει την περιοχή της Θράκης να θεωρείται “ιδιάζουσα” γιατί δεν είχε ποτέ το σθένος, την βούληση να βάλει φραγμούς και καθαρότητα στον τρόπο που θα διοικεί την χώρα, συμπεριλαμβανομένης και της Θράκης. Ζητήματα που έπρεπε να είχαν λυθεί εδώ και χρόνια, λόγω πολιτικής ατολμίας χρονίζουν και κακοφορμίζουν σε βάρος της ειρηνικής συνύπαρξης της Ελληνικής κοινότητας Χριστιανών και μουσουλμάνων.


Βεβαίως για να μην επιτρέπεται ο διασυρμός της χώρας από διάφορους πολιτικάντηδες που κανείς δεν γνωρίζει ποιές σκοπιμότητες εξυπηρετούν, παράλληλα να μην άγεται και φέρεται σύμφωνα με τα κέφια και τις ορέξεις της Άγκυρας καθώς και διαφόρων “γιαλαντζί” γειτονικών κρατιδίων, έπρεπε πρωτίστως, εδώ και πολλά χρόνια, να θωρακίσει την χώρα μας αμυντικά αλλά πρωτίστως σε θέματα οικονομίας.


Σε δύσκολη θέση φαίνεται να προσπαθεί να φέρει την χώρα μας ο μοναδικός ευρωβουλευτής των οικολόγων πράσινων, Μιχάλης Τρεμόπουλος, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στο σώμα.


Σύμφωνα με τον ίδιο, το βάρος πέφτει περισσότερο στην καταπάτηση των δικαιωμάτων των γυναικών της μειονότητας από την υποχρεωτική, όπως υποστηρίζει, εφαρμογή του εθιμικού ισλαμικού νόμου της σαρία από τους μουφτήδες στην Θράκη.


Μάλιστα ο ίδιος καλεί την ευρωπαϊκή επιτροπή ν’ απαντήσει αναφορικά με το “κατά πόσο είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η υποχρεωτική επιβολή της σαρία σε περιφέρεια χώρας – μέλους, καθώς και αν θεωρεί ότι εξακολουθεί να δεσμεύει την Ελλάδα η σχετική διάταξη της συνθήκης της Λοζάνης”,


Με το θέμα είχε ασχοληθεί και η ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας, στην συνεδρίαση της που πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2009 στην Ξάνθη, όπου αναγνωρίστηκε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα λεπτό νομικό ζήτημα, ο χειρισμός του οποίου δεν θα πρέπει να είναι επιπόλαιος.


Τέθηκαν μάλιστα και ερωτηματικά αναφορικά με το κατά πόσο η σχετική διάταξη της συνθήκης της Λοζάνης δεσμεύει την Ελλάδα στο συγκεκριμένο ζήτημα.


Όσον αφορά την ίδια την καταγγελία Τρεμόπουλου, οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι “δεν είναι η πρώτη φορά που ζητείται η άμεση κατάργηση της εφαρμογής της σαρία. Όμως το θέμα δεν είναι καθόλου απλό και ένα τέτοιο αίτημα δείχνει σαφώς την άγνοια των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής”


Άλλωστε, με δεδομένη την επιθυμία των ελλήνων μουσουλμάνων, η κατάργηση της σαρία θα μπορούσε εύκολα να εκληφθεί από “καλοθελητές” και αυτόκλητους υπερασπιστές τους ως κίνηση καταπίεσης τους από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας.


Από την άλλη οι μουφτήδες, που είναι οι θρησκευτικοί ηγέτες της μειονότητας, σε κάθε τέτοια προοπτική, θέτουν σαφώς θέμα παραβίασης θρησκευτικών ελευθεριών.


Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό λοιπόν είναι πάρα πολύ εύκολο να κατηγορηθεί η χώρα μας, είτε με την μορφή ερωτημάτων, όπως του κ. Τρεμοπουλου, είτε με την μορφή της καταγγελίας για καταπίεση των θρησκευτικών ελευθεριών της μειονότητας.


Ανατρέποντας τα παραπάνω, η ελληνική πολιτεία έχει ήδη δώσει στα μέλη της μειονότητας την ευχέρεια να επιλέξουν μεταξύ των ελληνικών δικαστηρίων και του μουφτή, αναφορικά με την επίλυση των διαφορών τους


Μια τέτοια πρόταση άμεσης κατάργησης της σαρία θα οδηγούσε απευθείας στην άμεση υλοποίηση ενός παγίου αιτήματος της Άγκυρας, την εκλογή των μουφτήδων, με ότι αυτό φυσικά συνεπάγεται.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button