Tο καλοκαίρι του 2005 θα δημοπρατηθεί η γέφυρα του Νέστου

Τη ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι το 2008 θα είναι έτοιμη στο σύνολό της η Εγνατία Οδός, έδωσε ο υπουργός Χωροταξίας Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων, Γιώργος Σουφλιάς, κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης σε κυκλοφορία του τμήματος από τον Πολύμυλο έως και την Βέροια (παράκαμψη Καστανιάς), μήκους 26 χλμ.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της Εγνατίας Οδού, όπως διευκρίνισε ο κ. Σουφλιάς θα φθάσει συνολικά στο ποσό των 6,1 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,3 δισ. ευρώ αφορούν συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπενθυμίζεται ότι η Εγνατία Οδός αφορά 680 χλμ και άλλα 300 χλμ σε κάθετους άξονες.

Τη ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι το 2008 θα είναι
έτοιμη στο σύνολό της η Εγνατία Οδός, έδωσε ο υπουργός Χωροταξίας Περιβάλλοντος
και Δημοσίων Έργων, Γιώργος Σουφλιάς, κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης
σε κυκλοφορία του τμήματος από τον Πολύμυλο έως και την Βέροια (παράκαμψη
Καστανιάς), μήκους 26 χλμ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της Εγνατίας Οδού, όπως
διευκρίνισε ο κ. Σουφλιάς θα φθάσει συνολικά στο ποσό των 6,1 δισ. ευρώ, από τα
οποία τα 2,3 δισ. ευρώ αφορούν συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπενθυμίζεται ότι η Εγνατία Οδός αφορά 680 χλμ και άλλα 300 χλμ σε κάθετους
άξονες.

Ο κ. Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σε
κεντρικό Ξενοδοχείο της Βέροιας, εξήρε τη σημασία των κατασκευαστικών εταιριών,
υπογραμμίζοντας την τεράστια προσφορά τους στην ανάπτυξη, ενώ συγκεκριμένα για
την Εγνατία Οδό ΑΕ, εξέφρασε τη στήριξη του ΠΕΧΩΔΕ και σε άλλα έργα στην Ελλάδα,
αλλά και σε Project στις γειτονικές χώρες.

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ

Σε ό,τι αφορά το τμήμα από τον Πολύμυλο έως και την Βέροια,
όπως σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου έφθασε
τελικά στο ποσό των 570 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 220 εκατ. ευρώ τον αρχικό
προϋπολογισμό, συνεπεία των δυσκολιών που προέκυψαν από τεχνικής άποψης.

Επισημαίνεται δε ότι το συγκεκριμένο τμήμα δόθηκε σε
κυκλοφορία μόνο για τα μικρά ΙΧ αυτοκίνητα και όπως τόνισε ο ΥΠΕΧΩΔΕ, στο πρώτο
τρίμηνο του 2005 θα ανοίξει ο δρόμος και για τα μεγάλα οχήματα, αφού πρώτα
ολοκληρωθούν οι δοκιμές των ηλεκτρονικών συστημάτων και εξοικειωθεί το προσωπικό
με τα συστήματα ελέγχου και τη γενικότερη συμπεριφορά των οχημάτων στο δρόμο.

Σχετικά με το έργο που αφορά το κομμάτι 2 χιλιομέτρων που
είναι αμφίδρομης διαδρομής, ο κ. Σουφλιάς επισήμανε ότι στις 7 Δεκεμβρίου του
2004 δημοπρατήθηκε με το νέο νόμο περί κατασκευής δημοσίων έργων και ανακοίνωσε
ότι στις 31 Ιανουαρίου του 2005 θα ανοίξουν οι προσφορές και τον Φεβρουάριο θα
αναδειχθεί και ο ανάδοχος.

Σχετικά με την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, ο
ΥΠΕΧΩΔΕ διατύπωσε την εκτίμηση ότι την άνοιξη του 2007 θα έχει ολοκληρωθεί.

Επισημαίνεται ότι το τμήμα της Εγνατίας Οδού από τον
Πολύμυλο έως και την Βέροια, που είναι μήκους 26 χλμ, περιλαμβάνει 15 δίδυμες
σήραγγες και έξι μεγάλες γέφυρες και όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς,
πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικής σημασίας που θα συμβάλλει τα μέγιστα στην
άρση της απομόνωσης και θα βοηθήσει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της Δυτικής
Μακεδονίας.

Με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου αυτού, όπως επισήμανε
ο κ. Σουφλιάς, μειώθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Καστανιάς σε
15 λεπτά, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκαν δραστικά οι συνθήκες άνεσης και ασφάλειας
στην οδήγηση. Ο χρήστης, όπως υπογράμμισε ο ΥΠΕΧΩΔΕ, αντί της σημερινής
διαδρομής μήκους 37 χιλιομέτρων, σε ένα από τα δυσχερέστερα και πιο επικίνδυνα
τμήματα του οδικού δικτύου της χώρας, με πολλές στροφές, μεγάλες κλίσεις και
φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, έχει πλέον τη δυνατότητα να κυκλοφορεί σε ένα
σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Όπως επισήμανε ο κ. Σουφλιάς, μέσα στο Δεκέμβριο του 2004
δημοπρατήθηκαν συνολικά 10 έργα που αφορούν την Εγνατία Οδό, ύψους 950 εκατ.
ευρώ, ενώ τον Φεβρουάριο αναμένονται άλλα έξι αξίας 320 εκατ. ευρώ και ως το
καλοκαίρι θα ακολουθήσουν επιπλέον τέσσερα, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ
περίπου.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουν δοθεί στην
κυκλοφορία 174 χλμ., και δημοπρατήθηκαν στις 3 Δεκεμβρίου:

-17χλμ. αυτοκινητοδρόμου που περιλαμβάνουν τις προσβάσεις
του Νέστου,

-η αναβάθμιση του τμήματος Μέστη -Μάκρη σε αυτοκινητόδρομο
και

-η βελτίωση των χαρακτηριστικών της εθνικής οδού Στρυμόνας
– Α. Ανδρέας.

Για την γέφυρα του Νέστου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι
θα δημοπρατηθεί το καλοκαίρι του 2005, ενώ σημείωσε ότι το σύνολο του άξονα θα
ολοκληρωθεί το 2007.

Σχετικά με τους κάθετους άξονες που συνδέουν την Ελλάδα με
τις γειτονικές χώρες και δίνουν στη Βόρειο Ελλάδα το γεωγραφικό βάθος που είναι
απαραίτητο για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, ο κ. Σουφλιάς υπενθύμισε
ότι η "Εγνατία Οδός ΑΕ" έχει την ευθύνη για την ολοκλήρωση τριών κυρίων αξόνων.

Ο δυτικός άξονας από τη Σιάτιστα μέχρι την Κρυσταλοπηγή
προς Αλβανία, περιλαμβάνει

– 30 χλμ αυτοκινητοδρόμου περί την Καστοριά που είναι
έτοιμα να δοθούν στην

κυκλοφορία μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου.

– 40 περίπου χλμ είναι έτοιμα από πλευρά μελετών και θα
δημοπρατηθούν τον επόμενο μήνα

Γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί και να ολοκληρωθεί με τη
μορφή αυτοκινητοδρόμου και το τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή το ταχύτερο
δυνατόν.

Ο δεύτερος άξονας είναι ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης –
Βουλγαρίας (Λαγκαδάς – Προμαχώνας), μέρη του οποίου έχουν ήδη δημοπρατηθεί ή θα
δημοπρατηθούν μέσα στους επόμενους μήνες. Στόχος, όπως διευκρίνισε ο κ.
Σουφλιάς, είναι η πρόσβαση από τη Θεσσαλονίκη προς τη γειτονική χώρα, η οποία το
2007 θα γίνει και αυτή πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι εύκολη και
γρήγορη.

Ο τρίτος άξονας είναι η εθνική οδός από το Αρδάνιο μέχρι το
Ορμένιο στα σύνορα της Βουλγαρίας κατά μήκος του Έβρου, που βρίσκεται σε φάση
ολοκλήρωσης. Θα πρέπει να υπογραμμίσω ότι η Εγνατία τελειώνει στους "Κήπους" στο
σύνορο με την Τουρκία, ολοκληρώνοντας έτσι όλες τις οδικές προσβάσεις προς τις
γειτονικές χώρες με αυτοκινητοδρόμους και γενικά δρόμους υψηλής ποιότητας.
Υπάρχει όμως συνεργασία της "Εγνατία Οδός Α.Ε." με τους αντίστοιχους φορείς στη
γειτονική χώρα ώστε να αναβαθμισθεί ο υπάρχων δρόμος μέχρι την Κωνσταντινούπολη.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button