ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

του Κώστα Βαρελά

Διπλ. Πολιτικού Μηχανικού

Υποψήφιου Δημοτικού Συμβούλου με τους Πολίτες για την Ξάνθη

 

Σήμερα όλοι μας διαπιστώνουμε ότι και η πόλη είναι ΑΒΙΩΤΗ-ΑΦΟΡΗΤΗ όσον αφορά την κίνηση, είτε είμαστε πεζοί, είτε είμαστε χρήστες ποδηλάτου, συγκοινωνίες, Ι.Χ. αυτοκινήτου.

του Κώστα Βαρελά

Διπλ. Πολιτικού Μηχανικού

Υποψήφιου Δημοτικού Συμβούλου με τους Πολίτες για την Ξάνθη

 

Σήμερα όλοι μας διαπιστώνουμε ότι και η πόλη είναι ΑΒΙΩΤΗ-ΑΦΟΡΗΤΗ όσον αφορά την κίνηση, είτε είμαστε πεζοί, είτε είμαστε χρήστες ποδηλάτου, συγκοινωνίες, Ι.Χ. αυτοκινήτου.

Έγιναν σπασμωδικές  παρεμβάσεις στην πόλη χωρίς όμως μια ολοκληρωμένη ολιστική αντιμετώπιση. Π.χ. ενοποίηση πλατείας με πλατείας δικαστηρίου κατ’ αρχάς θετική παρέμβαση. Προκάλεσε στραγγαλισμό στη κυκλοφορία. Άρα μια ελλιπή παρέμβαση. Τώρα, αφού προέκυψε το πρόβλημα, έχει ανατεθεί μια κυκλοφοριακή μελέτη η οποία λιμνάζει στο Δήμο και η οποία μάλιστα και πάλι δεν θα λύσει το πρόβλημα γιατί ουσιαστικά αφορά μόνο το κέντρο. Και χωρίς αυτή καν να έχει υλοποιηθεί, πραγματοποιήθηκαν και άλλες παρεμβάσεις π.χ. ποδηλατόδρομος απέναντι από το γήπεδο του Α.Ο.Ξ., οι οποίες τελικά μπορεί να αποδειχθούν ακόμα και άχρηστες.

Εμείς προτείνουμε την ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ουσιαστικά θα είναι μια ολοκληρωμένη μελέτη της κίνησης στην πόλη και σε βάθος χρόνου δεκαετίας και δεκαπενταετίας και θα φορά το σύνολο της πόλης

Αυτή η μελέτη θα απαντά και θα δίνει λύσεις στην κίνηση ιεραρχημένα. Πρώτα για τον πεζό, μετά το ποδήλατο, τα Μ.Μ.Μ. (συγκοινωνίες) και τέλος τα Ι.Χ.

Επίσης αυτή θα προτείνει συμπληρωματικές δομές χώρους στάθμευσης, θέση σταθμού αστικής συγκοινωνίας, υπεραστικών και περιφερειακός δακτύλιος της πόλης.

Θα υπάρχει φυσικά και προγραμματισμός εκτέλεση των παρεμβάσεων σε βάθος χρόνου όμως αυτές θα είναι ενταγμένες στην ολοκληρωμένη παρέμβαση βάση της μελέτης.

Α) Παράγοντες αυτής θα είναι : ο πεζός, το ποδήλατο, τα Μ.Μ.Μ., Ι.Χ. αυτοκίνητα με συμπληρωματικές δομές όπως τα parking, οι σταθμοί αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ, περιφερειακός δακτύλιος πόλης.

     Β) Σ’ αυτήν την βιώσιμη κινητικότητα θα πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις (π.χ. πεζοδρόμηση μια οδού) ΠΩΣ? (όχι αποφασίζουμε και διατάζουμε). Οι δύσκολες αποφάσεις αυτές για αρχή θα πρέπει να προβλέπονται αυτό από μελέτη. Κατόπιν τούτου επιβάλλεται δοκιμαστική εφαρμογή. Προκειμένου όμως να γίνει οποιαδήποτε κίνηση προς τέτοιες κατευθύνσεις θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή και γνωμοδότηση των άμεσα επηρεαζόμενων φορέων καθώς και των πολιτών. Σε περιπτώσεις όπου δεν είναι ξεκάθαρη η θέση προς μια ή άλλη κατεύθυνση, δε φοβόμαστε να χρησιμοποιήσουμε ακόμα και το πιο δημοκρατικό εργαλείο που έχει στα χέρια του ακόμα και ένας Δήμος και είναι το δημοψήφισμα.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button