Γ. Μαγκριώτης «απόλυτη προτεραιότητα ο νομός Ξάνθης»

Παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγριώτη τέθηκαν επί τάπητος τα βασικά οδικά έργα που αφορούν το νομό Ξάνθης στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία των τοπικών αρχών και φορέων το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε γνωστό ξενοδοχείο της Ξάνθης.
Στόχος διαπίστωση της υπάρχουσας κατάστασης, καθώς και η δυνατότητα συνεργασίας και συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτελεσματικότερη εκτέλεση των έργων οδοποιίας.

Παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγριώτη τέθηκαν επί τάπητος τα βασικά οδικά έργα που αφορούν το νομό Ξάνθης στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία των τοπικών αρχών και φορέων  το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε γνωστό ξενοδοχείο της Ξάνθης.


Στόχος διαπίστωση της υπάρχουσας κατάστασης, καθώς και η δυνατότητα συνεργασίας και συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτελεσματικότερη εκτέλεση των έργων οδοποιίας.


Με την παραδοχή από πλευράς υφυπουργού ότι ο νομός Ξάνθης παρουσιάζει το μεγαλύτερο έλλειμμα οδικών υποδομών σε σύγκριση με τους υπόλοιπους νομούς της Περιφέρειας Α.Μ-Θ, αλλά και με τη δέσμευση η κυβέρνηση να στηρίξει τα οδικά έργα, που θα αποφασισθούν στη σύσκεψη να υλοποιηθούν, προκειμένου να επέλθει ενδοπεριφερειακής ισορροπία,  ο κ. Μαγκριώτης άκουσε τις επισημάνσεις και τους προβληματισμούς των φορέων του νομού.


Προηγήθηκε βέβαια η ενημέρωση για τις τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής του έργου του Κάθετου Άξονα προς τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, τη σύνδεσή με την Εγνατία Οδό, καθώς και την παράκαμψη –δακτυλίου Ξάνθης, από τους εκπρόσωπους  της Εγνατίας Α.Ε.


Το παρόν στη σύσκεψη έδωσαν η Περιφερειάρχης Α.Μ-Θ, κ. Θεοδώρα Κόκλα, ο νομάρχης Ξάνθης, κ. Γιώργος Παυλίδης, ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ και Δήμαρχος Ξάνθης, κ. Μιχάλης Στυλιανίδης, οι δήμαρχοι Σταυρούπολης και Βιστωνίδας, Καρασακαλίδης και Ζλάτκος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης, κ. Αργύρης Πλέσιας, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης, κ. Παναγιώτης Ανδρικόπουλος οι κύριοι Πούλιος και Καραλίδης, καθώς και τοπικά κομματικά στελέχη.


Ενώ ο βουλευτής Ξάνθης του ΠΑΣΟΚ, Μάντατζη Τσετίν και ο Δήμαρχος Σελέρου, Ιντζέ Μπιρόλ, στη μέση της σύσκεψης αποχώρησαν για να παραστούν σε άλλη εκδήλωση.


Προς το τέλος της σύσκεψης έφτασε από την Αθήνα και ο Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Ξάνθης, κ. Σωκράτης Ξυνίδης.


Η συνάντηση του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη με τους φορείς του νομού χαρακτηρίστηκε εποικοδομητική καθώς διαπίστωσε κοινότητα στόχων και συμφωνία και σύμπνοια μεταξύ τους, επισημαίνοντας ότι θα υπάρξει  συνεχής ενημέρωση και συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο και την Εγνατία Α.Ε. έτσι ώστε να μη σημειωθεί καθυστέρηση στα δυο κυρίαρχα οδικά έργα που αποφασίσθηκε να δρομολογηθούν προς υλοποίηση.


Τα έργα που πήραν το Ο.Κ.


Τα έργα αυτά είναι η ανατολική παράκαμψη της Ξάνθης, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ-η δυτική παράκαμψη χαρακτηρίστηκε ασύμφορη και αποκλείστηκε ως πρόταση από τις αρχές, τόσο τοπικό, όσο και σε κεντρικό επίπεδο-  και το τμήμα των 12 χιλιομέτρων περίπου από Σμίνθη έως Εχίνο που υπολογίζεται μέσα στο 2012 να υπάρξει ωριμότητα για τη δημοπράτηση κατασκευής του, προϋπολογισμού 45 εκατομμυρίων ευρώ.


Σύμφωνα με τα στελέχη της Εγνατίας Α.Ε. σε ένα χρόνο από σήμερα θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την Παράκαμψη της Ξάνθης


 


Επίσης μέσα από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας, ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα τρίχα χρόνια, επιθυμία της Γενικής Γραμματέας ΑΜ-Θ, κ. Κόκλα είναι η στήριξη κατασκευής ενός τμήματος του Οδικού Άξονα Σταυρούπολης –Παρανέστι Δράμας.


Ενώ μέσω της Εγνατίας Α.Ε. θα υπάρξουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και στο δίκτυο του νομού Ξάνθης και κυρίως στο οδικό δίκτυο που οδηγεί προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, έτσι ώστε να γίνει πιο λειτουργικός και ασφαλής.


Όσο για τον κάθετο άξονα προς Βουλγαρία δεν υπάρχει δυνατότητα για χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου, λόγο της μη ωριμότητας σχεδιασμού και μελετών, αλλά και της απουσίας πόρων, γεγονός που κάνει αρνητικό το μέλλον του, παρόλο που όλοι ομόφωνα συμφωνούν στην αναγκαιότητά κατασκευής του.


Χαρακτηριστική ήταν και η επισήμανση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη «δεν υπάρχει δυνατότητα σήμερα να μιλήσουμε για ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, γιατί δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για κανέναν τμήμα του. Είναι ένας δύσκολος άξονας και για περιβαλλοντολογικούς λόγους, αλλά και λόγω του ανάγλυφου της περιοχής. Με αυτή την έννοια σε ένα Δ΄ΚΠΣ, το οποίο κατά 85% έχει δεσμευμένους τους πόρους από τα προηγούμενα χρόνια , με ένα υπόλοιπο πολύ περιορισμένο 800 εκατομμυρίων ευρώ για όλη τη χώρα, όπου τα προσδοκώμενα έργα είναι περίπου 6δις ευρώ, έργα που έχουν ανακοινωθεί και έχουν πολιτικά επενδυθεί, καταλαβαίνεται σε ποια πραγματικότητα βρισκόμαστε..


Η ολοκλήρωση του άξονα τόσο από Ξάνθη, όσο και από Μελίβοια και Δημάριο έως τα σύνορα λόγω του αυξημένου κόστους των 160 εκατομμυρίων, θα πρέπει να δούμε άλλες λύσεις χαμηλότερου κόστους. Θα επιβεβαιώσει ο πρωθυπουργός στη Σόφια την ερχόμενη εβδομάδα αυτή τη δέσμευση, αλλά με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορούμε να πούμε ότι μέχρι  το 2014-2015  θα έχει ολοκληρωθεί αυτός ο άξονας, αλλά μπορούμε να πούμε  ότι μέχρι τότε ο άξονας  αυτός θα είναι λειτουργικός και ασφαλής».


Οι επισημάνσεις των τοπικών φορέων…


Ο Δήμαρχος Ξάνθης και Πρόεδρος της ΤΕΔΚ, κ. Μιχάλης Στυλιανίδης αναφέρθηκε στις μελέτες που εκπονεί ο Δήμος, αλλά και σε αυτές που έχει υποβάλει προς την Περιφέρεια πχ, για τις εισόδους της πόλης και απάντηση δεν έχει πάρει μέχρι τώρα. Ενώ μεταξύ άλλων ζήτησε την τη χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης της Σάρδεων από το ΕΣΠΑ, κάτι που εξετάζεται θετικά από τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ σύμφωνα με τη Γ.Γ.ΑΜ-Θ κ. Κόκλα.


Ενώ απαντώντας στον κ.Μαγκριώτη για τα βήματα σημειωτών που γίνονται στο νομό Ξάνθης, ο Δήμαρχος Ξάνθης, κ. Στυλιανίδης σημείωσε χαρακτηριστικά «και θα συμφωνήσω και θα διαφωνήσω. Η όποια υστέρηση υπάρχει οφείλεται στο ότι οι περιφερειακές σας υπηρεσίες είχαν και έχουν έδρες την Κομοτηνή και την Καβάλα».


Από την πλευρά του ο νομάρχης Ξάνθης, κ. Παυλίδης αναφέρθηκε στους δρόμους της ορεινής περιοχής και στις βελτιώσεις που χρειάζονται, όπως επίσης και στον αγώνα που έδωσε η νομαρχία Ξάνθης για τη διάνοιξη της τουριστικής διόδου προς Βουλγαρία, στην προσπάθειά της να καλύψει το κενό στην καθυστέρηση υλοποίησης του Κάθετου Άξονα. Ένα έργο που έγινε με πόρους της νομαρχίας και κόστισε 1 εκατομμύριο ευρώ( ο δρόμος από το Δημάριο μέχρι τα σύνορα, 10χλμ).


Παράλληλα ο κ. Παυλίδης αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία που πήρε για την παράκαμψη της Ξάνθης ή τον περιμετρικό δακτύλιο, όπως είχε αρχικά ονομαστεί.


Κάτι που επεσήμανε και ο κ. Χρήστος Πούλιος, απαντώντας στο νομάρχη κ. Παυλίδη που μιλούσε για μεγαλοϊδεατισμούς που ακυρώνουν το εφικτό, ότι στην προμελέτη  αναφερόταν περιμετρικός δακτύλιος και ότι χάθηκε έτσι άσκοπα πολύς χρόνος σε άσκοπες συζητήσεις .


Τέλος οι υπόλοιποι φορείς του νομού αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων σε θέματα που έχουν να κάνουν με τη συνθήκη Ραμσάρ, την κατασκευή Εργατικών Κατοικιών, το σιδηρόδρομο και το λιμάνι του Πόρτο Λάγους.


Χαρακτηριστική ήταν και η επισήμανση του προέδρου του ΤΕΕ Θράκης, κ. Πλέσια , για τον κίνδυνο η Εγνατία Οδός να παραμείνει αποκομμένη από τα λιμάνια της περιοχής, όπως του Λάγους καθώς επίσης και το πρόβλημα της προσβασιμότητας της Εγνατίας, όπου ισχύει το μοντέλο της πρόσβασης ανά 25 χιλιόμετρα


Από την πλευρά του υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών κα Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης αφού επανέλαβε ότι ο νομός Ξάνθης αποτελεί την απόλυτη προτεραιότητα για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση των δύο σημαντικών έργων οδοποιίας –Ανατολική Παράκαμψη Ξάνθης και Σμίνθη-Εχίνος-αναφέρθηκε και στο Λιμάνι του Λάγους, που στόχος είναι να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της ήπιας ανάπτυξης.


Ενώ τέλος για το Σιδηρόδρομο και την πικρία που νιώθουν οι τοπικές αρχές με το κλείσιμο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Σταυρούπολης, ο κ. Μαγκριώτης υπεραμύνθηκε των αποφάσεων της κυβέρνησης που γίνονται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, σπεύδοντας παράλληλα να διαψεύσει το ενδεχόμενο να κλείσει η γραμμή Θεσσαλονίκης Σταυρούπολης.


Στο μεταξύ λίγο πριν το τέλος της συνάντησης του υφυπουργού με τους φορείς κατέφθασε και ο Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Ξάνθης, Σωκράτης Ξυνίδης, ο οποίος ζήτησε την παρέμβαση και στήριξη του κ. Μαγκριώτη για τη χρηματοδότηση και υλοποίηση των έργων που αποφασίσθηκαν, ώστε ο νομός Ξάνθης να κερδίσει το χαμένο έδαφος.


Τα απρόοπτα δεν έλειψαν από την προχθεσινή σύσκεψη των φορέων, όπως η διακοπή ρεύματος που σημειώθηκε προς το τέλος της συνάντησης του κ. Μαγκριώτη με τις αρχές και φορείς του νομού και με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να σημειώνει χαρακτηριστικά «βρίσκω ώριμη την Ξάνθη. Υπάρχει κοινότητα στόχων όλων υπουργείου, αρχών και φορέων. Η σύσκεψη κλείνει στο ημίφως  με αυτό το ρομαντικό χαρακτήρα και μας φέρνει πιο κοντά».


 


                                                                      Δέσποινα Γκούμα


 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button