Δήλωση Τσετίν Μάντατζη σχετικά με την απάντηση των συναρμόδιων Υπουργείων για το δρόμο – καρμανιόλα Ξάνθης – Αβδήρων και τις ευθύνες της Νομαρχίας

“Πώς, είναι δυνατόν να λυθεί το πρόβλημα, όταν η αρμόδια υπηρεσία της Νομαρχίας δίνει ψευδή στοιχεία προκειμένου να μην αποκαλυφθεί αυτό πού όλοι οι Ξανθιώτες γνωρίζουν και καταγγέλλουν;” ρωτά ο βουλευτής

Μετά το τραγικό ατύχημα της 13ης Ιουλίου στο 22ο χλμ της εθνικής οδού Ξάνθης – Αβδήρων, που στοίχησε τη ζωή τριών ανθρώπων, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τσετίν Μάντατζη κατέθεσε ερώτηση (1574/16.07.08) προς τους συναρμόδιους Υπουργούς εκθέτοντας το πρόβλημα και ζητώντας να πληροφορηθεί “πότε επιτέλους θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην θρηνήσει η Ξάνθη και άλλα θύματα”.


Η απάντηση της Περιφέρειας Ανατολικής – Μακεδονίας  προκαλεί τουλάχιστον αλγεινή εντύπωση – αν όχι οργή – σχετικά με την εγκληματική αμέλεια των αρμοδίων να λάβουν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην υπάρξουν νέα ατυχήματα στο συγκεκριμένο σημείο της εθνικής οδού Ξάνθης – Αβδήρων. 


Η απάντηση του Περιφέρειας ΑΜΘ αποτελεί κόλαφο ιδιαίτερα για τις ευθύνες της Νομαρχίας στο εν λόγο θέμα.


Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια ΑΜΘ υποστηρίζει ότι, 



* η Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Εργων (Δ.Ε.Σ.Ε.) της Περιφέρειας ΑΜΘ “δεν έχει αρμοδιότητα καθόσον η οδός αυτή ανήκει στο επαρχιακό οδικό δίκτυο Ξάνθης και ως εκ τούτου η αρμοδιότητα ανήκει στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (Δ.Τ.Υ.) της Νομαρχίας Ξάνθης”. 


 *  Η Νομαρχία Ξάνθης ενημέρωσε την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας ΑΜΘ, ότι.


* “στις επαρχιακές οδούς (Επ. Ο. αριθμ. 8 και Επ. Ο. Αριθμ. 9) αρμοδιότητάς της, υπάρχει διαμορφωμένος ισόπεδος κόμβος στη συμβολή τους, χωρίς πρόβλημα ορατότητας, με οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση η οποία επιμελώς επιτηρείται και συντηρείται.  


* “στο σημείο αυτό έλαβε χώρα τροχαίο ατύχημα μετά από έξι (6) χρόνια από το προηγούμενο που είχε συμβεί το 2002.  


 * “σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ξάνθης το ατύχημα οφειλόταν σε παραβίαση της ρυθμιστικής πινακίδας (Ρ-2) STOP”.  



 Η Νομαρχία, προχωρώντας ένα βήμα παρά κάτω, καταθέτει άποψη για την αιτία πρόκλησης ατυχημάτων, μεταθέτοντας ουσιαστικά την ευθύνη στους διερχομένους οδηγούς και την παραβατική οδική συμπεριφορά τους.


 Η απάντηση αναφέρει, ότι  “κατά την άποψη της Νομαρχίας η παραβατική συμπεριφορά των οδηγών δεν μπορεί να ελεγχθεί παρά μόνο με αστυνομικού τύπου μέτρα.  Η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών είναι ένα επιπλέον μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί, χωρίς να αποκλείεται η πιθανότητα παραβίασής του και ιδιαιτέρως σε περιόδους χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου (χειμερινή περίοδος).”



Από την απάντηση  της Περιφέρειας προκύπτουν ανάγλυφα τα εξής:


Πρώτον: η ευθύνη της Νομαρχίας και των αρμόδιων υπηρεσιών της. 


Δεύτερον: η Νομαρχία έδωσε ψευδή στοιχεία για τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στο 22ο χλμ της οδού Ξάνθης – Αβδήρων. Και αυτό, γιατί σύμφωνα με την επίσημη απάντηση της Τροχαίας Ξάνθης, από το 2002 ως το 2008, στο συγκεκριμένο σημείο έχουν λάβει χώρα, δώδεκα τροχαία ατυχήματα, εκ των οποίων έξι με ελαφρείς τραυματισμούς, τρία με σοβαρούς τραυματισμούς και τρία θανατηφόρα. 


Τρίτον: η ευθύνη μετατίθεται στους οδηγούς, χωρίς ουσιαστικά να λαμβάνεται υπόψη η επανάληψη και η συχνότητα των ατυχημάτων που άλλο μαρτυρούν. 


Κανείς δεν αμφισβητεί την κοινωνική ευαισθησία του Νομάρχη ή των αρμόδιων αρχών του Νομού και τις προσπάθειες για μείωση των τροχαίων στον Νομό. Ούτε αμφισβητείται το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις η συμπεριφορά των οδηγών είναι παραβατική.


Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι αδυσώπητη και αποκαλύπτει αμέλεια ή αδυναμία λήψης πρωτοβουλιών.


Πώς, όμως, είναι δυνατόν να ληφθούν μέτρα όταν δεν αναγνωρίζεται καν το πρόβλημα;


Πώς,  είναι δυνατόν να λυθεί το πρόβλημα, όταν η αρμόδια υπηρεσία της Νομαρχίας δίνει ψευδή στοιχεία προκειμένου να μην αποκαλυφθεί αυτό πού όλοι οι Ξανθιώτες γνωρίζουν και καταγγέλλουν;


Γιατί να περιμένουν οι πολίτες της Ξάνθης τη λήψη μέτρων, όταν ο ίδιος ο Νομάρχης μετά την σύσκεψη των αρμοδίων το 2007, δήλωνε “εντοπίσαμε τα σημεία όπου θα πρέπει να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες, αν και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι περισσότερο φταίνε οι οδηγοί οι οποίοι πίνουν και τρέχουν”.


Από το γραφείο


Τσετίν Μάντατζη

Σχετικά Άρθρα

Back to top button