Άρθρα

Τα κέρδη τους – οι νεκροί μας!

Άρθρο του Διονύση Κλάδη

Δεν υπάρχουν λέξεις να περιγραφεί η οδύνη και ο πόνος όλων μας. Δεν υπάρχουν λέξεις παρηγοριάς στις οικογένειες των θυμάτων. Υπάρχουν όμως λέξεις για να συμπυκνώσει κανείς την αλήθεια σχετικά με το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και αυτές είναι: «τα κέρδη τους – οι νεκροί μας». Και αυτές οι λέξεις είναι η ώρα να ακουστούν δυνατά, χρέος στα θύματα και στη ζωή που αξίζει στον καθένα και στη καθεμιά μας.

Ο λαός και η νεολαία στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, όπως σε ολόκληρη την Ελλάδα, ξεπέρασε το φυσιολογικό αρχικό «πάγωμα» και ταυτόχρονα με την άμεση και συγκλονιστική ανταπόκρισή του στην εθελοντική αιμοδοσία που οργάνωσαν συνδικάτα και φοιτητικοί σύλλογοι, πέρασε γρήγορα από τα μεγάλα «γιατί» στις απαντήσεις που «καίνε» τους πραγματικούς φταίχτες και τοποθετούν στο περιθώριο της γραφικότητας τα κάθε λογής συστημικά παπαγαλάκια που προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν ακόμα και με χυδαιότητες!

Με πολυμορφία και δεκάδες κινητοποιήσεις εξέφρασε την πραγματική αλληλεγγύη στις οικογένειες των θυμάτων, για τις οποίες αποτελούν όνειδος τα κροκοδείλια δάκρυα όσων ευθύνονται για το έγκλημα. Η οργή που ξεχειλίζει για τους άδικους θανάτους γίνεται δύναμη αγώνα που ξεκινά από την κατάδειξη των πραγματικών αιτιών και καταλήγει να φωτίζει τη διέξοδο από τη βαρβαρότητα. Η δύναμη της λαϊκής κινητοποίησης γίνεται πολιτική στάση που «καίει το σενάριο» της συγκάλυψης, της ψευδεπίγραφης ομοψυχίας «απέναντι στο κακό που μας βρήκε», τα κάθε λογής «θα λογαριαστούμε μετά»!

Η αλήθεια προβάλει τόσο δυνατά και καθαρά, που όσες προσπάθειες κι αν κάνουν οι υπηρέτες του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος, τα δικά τους ΜΜΕ και άλλοι «ειδήμονες», δεν μπορούν να πείσουν για τα περί «ανθρώπινου λάθους» και «κακιάς στιγμής». Το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη αποτελεί ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ των θυσιών του λαού στο βωμό του κέρδους! Και δεν μένει παρά να ενώσει κανείς και τα υπόλοιπα κομμάτια που γράφουν πάνω τους «Μάτι», «Μάνδρα», «Εύβοια», «εργοδοτικά εγκλήματα στους χώρους δουλειάς» και τόσα άλλα!

Τότε θα δει την πολιτική της ΕΕ που «έβαλε πρόστιμο στην Ελλάδα», αλλά ποσώς καίγεται για την ασφάλεια του λαού που μετακινείται με το σιδηρόδρομο, αφού στις οδηγίες της ρητά αναφέρει ότι τα μέτρα ασφάλειας πρέπει να συνυπολογίζονται με βάση την οικονομική βιωσιμότητα. Με άλλα λόγια αν αποτελούν κόστος που μειώνει την κερδοφορία … μπορούν να περιμένουν! Θα δει επίσης την εγκληματική πολιτική της – που την εφαρμόζουν απαρέγκλιτα όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ – για την απελευθέρωση των μεταφορών. Αυτή που έφερε τις ιδιωτικοποιήσεις, τις απολύσεις, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας (που τώρα κάποιοι ανακαλύπτουν το πως επιδρούν στα ζητήματα ασφάλειας), την εντατικοποίηση, τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα, την υποχρηματοδότηση και την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη τα τρένα σφυρίζουν μόνο … για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και τις προτεραιότητες των «επενδυτών»!

Για αυτό στην περιοχή μας το τρένο πλέον … σφυρίζει μόνο όταν πρόκειται να φορτώσει ΝΑΤΟϊκά στρατιωτικά οχήματα και πολεμικό υλικό που κατευθύνεται στην Ουκρανία, για να συνεχιστεί το μακελειό. Και ο λαός πληρώνει ποικιλοτρόπως: με το κόστος αυτών των μεταφορών που προστίθεται στα πάνω από 4 δις που πληρώνουμε τους ΝΑΤΟϊκούς εξοπλισμούς κάθε χρόνο. Με τον κίνδυνο της μετατροπής της περιοχής μας σε στόχο αντιποίνων από τη Ρωσία. Με το φόβο ενός αντίστοιχου ατυχήματος με αμαξοστοιχίες που περνούν από πυκνοκατοικημένες περιοχές και μεταφέρουν το λιγότερο … μπαρούτι!

Κατά τα άλλα ο λαός της περιοχής βιώνει την απαξίωση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης για πάνω από 10 χρόνια και από το 2019 πλέον την ουσιαστική της κατάργηση, ελέω του μεγάλου κόστους συντήρησης του υφιστάμενου δικτύου και των ελλείψεων σε προσωπικό.

Την ίδια ώρα ωστόσο τρέχουν με ταχύτητα «intercity» οι αστικοί σχεδιασμοί που υπηρετούν το στόχο της μετατροπής της περιοχής σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων. Για αυτό στα μεγάλα και σημαντικά διαπιστώνει κανείς ομοφωνία από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι τυχαίο ότι στα πορίσματα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που κατέθεσαν στη «διακομματική επιτροπή της βουλής για την ανάπτυξη της Θράκης» αποτυπώνονται ακριβώς με τις ίδιες λέξεις αυτοί οι στόχοι και προτεραιότητες του κεφαλαίου.

Όχι, δεν τους έπιασε ο καημός για φθηνές, σύγχρονες, ασφαλείς μετακινήσεις του λαού. Για αυτό θα συνεχίσουν στην ίδια ρότα της εμπορευματοποίησης, των ιδιωτικοποιήσεων, της λογικής του «κόστους – οφέλους». Αλλά θα κατευθύνουν τα «χρηματοδοτικά εργαλεία» στην υλοποίηση του project “sea2sea”, στη διασύνδεση δηλαδή των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, project που αφήνει απ΄ έξω τη Δράμα. Θα εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για την αναβάθμιση και την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Είναι πραγματικά ειρωνικό το γεγονός ότι ακούγαμε για τις μεγάλες επενδύσεις στο σιδηρόδρομο της περιοχής μας ύψους πολλών δις ευρώ την ώρα που δεν διατέθηκε τόσα χρόνια το απαραίτητο ποσό για να παρθούν τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται στο ήδη υπάρχον δίκτυο.

Ο αποπροσανατολισμός που μεθοδεύουν πρέπει να πέσει στο κενό.

Γιατί αυτοί που μιλούν για τα «προηγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη και τον κόσμο», θέλοντας να καλλιεργήσουν το ιδεολόγημα ότι «αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα», κάνουν πως δεν ξέρουν για τα δεκάδες αντίστοιχα εγκλήματα τις τελευταίες δεκαετίες της απελευθερωμένης αγοράς στις μεταφορές, το γεγονός ότι στις ΗΠΑ κάθε δυο βδομάδες σημειώνεται και ένας εκτροχιασμός ή το ότι στη Βρετανία εδώ και ένα χρόνο οι σιδηροδρομικοί βρίσκονται σε απεργιακή κινητοποίηση.

Μάλιστα κάποιοι έχουν το θράσος να λένε ότι «στην Ελλάδα πρέπει να πάθουμε για να μάθουμε» φέρνοντας ως παραδείγματα τα ναυάγια (πχ Σάμινα) για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, το Μάτι για τις πυρκαγιές κλπ. Λες και σταμάτησαν τα σαπάκια των εφοπλιστών να βγάζουν βλάβες μεσοπέλαγα  και να ακυρώνονται δρομολόγια κάθε τρεις και λίγο, αφήνοντας τα νησιά του Αιγαίου χωρίς διασύνδεση, όπως συνέβαινε για εβδομάδες πέρυσι με τη Σαμοθράκη ή μόλις προχτές στη γραμμή Πρίνος – Καβάλα. Λες και δεν πληρώνουμε κάθε καλοκαίρι το τίμημα της παντελούς έλλειψης αντιπυρικής προστασίας!

Ο λαός και η νεολαία στο δρόμο της σύγκρουσης με αυτή την πολιτική … για να δούμε προκοπή!

Οι προειδοποιήσεις της παράταξης του ΚΚΕ στους σιδηροδρομικούς, οι απεργίες και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που διεκδικούσαν προσλήψεις και μέτρα ασφάλειας αλλά λοιδορούνταν, οι παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή και την Ευρωβουλή, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για να παρουσιάζονται σήμερα «ξαφνιασμένοι» οι υπαίτιοι.

Το ΚΚΕ μπροστά και στις εκλογικές μάχες υιοθέτησε το σύνθημα που γεννήθηκε στις μεγάλες πυρκαγιές της Εύβοιας και της Αττικής «μόνο ο λαός θα σώσει το λαό», θέτοντας τις πολιτικές προϋποθέσεις για να γίνει πράξη: «με πολύ πιο ισχυρό το ΚΚΕ»! Μετά και τα τραγικά γεγονότα στα Τέμπη, γίνεται καθαρό ότι πλέον δεν μιλάμε μόνο για την ποιότητα της ζωής, την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων του λαού, αλλά και για την ίδια του τη ζωή. Συνεχίζουμε τον αγώνα με την μαζική συμμετοχή μας στην απεργία και τις συγκεντρώσεις των σωματείων, φοιτητικών συλλόγων, μαθητών σε όλη την ΑΜΘ την Τετάρτη 8 Μάρτη.

 

Άρθρο του Διονύση Κλάδη,

Μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ,

Γραμματέας της ΕΠ ΑΜΘ του ΚΚΕ

Υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ με τη Λαϊκή Συσπείρωση

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button