Συνεδρίασε το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών ΑΜΘ
Συνεδρίασε στην Ξάνθη την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών ΑΜΘ με θέμα τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και τον προγραμματισμό δράσεων.
Βασική θέση του ΔΣ είναι και παραμένει η προάσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για όλα τα παιδιά μέσα από την αδιάκοπη και αταλάντευτη διεκδίκηση όλων των δίκαιων αιτημάτων του γονεϊκού κινήματος. Με αυτές τις θέσεις, το ΔΣ της Ομοσπονδίας απευθύνει κάλεσμα για συντονισμό σε κάθε Ένωση Συλλόγων και σε κάθε Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας.
Ψηλά στις διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας βρίσκεται ο αγώνας για την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές επιτροπές ώστε να αντιμετωπιστούν τα χρόνια και σοβαρά κτιριακά προβλήματα των σχολείων της περιοχής μας (έλλειψη αιθουσών, νοικιασμένα κτίρια, πεπαλαιωμένα κά).
Οι Σύλλογοι πρέπει να απαιτήσουν για κάθε σχολικό συγκρότημα να υπάρχει: πιστοποιητικό καταλληλότητας για χρήση σχολικού χώρου, πιστοποιητικό πυρασφάλειας, έλεγχο ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και συντήρηση λέβητα με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Όλες οι εργασίες να γίνονται εκτός σχολικού ωραρίου.
Έχουμε φτάσει μέσα Φεβρουαρίου και ακόμα υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, η παράλληλη στήριξη μειώθηκε δραματικά, δεν υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε σχολική μονάδα.
Σε κάθε δήμο της περιοχής μας εντοπίζονται προβλήματα στις σχολικές μεταφορές, τις γραμμές που δεν εξυπηρετούν τους μαθητές, τη “σαρδελοποίηση” μαθητών και πολιτών μέσα στα αστικά, στη λογική του “κόστους-οφέλους”, τις μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις που αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά οι μαθητές λόγω της απαράδεκτης νομοθεσίας.
Βασικό αίτημα της Ομοσπονδίας μας παραμένει η επέκταση των σχολικών γευμάτων καταρχήν σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία και παροχή δεκατιανού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διεύρυνσή τους είναι ένα μέτρο που μπορεί να συμβάλει στη στήριξη των οικογενειών που δοκιμάζονται από την ακρίβεια.
Ιδιαίτερα απασχόλησε το ΔΣ η ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων σε συνδυασμό μάλιστα με τις εξαγγελίες που ακούγονται για τις αλλαγές στο Λύκειο. Μαζί με τα υπάρχοντα εμπόδια εισαγωγής στην Τριτοβάθμια (ΕΒΕ, Τράπεζα θεμάτων) γίνεται φανερό ότι χιλιάδες μαθητές θα συναντήσουν νέα εμπόδια στην προσπάθειά τους να μορφωθούν, να εισαχθούν στα πανεπιστήμια και χιλιάδες γονείς θα καλούνται να πληρώνουν ακριβά την πανεπιστημιακή μόρφωση των παιδιών τους.
Χαιρετίζουμε και στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των φοιτητών και μαθητών (και των μουσικών σχολείων) ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου και σχολείου, και σε συνεργασία με τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών, Πανεπιστημιακών Καθηγητών και φοιτητικών συλλόγων επιδιώκουμε σε κάθε Δήμο να διοργανωθούν από κοινού ενημερωτικές εκδηλώσεις για τους γονείς.
Συνεχίζουμε να εκφράζουμε τις ανησυχίες μας και την αντίθεση μας στους πολέμους στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και όπου γης, τις εικόνες των χιλιάδων σκοτωμένων παιδιών στην Παλαιστίνη, ως αποτέλεσμα των ανταγωνισμών μεταξύ των ΗΠΑ, της ΕΕ, της Ρωσίας, Κίνας και άλλων δυνάμεων, ανάμεσά τους και της Ελληνικής Κυβέρνησης, για το ξαναμοίρασμα του κόσμου. Χαιρετίζουμε τις πρωτοβουλίες που πήραν και συνεχίζουν να παίρνουν μια σειρά σχολεία στην περιοχή μας στέλνοντας τα αντιπολεμικά τους μηνύματα.
Διαστάσεις φαίνεται να παρουσιάζει το κοινωνικό ζήτημα της σχολικής βίας. Ενόψει της 6 Μάρτη (ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού) συμμετέχουμε και (συν)διοργανώνουμε δράσεις ενημέρωσης και διεκδίκησης για:
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων με οργανικές θέσεις σε κάθε σχολική μονάδα για να στηρίζουν τη σχολική ζωή.
- Δημιουργία Σχολών Γονέων σε κάθε σχολείο με ευθύνη των Δήμων, μέσα από μαζικούς διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων στους ΟΤΑ.
- Αναβάθμιση στο σχολικό πρόγραμμα όλων των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
- Ενίσχυση των “εξωταξικών δραστηριοτήτων” σε κάθε σχολείο με ομάδες θεατρικές, αθλητικές, μουσικές, περιβαλλοντικές, που θα ενισχύουν τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα.
- Πρόληψη αποκλειστικά από κοινωνικούς επιστήμονες των Κέντρων Πρόληψης και των Δήμων.
- Καμία συζήτηση για κατάργηση του ΚΕΘΕΑ και των Κέντρων Πρόληψης. Διεύρυνση του ρόλου τους-συνεργασία με τις σχολικές κοινότητες.
Οι ίδιες οι συνθήκες, η ένταση και η οξύτητα των προβλημάτων στην εκπαίδευση χρειάζεται να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για συσπείρωση των γονιών, για μαζικούς Συλλόγους Γονέων, με αγωνιστική διάθεση σε κάθε σχολείο.