ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ

Δημοσκόπηση, σφυγμομέτρηση, γκάλοπ, όπως και να ειπωθεί το βέβαιο είναι πως έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας.
Είναι ευρέως διαδεδομένη και απαραίτητη για κάθε μας κίνηση, για κάθε μας προγραμματισμό…
Καλά για τους πολιτικούς μας δεν το συζητώ, αποτελεί απαραίτητο εργαλείο, μαζί με το organizer και το lap top και μια μέτρηση (εννοείται δημοσκόπηση… Ξυπόλητος στα αγκάθια γίνεται ; Δε γίνεται…

Δημοσκόπηση, σφυγμομέτρηση, γκάλοπ, όπως και να ειπωθεί το βέβαιο
είναι πως έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Είναι ευρέως διαδεδομένη και απαραίτητη για κάθε μας κίνηση, για
κάθε μας προγραμματισμό…

Καλά για τους πολιτικούς μας δεν το συζητώ, αποτελεί απαραίτητο
εργαλείο, μαζί με το organizer και το lap top και μια μέτρηση (εννοείται δημοσκόπηση…
Ξυπόλητος στα αγκάθια γίνεται ; Δε γίνεται…

Έτσι ο κάθε Χ αρχηγός, υπουργός και γενικώς πολιτικός, αν δεν έχει
και μια καλή σφυγμομέτρηση για το πόσο αρεστός είναι στον κόσμο δεν κάνει βήμα παραπέρα…

Σύμφωνα με αυτά που θα δείξουν οι σφυγμομετρήσεις και θα πουν οι
opinion makers, θα σχεδιάσουν και τα επόμενα βήματά τους, τον προγραμματισμό τους.
Τις τελευταίες δεκαετίες οι δημοσκοπήσεις, σφυγμομετρήσεις ,γκάλοπ- επιλέγεις και
διαλέγεις- έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής μας ζωής.

Προεκλογικά και μετεκλογικά χωρίς τη ΔΕΛΤΑ, ΜΕΤΡΟ Analysis, την
Opinion και άλλες εταιρείες δημοσκοπήσεων δε γίνεται… Τελικά μήπως είναι αυτές
που ανεβάζουν και κατεβάζουν κυβερνήσεις και διαμορφώνουν το πολιτικό παιχνίδι?;
Μήπως είναι αυτές που σε τελική ανάλυση μπερδεύουν τον κόσμο παρόλο που εξαρτώνται
από αυτόν; Ή πάλι μήπως δε δημιουργούν ψευδαισθήσεις στους πολιτικούς μας;

Γεγονός πάντως είναι ότι οι δημοσκοπήσεις έχουν εξελιχθεί σε μια
πολύπλοκη επιστήμη, στην οποία απευθύνονται όχι μόνο οι πολιτικοί, αλλά και οι ιθύνοντες
της αγοράς για την προώθηση των προϊόντων τους… Πότε δεν μπόρεσα να καταλάβω τις
αναλύσεις των δημοσκοπήσεων. Είναι κάτι σαν το ήξεις- αφίξεις της Πυθίας, όλοι είναι
κερδισμένοι και ταυτόχρονα χαμένοι…

Ένα είναι σίγουρο ότι τελικά είναι επιστήμη και ο τρόπος που θα
συνταχθεί το ερωτηματολόγιο, καθώς μπορεί να οδηγήσει τον κόσμο να απαντήσει αυτά
που εσύ θέλεις, δηλαδή αυτά που θέλει το κάθε κόμμα ή αυτός που σε τελική ανάλυση
πληρώνει για να γίνει μια δημοσκόπηση. Βέβαια οι δημοσκοπήσεις είναι ενδεικτικές
του κλίματος που επικρατεί στον κόσμο για κάποιο θέμα.

Από την άλλη όμως έρχεται στο νου μου η γνωστή διαφήμιση που λέει
ότι τόσοι κατασκευαστές συνιστούν αυτή τη μάρκα απορρυπαντικού… Το ερώτημα όμως
τι γίνεται με τους υπόλοιπους κατασκευαστές πλυντηρίων ποιος θα μου το απαντήσει…;

Γιατί πρέπει να εμπιστευτώ τους 29 και όχι τους 30…; Κάπως έτσι
γίνεται και με τις δημοσκοπήσεις.

Στα ερωτηματολόγια απαντούν 100, 1000, 2000, με τους υπόλοιπους
όμως τι γίνεται; Ή μήπως είμαστε πρόβατα και πάμε όπου πηγαίνει ο μπροστάρης…;

όΚάποιοι ενδεχομένως να θέλουν αυτό να πιστεύουν, όπως μερικοί πολιτικοί
και εταιρείες δημοσκοπήσεων…

Βέβαια υπάρχουν και οι αναποφάσιστοι, όπως και ο απρόβλεπτος παράγοντας…

Ωστόσο επειδή τα περισσότερα στη ζωή είναι σχετικά, δεν μπορεί παρά
να μην παραδεχθεί κανείς, πως οι δημοσκοπήσεις αποτελούν εργαλεία στα χέρια των
πολιτικών, που κρύβουν στο συρτάρι ή πιο σωστά στο φως μικρές ή και μεγάλες αλήθειες….

Σχετικά Άρθρα

Back to top button