ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2013

Προς τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

 

Αδελφοί μου αγαπητοί,

Χριστός Ανέστη,

  Γεγονός που να δέχθηκε τόσο επίμονη σε διάρκεια και τόσο σφοδρή σε επιθετικότητα αμφισβήτηση, δεν υπάρχει άλλο από την Ανάσταση του Χριστού.

  Αιώνες τώρα από την πρώτη εκείνη ιστορική στιγμή η ανθρωπότητα αναπόφευκτα σκοντάφτει πάνω σ’ αυτήν την «πέτρα του σκανδάλου», που άλλους εκτοξεύει στα ύψη της πίστεως και άλλους θρυματίζει στον πυρετό της απιστίας.

Προς τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

 

Αδελφοί μου αγαπητοί,

Χριστός Ανέστη,

  Γεγονός που να δέχθηκε τόσο επίμονη σε διάρκεια και τόσο σφοδρή σε επιθετικότητα αμφισβήτηση, δεν υπάρχει άλλο από την Ανάσταση του Χριστού.

  Αιώνες τώρα από την πρώτη εκείνη ιστορική στιγμή η ανθρωπότητα αναπόφευκτα σκοντάφτει πάνω σ’ αυτήν την «πέτρα του σκανδάλου», που άλλους εκτοξεύει στα ύψη της πίστεως και άλλους θρυματίζει στον πυρετό της απιστίας.

  Κρίνει τον κόσμο η Ανάσταση, χωρίζει τον κόσμο και έχει από τη μια τους πιο αφοσιωμένους φίλους και από την άλλη τους πιο φανατισμένους εχθρούς.

  Παραμένει όμως η Ανάσταση του Χριστού γεγονός αναντίρρητο. Είναι η συντριβή και η εξουθένωση του πιο φοβερού κινδύνου του πιο αδυσώπητου εχθρού απ’ όσους λυμαίνονται τον άνθρωπο, η νίκη και το τρόπαιο κατά του θανάτου. Αυτή ανασταίνει τις ελπίδες, τους πόθους και τις προσδοκίες της κάθε ανθρώπινης ψυχής, υπόσχεται και εγγυάται τη νέα ζωή την απαλλαγμένη από τον φόβο του θανάτου, τη γεμάτη χαρά και δόξα. Η Ανάσταση μας πάει πέρα από τον τάφο.

  Η Ανάσταση του Χριστού είναι ένα εξαιρετικό γεγονός που δεν έχει μόνο ιστορικό χαρακτήρα, όπως κάθε ανθρώπινη πράξη που συμβαίνει μέσα στο χρόνο, αλλά έχει εμπειρικό και βιωματικό χαρακτήρα. Η Ανάσταση του Χριστού είναι ένα γεγονός που δίνει νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη, γιατί ο Χριστός πάσχοντας σαν άνθρωπος και κατεβαίνοντας στον Άδη, νίκησε το θάνατο και ανέστησε μαζί Του όλο το ανθρώπινο γένος.

  Αυτό σημαίνει ότι η ανθρώπινη φύση με την Ανάσταση του Χριστού μπαίνει σε μια νέα πορεία, σ’ έναν άλλο δρόμο. Τώρα ο θάνατος χάνει το νόημά του, χάνει τη δύναμή του, γίνεται ένα περιστατικό, έναν συμβάν της ζωής του ανθρώπου, αφού ο θάνατος δεν είναι πλέον η τελευταία πράξη της ζωής του ανθρώπου, αλλά η Ανάσταση. «Που σου θάνατε το κέντρο», «που σου άδη το νείκος;», «Ανέστη Χριστός και συ καταβέβλησαι», σημειώνει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στον κατηχητικό του λόγο που σήμερα ακούμε.

  Το ανέσπερο φως της Αναστάσεως φέγγει παρά την εντυπωσιακή δύναμη του κακού, αλλά φέγγει όχι με κοσμικούς τρόπους και χρειάζονται άλλα μάτια για να το δει κανείς. «Καθαρθώμεν τας αισθήσεις και οψόμεθα τω απροσίτω φωτί της Αναστάσεως», ακούμε σήμερα στον Κανόνα της Ανάστασης να μας λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.

  Η οικείωση όμως του φωτός της Αναστάσεως γίνεται μόνο με την ελεύθερη ανταπόκριση στο Χριστό και τη βίωση της αγάπης στον άνθρωπο.

  Αδελφοί, στο βαθμό που ο καθένας μας αρνείται την φιλαυτία του, εκείνος στον αντίστοιχο βαθμό συμμετέχει και στην Ανάσταση.

  Η συμμετοχή στην Ανάσταση του Χριστού είναι πραγματική μόνο στο βαθμό που καθρεπτίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις, στο πρόσωπο του μικρού, του αδυνάτου, του φτωχού, του αρρώστου, του αδικημένου, του αμαρτωλού, αφού ο Χριστός ήρθε στον κόσμο να αναστήσει την ανθρώπινη φύση.

  Σ’ αυτή τη συμμετοχή σας καλώ για να ζήσουμε, αδελφοί, το πραγματικό Πάσχα, που είναι η έξοδος του εαυτού μας στη συνάντηση του αδελφού και κατά συνέπεια στη συνάντηση του Χριστού.

 

Διάπυρος προς τον Αναστάντα Κύριον Ευχέτης

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button