Αρνητικός ο απολογισμός των εκπτώσεων

Για ακόμη μια χρονιά επιβεβαιώνεται η γνωστή ρήση «κάθε πέρσι και καλύτερα» από τον εμπορικό κόσμο και του νομού Ξάνθης, αφού κάνοντας τον πρώτο έλεγχο του τζίρου της περιόδου των εκπτώσεων, μόνο χαρούμενοι δεν μπορούν να είναι.
Σύμφωνα μάλιστα και με τα πρώτα στοιχεία που έφτασαν στον Εμπορικό Σύλλογο της Ξάνθης από τον οικείο Σύλλογο της Θεσσαλονίκης, η εικόνα χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα προβληματική.

Για ακόμη μια χρονιά επιβεβαιώνεται η γνωστή ρήση «κάθε πέρσι και καλύτερα» από τον εμπορικό κόσμο και του νομού Ξάνθης, αφού κάνοντας τον πρώτο έλεγχο του τζίρου της περιόδου των εκπτώσεων, μόνο χαρούμενοι δεν μπορούν να είναι.


Σύμφωνα μάλιστα και με τα πρώτα στοιχεία που έφτασαν στον Εμπορικό Σύλλογο της Ξάνθης από τον οικείο Σύλλογο της Θεσσαλονίκης, η εικόνα χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα προβληματική.


Αν και τα νούμερα δεν αφορούν την αγορά της Ξάνθης, ωστόσο είναι παρόμοια, για αυτό και ο πρόεδρος ου Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του θέλησε να μας τα παρουσιάσει για να επισημάνει το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η τοπική αγορά.


Σε δείγμα 250 καταστημάτων της Θεσσαλονίκης, μόλις το 3% είχαν αύξηση του τζίρου τους κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, το 16% ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρσι και το 81% ήταν κάτω, δηλαδή η κίνηση στα καταστήματά τους ήταν χειρότερη από πέρσι.


«Αν και δεν κάνει να είμαστε απαισιόδοξοι, ωστόσο κάτι αντίστοιχο συνέβη και στους καταστηματάρχες της Ξάνθης. Κάποιοι κράτησαν τα περσινά τους επίπεδα, κάποιοι όχι. Το σίγουρο είναι ότι το 20% των καταστηματαρχών της Ξάνθης είπε δόξα τω Θεώ και οι υπόλοιποι παρουσίασαν πτώση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης.


Όσο για τις αιτίες της μειωμένης κίνησης των καταναλωτών στην περίοδο των εκπτώσεων, πέρα από την οικονομική κρίση που συνέβαλε καθοριστικά στο να είναι φειδωλοί στις αγορές τους, το 35% δήλωσε ότι οφείλεται στην κακή ψυχολογία και στο αβέβαιο μέλλον.


Οι ελαστικές μορφές απασχόλησης, η απελευθέρωση των απολύσεων, η κατάργηση του 14ου μισθού, αλλά και οι άλλες περικοπές στις αμοιβές των εργαζομένων, όλα αυτά δηλαδή που συζητώνται το τελευταίο διάστημα λειτούργησαν αρνητικά στην ψυχολογία των καταναλωτών.


Πάντως από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Γιάννης Αλεξιάδης, αναφερόμενος στο θεσμό των εκπτώσεων κατέθεσε τη δική του θέση και πρόταση, την οποία έχει κατά καιρούς εκφράσει και στα μέλη του Συλλόγου των καταστηματαρχών της πόλης.


«Πρέπει να έχουμε καλές τιμές όλο το χρόνο και μικρές εκπτώσεις μικρής διάρκειας .


Αν έχουμε σωστές τιμές που είναι και το πιο σημαντικό τότε και οι καταναλωτές θα μας εμπιστεύονται και θα κάνουν αγορές καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Το να βλέπουν ξαφνικά την περίοδο των εκπτώσεων μειώσεις που φτάνουν και το 70%, αυτό τους προβληματίζει, για το περιθώριο του κέρδους που έχουν οι επιχειρήσεις.


Οι σωστοί επαγγελματίες έχουν όλο το χρόνο σωστές τιμές και μετρημένες εκπτώσεις, αυτό είναι κάτι που πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας», επεσήμανε με νόημα.


Παράλληλα έστειλε και το μήνυμά τους προς τους καταναλωτές, σημειώνοντας πως σε περίοδο κρίσης, θα πρέπει πρώτα να ενισχύουμε την τοπική μας αγορά, αλλά και να προτιμάμε και τα ελληνικά προϊόντα.


Όπως επίσης θα πρέπει να καταπολεμηθεί το παραεμπόριο που πλήττει εν γένει την οικονομία, και όλοι θα πρέπει να αποκτήσουν συνείδηση, «η κρίση ίσως είναι αυτή που φταίει λιγότερο για την πτώση του τζίρου της τοπικής αγοράς. Μεγάλο είναι το πρόβλημα με το παραεμπόριο. Πρέπει να κόβουμε αποδείξεις , να αποδίδουμε το ΦΠΑ, να ζητάμε ως καταναλωτές τις αποδείξεις, όλα αυτά είναι μια αλυσίδα. Αν δεν πληρώνεις π.χ. ΦΠΑ το κράτος θα στα πάρει διαφορετικά. Όλα είναι ανταποδοτικά, αν είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας και ευσυνείδητοι ως έμποροι και καταναλωτές, τότε νομίζω ότι θα μπορούμε και να αισιοδοξούμε για βελτίωση της όλης κατάστασης», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Γιάννης Αλεξιάδης.


Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ξεκίνησαν τα δεκαήμερα προσφορών, για τα οποία οι καταστηματάρχες θα πρέπει να παίρνουν άδεια από το Τμήμα Εμπορίου και φυσικά να το δηλώνουν στη γραμματεία του εμπορικού Συλλόγου, ενώ οι προσφορές θα αφορούν συγκεκριμένο είδος του καταστήματος και όχι όλα τα προϊόντα και είδη που πωλούνται σε αυτό.


 


                                                 Δέσποινα Γκούμα


      

Σχετικά Άρθρα

Back to top button