Οι ποδηλάτες του δήμου Ξάνθης…. …βρίσκουν «καταφύγιο» στον δήμο Αβδήρων !!

Εδώ και δυο χρόνια οι ποδηλάτες της πόλης έχουν κατακλύσει δρόμους και πόλεις. Είναι από κάθε ηλικία και κοινωνική τάξη. Είναι αυτοί που ξαναεπέστρεψαν, αλλά κι αυτοί που πρωτογνώρισαν το ποδήλατο. Σαν μέσο μετακίνησης, διασκέδασης, άθλησης, υγείας. Αυτοί που κατάλαβαν με τη σειρά τους, γιατί επί χρόνια οι προχωρημένοι Ευρωπαίοι ανακάλυψαν το ΕΥ ΖΗΝ των πόλεων, μέσα από το ποδήλατο.

 

Εδώ και δυο χρόνια οι ποδηλάτες της πόλης έχουν κατακλύσει δρόμους και πόλεις. Είναι από κάθε ηλικία και κοινωνική τάξη. Είναι αυτοί που ξαναεπέστρεψαν, αλλά κι αυτοί που πρωτογνώρισαν το ποδήλατο. Σαν μέσο μετακίνησης, διασκέδασης, άθλησης, υγείας. Αυτοί που κατάλαβαν με τη σειρά τους, γιατί επί χρόνια οι προχωρημένοι Ευρωπαίοι ανακάλυψαν το ΕΥ ΖΗΝ των πόλεων, μέσα από το ποδήλατο.

 

Όλοι αυτοί λοιπόν οι εραστές του ποδήλατου στην Ξάνθη, μπορούν πλέον να εντάξουν στις ποδηλατο-δράσεις τους ενδεδειγμένες περιοχές του όμορου δήμου Αβδήρων, με κορωνίδα το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής δίπλα στο αεροδρόμιο Ν. Ζυγού. Ο δήμαρχος Αβδήρων Βασίλης Τσολακίδης φαίνεται να πράττει ότι δεν κάνει επί χρόνια ο δήμος Ξάνθης, «αναγκάζοντας» οικιοθελώς πολλούς δημότες της πόλης, να μετακινηθούν με τα ποδήλατα προς πιο φιλικές ποδηλατο-περιοχές.

 

Η αλήθεια είναι ότι γενικότερα ο δ. Αβδήρων διαθέτει στην πράξη μια ουσιαστική και προσκείμενη προς μια ποδηλατική φιλοσοφία, παίρνοντας γενναίες και καίριες αποφάσεις υλοποίησης αυτής της αντίληψης. Το «φλερτ» του Β. Τσολακίδη με τον ΠΗΓΑΣΟ άρχισε σε μια εποχή που βρισκόταν μακριά από το όποιο πολιτικό όφελος και την «ανταποδοτική» πρακτική της ψηφοθηρίας.

Ο δήμαρχος Αβδήρων ήταν ο πρώτος που παρευρέθηκε σε εκδηλώσεις ποδηλατιστών, (βλ.  Πρωτοχρονιάτικη γιορτή), στην επίσκεψη ποδηλατιστών στην Γενισέα, στα σχολεία και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του δήμου, μέσω απανωτών προσκλήσεων προς τον Ξανθιώτικο σύλλογο.

Από εκεί και πέρα ακολούθησαν ουσιαστικές συσκέψεις με τον ΠΗΓΑΣΟ σε ρόλο γνωμοδότησης για νέους ποδηλατοδρόμους (βλ. Μαγικό – Γενισέα), πίστες και έργα αγωνιστικής ποδηλασίας, όπως και επιλεγμένες ποδηλατο-διαδρομές (περιβαλλοντικές, πολιτιστικές) στα χωροταξικά πλαίσια του δήμου Αβδήρων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο ΠΗΓΑΣΟΣ διοργάνωσε την μεγάλη ετήσια καλοκαιρινή του εκδήλωση (ποδηλατο-ΞΑΝΘΕΙΑ 2013) σε συνεργασία με την αντιπεριφέρεια Ξάνθης (Φ. Καραλίδης) και σε περιοχή δίπλα στον π. Κόσυνθο, εντός των ορίων του δήμου Αβδήρων, πιστοποιώντας και επιβραβεύοντας παράλληλα το έμπρακτο ενδιαφέρον και την πρόθεση του Β. Τσολακίδη για διαμόρφωση περιβαλλοντικής – αισθητικής ποδηλατο-διαδρομής κατά μήκος του αναχώματος του π. Κόσυνθου, καταλήγοντας στην Λ. Βιστωνίδα.

 

Τέλος με μια εντυπωσιακή κίνηση ο Β. Τσολακίδης «παραχώρησε» το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Ν. Ζυγού (περιοχή αεροδρομίου) στον ποδηλατικό σύλλογο ΠΗΓΑΣΟ, ο οποίος το μεταμορφώνει σε συνεργασία με τον δήμο σε πολυχώρο άθλησης, εκπαίδευσης, σχολικών επισκέψεων και κοινωνικών ενημερώσεων, ενώ αναμένεται να προσελκύσει ποδηλατιστές κάθε ηλικίας από την πόλη της Ξάνθης. Προχωρώντας ακόμη παραπέρα οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Αβδήρων κατασκευάζουν όμορα  ποδηλατική πίστα ΒΜΧ, ενώ το σημείο θα αποτελέσει αφετηρία για περιβαλλοντικές ποδηλατο-βόλτες προς τον π.Κόσυνθο και τη λίμνη Βιστωνίδα.

 

Στοχεύοντας και στην προσέλκυση τουριστών – επισκεπτών που συνδυάζουν εναλλακτικό τουρισμό με ποδήλατο, ο δήμος Αβδήρων προβάλλει τα συγκριτικά του ποδηλατο-πλεονεκτήματα  σε περιοχές όπως:

  • το δίκτυο χωματόδρομων γύρω και περιμετρικά στις λίμνες Λάφρη και Λαφρούδα
  • την παραλιακή οδική σύνδεση των ακτών
  • την πεδιάδα που συνδέει τα χωριά και οικισμούς γύρω από την έδρα Γενισέα
  • αλλά και το τμήμα της οροσειράς Ροδόπης (τ. δήμος Σελέρου), αποσκοπώντας σε εξειδικευμένου τύπου λάτρεις του ποδήλατου (mountain bike, down hill) κα.

 

 

                                                                  ή     

 

Από την άλλη μεριά ο δήμος Ξάνθης, δείχνει να αποφεύγει συστηματικά την οποιαδήποτε ενασχόληση με το ποδήλατο και τον  κόσμο του, την ίδια ώρα που στις γειτονικές πόλεις συντελούνται εντυπωσιακές ποδηλατο-αλλαγές στις δομές τους (βλ. Κομοτηνή).

Στις αμέτρητες εκδηλώσεις, δράσεις και συναθροίσεις του ποδήλατου, διακρίνεται μια συστηματική απουσία. Το ίδιο απούσα είναι και η όποια δημοτική θεσμοθέτηση εκδηλώσεων αφιερωμένη στο ποδήλατο και εναλλακτικούς τρόπους αστικής μετακίνησης (πχ Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, Ημέρα περιβάλλοντος κα) την ίδια ώρα που οι γειτονικοί δήμοι διοργανώνουν διήμερα και τριήμερα δράσεων και γιορτών.

 

Γενικά υπάρχει μια σιωπηλή αποστροφή για την όποια ποδηλατική χωροταξική αλλαγή στην πόλη εκ μέρους του δήμου, ενώ επιδεικτική είναι η έλλειψη  προοπτικής  για το ποδήλατο στην όποια μικρή – μεγάλη αλλαγή και διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων, ανάπλαση οδών και δρόμων.

 

Ακόμη και σε προεκλογική χρονιά ο δήμος Ξάνθης δείχνει να μην καταπιάνεται με το θέμα ποδήλατο, την ίδια στιγμή που γείτονες δήμαρχοι φτάνουν μέχρι το δικαστήριο (βλ. Κομοτηνή) προκειμένου να υπερασπιστούν την νέα τάση – επιθυμία του νεοέλληνα να κυκλοφορεί με ασφάλεια το ποδήλατο στην πόλη.  

Σχετικά Άρθρα

Back to top button