Το παραδοσιακό πολυφωνικό τραγούδι αποτελεί ιδιαίτερο δείγμα της προφορικής μουσικής, καθώς μέσα του κρύβεται η σημασία που έχει για τον άνθρωπο, το τραγούδισμα μέσα σε μια κοινότητα, σε μια ομάδα.
Το συγκεκριμένο εργαστήρι τραγουδιού απευθύνεται σε όσους αρέσει και θέλουν να τραγουδούν στοχεύοντας στη διερεύνηση του μουσικού οργάνου που λέγεται φωνή, καθώς και στην καλλιέργεια της επικοινωνίας των μελών ενός φωνητικού συνόλου. Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου θα εξερευνηθούν οι σωματικές διεργασίες που έχουν να κάνουν με τη δημιουργία του ήχου, την αναπνοή και τον έλεγχό της, τη φθογγοποίηση και τον τρόπο που αυτά χρησιμοποιούνται σε ένα μουσικό κείμενο. Επίσης, στόχος είναι η καλλιέργεια των εκφραστικών δεξιοτήτων, μέσα από την αλληλεπίδραση και δημιουργική διάδραση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σε φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς και πολυφωνικά τραγούδια.
Δεν απαιτούνται εξειδικευμένες μουσικές γνώσεις. Απαραίτητα εργαλεία συμμετοχής η ομαδική διάθεση, η όρεξη για δουλειά και η αγάπη για το τραγούδι.
Η 1η συνάντηση θα αποτέλεσει ένα εισαγωγικό μάθημα για όσους και όσες θέλουν να γνωρίσουν τον τρόπο δουλειάς του εργαστηρίου.
Η δήλωση συμμετοχής είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.
Έναρξη: Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024
Ώρα: 20.00 – 21.30
Πληροφορίες- Εγγραφές: 2541 028188
Δευτέρα- Παρασκευή:18.30 – 20.30 & Σάββατο 10.30-12.30
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Σχεδιασμός – Εμψύχωση εργαστηρίου: Στέλλα Γκρήγκοβιτς
H Στέλλα Γκρήγκοβιτς μεγάλωσε στη Ζάκυνθο. Φοίτησε στο Μουσικό Σχολείο, από το οποίο φεύγοντας – εκτός από το απολυτήριο – πήρε και την αγάπη της για τη μουσική και το θέατρο.
Είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Aριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Σπούδασε Θεατροπαιδαγωγική στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (Master) της σχολής Καλών Τεχνών του Βερολίνου (UDK) με υποτροφία του Ινστιτούτου Roza Luxenburg.
Από το 2002 έως το 2008 υπήρξε μέλος της μουσικοθεατρικής ομάδας ”Μουσικό Πολύτροπο” του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., υπό την καλλιτεχνική εποπτεία του καθηγητή Γιάννη Καϊμάκη, με συμμετοχή σε πλήθος παραστάσεων και φεστιβάλ σε Ελλάδα και Ευρώπη (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία κ.α). Αντικείμενο της ομάδας είναι η μουσική και λαογραφική μελέτη παραδοσιακών τραγουδιών απ’ όλη την Ελλάδα.
Είναι ιδρυτικό μέλος του γυναικείου φωνητικού συνόλου Πλειάδες (Pleiades Vocal Group), το οποίο από το 2006 ασχολείται με την μελέτη και ερμηνεία του πολυφωνικού τραγουδιού της Ηπείρου, της Μεσογείου και των Βαλκανίων. Έχει πραγματοποιήσει συναυλίες, παραστάσεις και μουσικά project σε συνεργασία με διάφορους καλλιτέχνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ν. Ξυδάκης, Ν. Κυπουργός, Kώστας Θεοδώρου, Encardia, Rotting Christ, V.I.C, Δημήτρης Σωτηρίου, Xάρης Πεχλιβανίδης, Κορίνα Βασιλειάδου, Kat Valastur κ.α).
Έχει λάβει επιμόρφωση στο μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Kodály με εισηγήτριες/εμψυχώτριες την Εριφύλλη Δαμιανού, Αγγελική Πλόκα και Yasmin Folini.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια πάνω στη φωνή, το τραγούδι και τον θεατρικό λόγο, τόσo στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό με καθηγήτριες τις Ulrike Sovodniok, Beate Krützkampf, Μάρθα Φριτζήλα, Βασούλα Δελλή, Γεωργία Τέντα, Βάλια Μαυρίδου,Έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει θεατρικές παραστάσεις, μουσικά σεμινάρια και θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει εργαστεί ως θεατροπαιδαγωγός και μουσικός σε διάφορους πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς φορείς του Βερολίνου: Universität der Künste, Kinderoper Lichtenberg/Staatsoper, Theaterstrahl, Social Circus Cabuwazi, Klangradar Berlin, κ.α
Έχει αποκτήσει το δίπλωμα επάρκειας στη ελληνική νοηματική γλώσσα.
Σήμερα, ζει στην πόλη της Ξάνθης και εργάζεται ως μουσικός και θεατροπαιδαγωγός. Από το 2019 συνεργάζεται με το Λύκειο Ελληνίδων Ξάνθης, όπου διδάσκει παραδοσιακό πολυφωνικό τραγούδι. Είναι πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών (Αρμονία) του Εθνικού Ωδείου (Παράρτημα Ξάνθης), ενώ συνεχίζει Συνεχίζει την σπουδή της στο λυρικό τραγούδι με την Έλενα Κρασάκη και στο πιάνο με τον Νίκο Κυριόσογλου.
Το 2021 δημιούργησε το εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης Λ ά μ π α, έναν χώρο βιωματικής μάθησης με κεντρικό άξονα τις τέχνες του θεάτρου και της μουσικής, στον οποίο σχεδιάζει και εμψυχώνει βιωματικά καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά εργαστήρια παιδιά, εφήβους και ενήλικες.