ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ (16/12/2022)
Η Λαϊκή Συσπείρωση εκτός της Ημερήσιας Διάταξης έθεσε:
– Ως κατεπείγον το θέμα για τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς παραγωγών
Δράμας και της διαγραφής των προστίμων που τους επιβλήθηκαν. Υπήρξε
δέσμευση της διοίκησης ότι θα φέρει ψήφισμα, το οποίο και θα αποσταλεί στο
αρμόδιο υπουργείο, ώστε να ασκηθεί η αναγκαία πίεση για την επίλυση του
προβλήματος.
– Επίσης ως κατεπείγον ψήφισμα για την προστασία των σπιτιών των
ομογενών παλιννοστούντων για το οποίο η διοίκηση δεσμεύτηκε να το
επεξεργαστεί διαπαραταξιακά και να το φέρει στην επόμενη συνεδρίαση.
– Επερώτηση για την κατάσταση των αναχωμάτων στον ποταμό
Ερυθροπόταμο. Η Περιφερειακή Αρχή ενημέρωσε το σώμα ότι μέσα στο
Δεκέμβρη (!!!) θα «τρέξει» ο διαγωνισμός, αφού εξασφαλίστηκαν 14 εκ ευρώ
για τις αναγκαίες παρεμβάσεις. Σε ακόμα μία περίπτωση αποδεικνύεται ότι η
αντιπλημμυρική προστασία του λαού της περιοχής δεν βρίσκεται στις
προτεραιότητες της διοίκησης, αφού έπρεπε να φτάσουμε στα μέσα του
χειμώνα και από τύχη μέχρι στιγμής να μην έχουν προκύψει πλημμυρικά
φαινόμενα που βάζουν σε κίνδυνο ζωές και περιουσίες, καλλιέργειες, σπίτια,
αποθήκες και άλλες υποδομές. Για δε τα αντλιοστάσια δεν έγινε καμία
αναφορά.
– Επερώτηση για την κατασκευή αιθουσών στο Γυμνάσιο – Λύκειο Λιμένα
Θάσου. Η διοίκηση της ΠΑΜΘ απάντησε ότι όλα τα έργα είναι σε εξέλιξη και
αναμένεται να αποπερατωθούν μέχρι την αρχή του επόμενου σχολικού έτους.
– Επερώτηση για τα προβλήματα των κατοίκων του χωριού Αγριανής στο
Δήμο Σουφλίου. Απαντήθηκε ότι όλα τα προβλήματα που επισημαίνει η
επερώτηση είναι σε τροχιά επίλυσης (πρωτοβάθμια ιατρική κάλυψη του
πληθυσμού, σύνδεση στο διαδίκτυο) με δυσκολότερο αυτό της αντικατάστασης
των σωληνώσεων αμιάντου του δικτύου ύδρευσης, για το οποίο θα υπάρξει
συνεννόηση με το Δήμο και τη ΔΕΥΑ Σουφλίου.
Στα θέματα ημερήσιας διάταξης ξεχώρισε η συζήτηση για την τροποποίηση του
Οργανισμού της ΠΑΜΘ. Η Λαϊκή Συσπείρωση τόνισε:
Η προτεινόμενη τροποποίηση Οργανισμού της ΠΑΜΘ συνιστά βήμα στην
αντιστοίχιση ενός από τα βασικότερα εργαλεία, που έχει η εκάστοτε περιφερειακή
αρχή στη διάθεσή της, με τις στρατηγικές στοχεύσεις και προτεραιότητες των
κυβερνήσεων, της Περιφέρειας και του κεφαλαίου. Συγκεκριμένα εναρμονίζεται στο
στόχο μετατροπής της Περιφέρειάς μας σε στρατιωτικό, ενεργειακό και
διαμετακομιστικό κόμβο, με παράλληλη ανάπτυξη του τουρισμού και της
«εξωστρεφούς» γεωργίας.
Η μικρή αύξηση, που προβλέπει ο προτεινόμενος Οργανισμός σε οργανικές θέσεις,
δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση τις τεράστιες απώλειες των τελευταίων χρόνων.
Άλλωστε σε μεγάλο ποσοστό και οι οργανικές θέσεις του προηγούμενου Οργανισμού
παραμένουν κενές. Οι αλλεπάλληλες «μεταρρυθμίσεις» (Καποδίστριας, Καλλικράτης,
Κλεισθένης), που στόχευαν στην προσαρμογή σε ένα μοντέλο Τοπικής Διοίκησης –
υπηρέτη των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων, που διαχειρίζεται
ευρωπαϊκά και κρατικά κονδύλια προς όφελος των μεγάλων εταιρειών και προκρίνει
τις αναγκαίες υποδομές και έργα για την ανάπτυξη της «επιχειρηματικότητας»,
οδήγησαν σε συρρίκνωση αναγκαίων κοινωνικών υπηρεσιών. Παράλληλα, σωρεία
αρμοδιοτήτων του κεντρικού κράτους έχει περάσει στην ευθύνη των Δήμων και των
Περιφερειών, χωρίς όμως τους απαραίτητους πόρους και κατά επέκταση με ένταση
της τοπικής φορομπηχτικής πολιτικής, της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών που
χρυσοπληρώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά. Το «επιτελικό» κεντρικό και τοπικό κράτος
έχει ανάγκη από ευελιξία και προσαρμογές. Αυτά προσφέρει και ο νέος Οργανισμός
της ΠΑΜΘ.
Συγκεκριμένα:
– Συνεχίζεται η υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών. Η μείωση των οργανικών
θέσεων τα τελευταία χρόνια, από την εποχή του «Καλλικράτη» μέχρι και
σήμερα, αγγίζει το 50%. Το 9% των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων είναι
ΙΔΑΧ.
– Η διοίκηση της ΠΑΜΘ στην εισήγηση δεν «μασάει» τα λόγια της. Ανοιχτά
καταγράφονται οι στοχεύσεις: «Η νέα οργάνωση των δομών υποστηρίζει και
προωθεί τον αναπτυξιακό και εξωστρεφή ρόλο της Περιφέρειας … (ώστε) να
επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αναπτυξιακό αποτέλεσμα … (και) να καθοδηγήσει
την επιχειρηματική δραστηριότητα». Αυτός είναι, κύριοι της διοίκησης και των
υπολοίπων παρατάξεων, ο καημός σας: να καθοδηγηθεί η επιχειρηματική
δραστηριότητα! Όχι να προχωρήσουν έργα και υποδομές για το λαό της
περιοχής, να στελεχωθούν υπηρεσίες για να προχωρήσουν μελέτες και έργα
για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων και όλων των δημοσίων κτιρίων,
για αντιπλημμυρικά έργα, αντιπυρική προστασία. Για τη σχολική στέγη, την
κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των πόλεων της ΠΑΜΘ, ανοιχτούς χώρους
πρασίνου και αναψυχής για το λαό και τη νεολαία, προώθηση του πολιτισμού
και του ερασιτεχνικού αθλητισμού. Για όλες τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
– Μια σειρά κρίσιμες αρμοδιότητες (προγράμματα προληπτικής ιατρικής,
καταπολέμηση κουνουπιών, συντήρηση οδικού δικτύου, διευθετήσεις ρεμάτων
κ.ά.), που θα μπορούσαν να διεκπεραιώνονται από τις υπηρεσίες των ΠΕ,
εκχωρούνται συστηματικά όλα τα τελευταία χρόνια σε ιδιώτες, εργολάβους,
επιχειρήσεις. Οι υπηρεσίες έτσι είτε απονευρώνονται είτε έχουν περιορισμένο
ρόλο, κυρίως ελεγκτικό, με την υποστελέχωση να μην επιτρέπει ούτε αυτός ο
ρόλος να υπηρετείται. Έτσι ως «φυσικό επακόλουθο» εκχωρούνται και αυτές οι
ελεγκτικές αρμοδιότητες σε ιδιώτες! Στο έδαφος αυτό προωθούνται οι κάθε
λογής «πιστοποιημένοι φορείς», το «μητρώο ελεγκτών» κλπ.
– Στην εισήγηση ομολογείτε πως «η πρόθεση της διοίκησης είναι ο ορθολογικός
σχεδιασμός της στελέχωσης των υπηρεσιών με τη σύσταση νέων οργανικών
θέσεων, ομαδοποίηση κλάδων προσωπικού και αντικατάσταση παλαιών
παρωχημένων ειδικοτήτων με νέες που θα συμβάλουν στην επίτευξη των
στόχων της». Ποιες όμως είναι οι «παλιές παρωχημένες ειδικότητες»; Και ποιες
οι «νέες»; Είναι φανερό ότι προχωράτε στις αναγκαίες προσαρμογές με ακόμα
μεγαλύτερη αποψίλωση κοινωνικών υπηρεσιών και ενίσχυση αυτών που
υπηρετούν τη στρατηγική σας και τους στόχους των επιχειρηματικών ομίλων.
Τα λέτε άλλωστε αρκετά καθαρά για κάθε αλλαγή που προτείνετε. Ενδεικτικά
υπογραμμίζουμε:
• Η Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Τουρισμού, Πολιτισμού και
Ψηφιακού Μετασχηματισμού, μετασχηματίζεται σε μια Γενική Διεύθυνση με
στρατηγικό, προγραμματικό και επιτελικό ρόλο, η οποία έχει έντονο αναπτυξιακό και
εξωστρεφή προσανατολισμό.
• Η Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων … (στοχεύει στην)
εξωστρέφεια των τοπικών παραγωγών, την διασφάλιση αειφόρων πρακτικών
γεωργίας και αλιείας.
• Γραφείο Εξυπηρέτησης Επενδυτών & Καινοτομίας … με νέες διευρυμένες
αρμοδιότητες και αναβαθμισμένο ρόλο, στον οποίο προστίθεται και η υποστήριξη της
καινοτομίας.
• Το Τμήμα Κινήτρων Περιφερειακής Ανάπτυξης αποκτά νέες αρμοδιότητες και
αναβαθμισμένο ρόλο, ώστε πέρα από τους εκάστοτε Αναπτυξιακούς Νόμους και τις
ιδιωτικές επενδύσεις, να μπορεί να λειτουργήσει, εφόσον αυτό απαιτηθεί, και ως
ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ιδιωτικών
επενδύσεων.
• Συστήνεται νέα Διεύθυνση Τουρισμού η οποία είναι αρμόδια για την τουριστική
ανάπτυξη και προβολή των περιοχών ευθύνης της Περιφέρειας (για την)
προσέλκυση τουριστικού ρεύματος και θεματικού τουρισμού, την επιμήκυνση της
τουριστικής περιόδου και γενικότερα την ενίσχυση του κρίσιμου αυτού κλάδου για
την οικονομία της ΠΑΜΘ.
• Συστήνεται αυτοτελές Τμήμα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Διεθνών Σχέσεων με
κύρια αρμοδιότητα τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων
που θα συμβάλουν στην ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα της Περιφέρειας.
Στόχος η ενιαία παρακολούθηση και ο συντονισμός όλων των Ευρωπαϊκών
Προγραμμάτων που υλοποιεί ή Περιφέρεια.
Τα παραπάνω είναι κάποιες λίγες από τις αρκετές προσαρμογές, που
προτείνετε στην εισήγηση και αφορούν τους στόχους που έχετε:
– Διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων με πιο συντονισμένο τρόπο για τη
μεγαλύτερη δυνατή απορρόφηση κονδυλίων (πχ ΕΣΠΑ) για την ενίσχυση της
κερδοφορίας των μονοπωλίων.
– Συγκεντρωτική υλοποίηση του σχεδιασμού σας για τον Τουρισμό (των μεγάλων
πορτοφολιών – κρουαζιέρα, θεματικός, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου)
προς όφελος των μεγαλοξενοδόχων και των tour operators (ούτε λέξη δεν
αναφέρετε για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, για την κάλυψη της
ανάγκης του λαού της περιοχής μας για αναψυχή, διακοπές και τουρισμό).
– Συγχρηματοδότηση ιδιωτικών επενδύσεων και «κίνητρα» με τα χρήματα του
λαού.
– Ψηφιακός μετασχηματισμός, αειφόρες πρακτικές γεωργίας και αλιείας,
καινοτομία και εξωστρέφεια, όροι «εύηχοι» για να κρύψουν την πολιτική σας.
Μια αντιλαϊκή πολιτική που προέρχεται από τα κιτάπια της ΕΕ και εφαρμόζεται
από κοινού από Περιφερειακές και Δημοτικές αρχές, από όλες τις κυβερνήσεις.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καταψηφίζει την
εισήγηση, απορρίπτει στο σύνολό του τον προτεινόμενο Οργανισμό της
Περιφέρειας και θα συνεχίσει στο δρόμο της αποκάλυψης της αντιλαϊκής πολιτικής που ασκεί η διοίκηση και με την οποία στρατηγικά συμφωνούν και οι υπόλοιπες
παρατάξεις που ασκούν επιφανειακή «κριτική» για «αντιπολιτευτικούς» λόγους.
Ιδιαίτερος δε λόγος καταψήφισης είναι η ενσωμάτωση των προβλέψεων του νόμου
για την «παλλαϊκή άμυνα» με τη συγκρότηση «Αυτοτελούς Τμήματος
Παλλαϊκής Άμυνας και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτων Αναγκών».
Υπογραμμίζουμε ότι είναι υποκριτικός ο ισχυρισμός ότι η παλλαϊκή άμυνα είναι για
την υπεράσπιση των συνόρων από τον εξ ανατολών κίνδυνο. Αντίθετα οργανώνεται
για την αντιμετώπιση τυχόν επιθέσεις αντιποίνων αντίπαλων δυνάμεων στις
αμερικανονατοϊκές βάσεις, πολεμικά πλοία και αεροσκάφη. Η τοποθέτηση
αποστράτων ως επικεφαλής των σωμάτων παλλαϊκής άμυνας, συμπληρώνει τη
γενικότερη ευρεία στρατιωτικοποίηση του λαού, που επιδιώκεται στα πλαίσια της
εμπλοκής της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ, ΕΕ
με ευθύνη των αστικών κυβερνήσεων και κομμάτων. Δεν πρέπει οι δήμοι και
περιφέρειες να συμμετέχουν στην παλλαϊκή άμυνα, αλλά σε συνθήκες πολέμου να
βοηθούν το λαό, να μεριμνούν για διατήρηση καταφυγίων, αποκατάσταση δικτύων
όπως αυτό της ύδρευσης κ.α.
Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Μιχαηλίδης Σιδέρης
Στεφανίδης Γιάννης
Συμεωνίδης Θεόδωρος