Η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ για το περιφερειακό συμβούλιο
Στην πρόσφατη διπλή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (2η λογοδοσίας και 6η τακτική) η «Λαϊκή Συσπείρωση» ανέδειξε το σημαντικό πρόβλημα για τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις που πλήττονται από τις ακρίδες. Με την επερώτηση που κατέθεσε από την αρχή που παρουσιάστηκε το πρόβλημα, συνέβαλε να παρθούν ορισμένα μέτρα από τη διοίκηση. Παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη να στελεχωθούν με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, που σήμερα καταγράφουν ρεκόρ υποστελέχωσης με 128 κενές θέσεις. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να ανταποκρίνονται στην απαραίτητη πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων όπως τις καταστροφές από ακρίδες, την δακοκτονία, την προστασία από τα κουνούπια κλπ.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» παρενέβη στη συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ της περιοχής, αναδεικνύοντας την ανάγκη να παραμείνουν δημόσια, με εκσυγχρονισμό των υποδομών και στελέχωση με το κατάλληλο προσωπικό. Να ξαναλειτουργήσουν όσα ΚΤΕΟ έκλεισαν στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Κατήγγειλε την πολιτική των κυβερνήσεων και των διοικήσεων της ΠΑΜΘ διαχρονικά, που ιδιαίτερα μετά το 2012 και πάντα με την επίκληση των περιβόητων «μνημονιακών δεσμεύσεων», τα οδήγησαν στην υποστελέχωση, την υποχρηματοδότηση, τις ελλείψεις σε τεχνικά μέσα.
Οι προκλητικές απαντήσεις της διοίκησης ότι «δεν μπορεί να βάλει πλαφόν στις τιμές στους ενοικιαστές» και ότι «δεν κάνουμε επιδοματική πολιτική για ψηφοθηρία!», την ώρα που οι «ενοικιαστές» πληρώνοντας 1500 ευρώ το μήνα θα χρησιμοποιούν έτοιμες υποδομές, μέσα και μηχανήματα για να χαρατσώνουν τους οδηγούς με πανάκριβο αντίτιμο, σε συνθήκες μάλιστα μεγάλης ακρίβειας, που πλήττει τις λαϊκές οικογένειες, αποδεικνύει την υποκριτική της στάση όταν πρότεινε το 2024 να είναι «έτος οδικής ασφάλειας» για την Περιφέρεια ΑΜΘ. Γιατί οδική ασφάλεια σημαίνει πριν από όλα ασφαλή οχήματα με δυνατότητα τακτικών και περιοδικών ελέγχων όλων των οχημάτων, ΙΧ και κρατικών, χωρίς την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, χωρίς τις δικαιολογημένες ανησυχίες για τα αποτελέσματα των ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, αφού το κριτήριο του κέρδους εξηγεί γιατί δεν «κόβονται» οχήματα, όπως καταγγέλλει το σωματείο εργαζομένων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Στη συνεδρίαση λογοδοσίας η θλιβερή εικόνα με τα άδεια έδρανα είναι αποδεικτική της ουσιαστικής αδιαφορίας των παρατάξεων του συστήματος για τα αναγκαία μέτρα για την πυροπροστασία, 8 μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην περιοχή και μόλις λίγες μέρες πριν την επίσημη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
Οι απαντήσεις της διοίκησης για την χρηματοδότηση της λειτουργίας πυροσβεστικού κλιμακίου στον Εχίνο της Ξάνθης, για τη λειτουργία και τον έλεγχο κάποιων υδατοδεξαμενών, και για ορισμένα ανταλλακτικά μηχανημάτων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, μόνο ως κοροϊδία μπορούν να εκληφθούν, αφού αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις πραγματικές ανάγκες. Ο κ. Περιφερειάρχης μάλιστα σχεδόν πανηγύρισε για το ένα επιπλέον διαθέσιμο πτητικό μέσο σε όλη την περιοχή, ενώ δήλωσε ότι περιμένει την έγκριση από το Δασαρχείο ώστε να εκχωρήσει σε ιδιώτες το κόψιμο των δέντρων δίπλα από τα ρέματα, δικαιολογώντας την μέχρι σήμερα απαράδεκτη καθυστέρηση του καθαρισμού τους, την ώρα που στις περυσινές καταστροφικές πυρκαγιές αποδείχθηκαν πραγματικός «Δούρειος Ίππος» την ώρα της κατάσβεσης. Με περισσό θράσος μάλιστα δήλωσε ότι δεν προχωρά στα απαραίτητα έργα γιατί η αντιπολίτευση «θα τον κατηγορεί για απευθείας αναθέσεις»!
Και από αυτή τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο λαός της περιοχής μπορεί να βγάλει ουσιαστικά συμπεράσματα για το τοπικό και κεντρικό κράτος, που στέκεται εχθρικά απέναντι στο δικαίωμά του στην ασφάλεια από φυσικά και καιρικά φαινόμενα, τα ρίχνει όλα στη δική του «ατομική ευθύνη», τα βάζει όλα στο ζύγι του κόστους – οφέλους. Επιβεβαιώνεται ότι χρειάζεται διαρκής αγώνας ακόμα και για ορισμένα στοιχειώδη μέτρα πυροπροστασίας, επαγρύπνηση και σύγκρουση με την κυρίαρχη πολιτική ΕΕ, κυβερνήσεων και τοπικών αρχών.
25/4/2024
Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση»
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος
Διονύσης Κλάδης