ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ και Τουριστική Παιδεία

Διάβαζα, όπως όλος ο κόσμος αυτές τις μέρες, για τις βάσεις στα Πανεπιστήμια. Για τις σχολές υψηλής προτίμησης όπως ιατρικές, πολυτεχνικές, κλπ. Μοιραία έφτασα και στις σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις.

Διάβαζα, όπως όλος ο κόσμος αυτές τις μέρες, για τις βάσεις
στα Πανεπιστήμια. Για τις σχολές υψηλής προτίμησης όπως ιατρικές, πολυτεχνικές,
κλπ. Μοιραία έφτασα και στις σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις. Τις υπολόγιζα,
τις περίμενα ποιες θα ήταν, αλλά όταν διάβασα ότι όλες οι τουριστικές σχολές,
χωρίς καμία εξαίρεση, είχαν βάσεις εισαγωγής από 2,34 γενικό βαθμό πρόσβασης έως
4,44 η καλύτερη, έπαθα ένα σοκ.

Αν δίπλα στις πιο πάνω βάσεις, βάλει κανείς ότι εμείς σαν
Έλληνες, η Ελληνική Οικονομία, η Κυβέρνηση κλπ. σκεπτόμαστε ότι η ανάπτυξη του
τουρισμού μπορεί να αποτελέσει την βάση για την συνολική ανάπτυξη της
οικονομίας. Αν σκεφτούμε ότι υπολογίζουμε πως το τουριστικό προϊόν μπορεί να
αποτελέσει ένα μεγάλο κομμάτι του Ελληνικού ΑΕΠ. Τότε πρέπει να μας πιάνει ρίγος
ανατριχίλας.

Είναι δυνατόν να στηρίζουμε την ανάπτυξη του τουρισμού σε
βαθμό 2,34; Το ερώτημα είναι ποίος φταίει. Τα παιδία που δεν γράφουν καλά στις
εξετάσεις ή ότι τα παιδιά, όλα ανεξαρτήτως, θεωρούν ως τελευταία τους επιλογή
την σταδιοδρομία τους στα τουριστικά επαγγέλματα.

Το ερώτημα όμως δεν είναι μόνον πώς κάνεις ανάπτυξη του
τουρισμού με βαθμό 2,34, αλλά πώς δημιουργούμε τις προϋποθέσεις ώστε τα
Ελληνόπουλα να βάζουν στις πρώτες προτιμήσεις τους τα τουριστικά επαγγέλματα. Ή
αλλιώς τι έφταιξε ώστε να έχουν τα τουριστικά επαγγέλματα στην χαμηλότερη
εκτίμηση.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι οι ευθύνες είναι μεγάλες, από
νοοτροπίες που καλλιεργήθηκαν δεκαετίες τώρα. Όταν διακηρύττεις ότι "οι Έλληνες
δεν θα γίνουν τα γκαρσόνια της Ευρώπης" δεν μπορείς μετά να υπολογίζεις ότι θα
τρέξουν τα ελληνόπουλα να ασχοληθούν με τον τουρισμό.

Η λύση στο πρόβλημα δεν είναι απλή. Το πρόβλημα μοιάζει σαν
αυτό, με το ποίος έκανε, το αυγό τη κότα ή η κότα το αυγό. Δεν έχουμε σε
εκτίμηση τον τουρισμό και την απασχόληση σ'αυτόν και γι'αυτό δεν προτιμούνται οι
αντίστοιχες σχολές; Ή δεν έχουμε καλούς λειτουργούς στον τουρισμό και γι'αυτό
δεν πάει καλά ο τουρισμός;

Καιρός πάντως είναι να σοβαρευτούμε σαν λαός αν πράγματι
πιστεύουμε και περιμένουμε πολλά από τον τουρισμό, να ανεβάσουμε ψηλά το
τουριστικό προϊόν (από ποιότητα, από εκτίμηση, από οικονομικό αποτέλεσμα) για να
ασχοληθούν μ'αυτόν τον κρίσιμο τομέα της οικονομίας Ελληνόπουλα που θα έχουν 15,
17 και 18 γενικό βαθμό εισαγωγής, για να βοηθήσουν κατόπι με τη σειρά τους στο
ανέβασμα της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.

Για τις ομάδες κοινωνικής δράσης

Κομνηνός Γιώργος Οικονομολόγος

Σχετικά Άρθρα

Back to top button