Η Εγνατία Οδός ολοκληρώνεται
Στην κυκλοφορία δόθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης τα δύο τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, καθώς και ένα τμήμα από Ιωάννινα προς Μέτσοβο.
Στην κυκλοφορία δόθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης τα δύο τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, καθώς και ένα τμήμα από Ιωάννινα προς Μέτσοβο.
Αναφορικά με τα τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τα οποία και εγκαινίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, πρόκειται για το τμήμα Αγιος Ανδρέας-Στρυμόνας, μήκους
“Με τα τμήματα αυτά που δίνονται σήμερα στην κυκλοφορία”, υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, “παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του κύριου άξονα της Εγνατίας και αν βοηθήσει ο καιρός μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα παραδώσουμε και τα τελευταία
Δηλώσεις Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ στην Εγνατία Οδό
* Στρυμόνας – Αγ. Ανδρέας της μεσόγειας χάραξης μήκους
* Παράδεισος Καβάλας – Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου) μήκους
* Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου)
* Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13χλμ.
Η Εγνατία Οδός πλέον ολοκληρώνεται. Ο κυριότερος άξονας που ενώνει την Ευρώπη με την Ανατολή, ένα έργο τεράστιας στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για την Ελλάδα ολοκληρώνεται.
Υπενθυμίζω ότι οι μελέτες για το πρώτο τμήμα του έργου ξεκίνησαν το 1970, και στις αρχές της δεκαετίας του 80 παραδόθηκε το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα.
Σ’ εμάς έπεσε η ευθύνη για να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο και κυρίως το δυσκολότερο μέρος της Εγνατίας, που αντιστοιχεί στο πέρασμα της Πίνδου. Με σαθρό έδαφος και σε πολλές περιπτώσεις γέφυρες να διαδέχονται σήραγγες. Ένα έργο με τεράστιες δυσκολίες και κόστος ανά χιλιόμετρο πολλαπλάσιο του συνήθους.
Από τα
Από την αρχή της θητείας μας θέσαμε σε απόλυτη προτεραιότητα την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και την μετατρέψαμε σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια της Ευρώπης.
Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα, έχουμε παραδώσει στην κυκλοφορία πλέον το μεγαλύτερο μέρος του έργου και αν βοηθήσει λίγο κι ο καιρός μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου παραδίδουμε και τα τελευταία
Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα ολοκληρώνεται η Εγνατία, από τα Γρεβενά μέχρι τους Κήπους Έβρου και δημιουργείται το μεγαλύτερο συνεχές τμήμα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα συνολικού μήκους
Θέλω να τονίσω όμως ιδιαίτερα την ταχύτητα και την ποιότητα με την οποία κατασκευάστηκε το τμήμα Στρυμόνας- Άγιος Ανδρέας Καβάλας 41χιλ., ένα πολύ δύσκολο κομμάτι το οποίο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό σήμερα που μιλάμε δεν θα είχε ξεκινήσει η κατασκευή του.
Το έργο αρχικά είχε προγραμματιστεί να κατασκευασθεί την Τέταρτη Προγραμματική Περίοδο (Δ’ ΚΠΣ), δηλαδή να ξεκινήσει το 2010.
Με απόφαση μου τον Ιούλιο του 2005, το έργο εντάχθηκε στο Γ ΚΠΣ του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιταχύνθηκαν οι οριστικές μελέτες, το έργο δημοπρατήθηκε, η σύμβαση υπογράφτηκε τον Απρίλιο του 2006 και σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία. Θέλω να συγχαρώ θερμά αυτούς που εργάσθηκαν για την κατασκευή του έργου και την κατασκευαστική εταιρεία για την ταχύτητα και την ποιότητα της κατασκευής.
Από το 2004, γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια και γι? αυτό πετύχαμε να αναπτύξουμε με επιτυχία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα το μεγαλύτερο μέτωπο έργων που αναπτύχθηκε ποτέ στην Ελλάδα.
Σε 5 περίπου χρόνια κάνουμε περισσότερο έργο από αυτό που έγινε σε ολόκληρη την προηγούμενη εικοσαετία και αυτό ούτε κρύβεται, ούτε μηδενίζεται.
Και τονίζω και κάτι ακόμα: Είχαμε δεσμευτεί ότι η Εγνατία θα ολοκληρωθεί με το τέλος του 2008 και είμαστε συνεπείς με διαφορά δύο μηνών, δηλαδή με μηδενική απόκλιση.
Είμαστε περήφανοι για αυτό το έργο, για αυτά που πετύχαμε. Και το ίδιο περήφανοι πρέπει να αισθάνονται και όλοι οι Έλληνες. Και ειλικρινά δεν το λέω αυτό για να προβάλω το κυβερνητικό έργο, αλλά γιατί ο Έλληνας που βομβαρδίζεται το τελευταίο διάστημα με αρνητικές ειδήσεις, πρέπει να το μάθει και να χαρεί.
Φτιάχνουμε τις υποδομές που απαιτούνται για το μέλλον της πατρίδας μας. Η Ελλάδα προοδεύει, η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά, η Ελλάδα αλλάζει πρόσωπο.”
1ο τμήμα : Στρυμόνας – Άγιος Ανδρέας Καβάλας (Μεσόγεια Χάραξη)
Το Τμήμα Στρυμόνας – Άγιος Ανδρέας Καβάλας της Εγνατίας Οδού που δίνεται 8σήμερα στην κυκλοφορία έχει μήκος
Τεχνική Περιγραφή Το έργο κατασκευάζεται ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση (δύο κυκλοφορίας και μία έκτακτης ανάγκης) και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα ( με στηθαία τύπου New Jersey) και έχει συνολικού πλάτους
Το έργο περιλαμβάνει: * πέντε(5) ανισόπεδους κόμβους:
* μία δίδυμη σήραγγα του Συμβόλου, μήκους
2ο τμήμα : Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου).
Παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα της Εγνατίας Οδού από τη δυτική όχθη του ποταμού Νέστου στον Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου έχει μήκος
Το έργο που παραδίδουμε σήμερα εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη σύμβαση αφορούσε το τμήμα από Α/Κ Χρυσούπολης μέχρι τον Παράδεισο, μήκους 10 χλμ, και το έργο παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2007.
Με τη δεύτερη σύμβαση που υπογράφηκε το Μάιο του 2006 κατασκευάσθηκε η γέφυρα του Νέστου και το υπόλοιπο έργο. Το τμήμα που παραδίδεται σήμερα περιλαμβάνει :
Τρείς γέφυρες συνολικού μήκους 550μ διπλού κλάδου
Μία σήραγγα μήκους 300μ διπλού κλάδου Στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των παρόδιων περιοχών και την προσπάθεια αναβάθμισης της περιοχής του Δέλτα του Νέστου ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έδωσε εντολή και ξεκινούν άμεσα η κατασκευή εξόδου από την Εγνατία Οδό προς το Δέλτα του Νέστου καθώς και η λήψη μέτρων για τη διευθέτηση των ρεμάτων της περιοχής ώστε να προστατευθούν τα χωριά κατάντι της Εγνατίας Οδού. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.
3ο Τμήμα : Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου)
Παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα από τον Α/Κ Αράχθου μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου μήκους
Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της Εγνατίας οδού που κατασκευάσαμε στην περιοχή των Ιωαννίνων, με το οποίο αντικαθιστούμε
Με την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου- αν μας βοηθήσει λίγο και ο καιρός- και της γέφυρας του Αράχθου μειώνεται, σε σχέση με την παλαιά Εθνική Οδό, η απόσταση Ιωαννίνων-Μετσόβου κατά
Το έργο που παραδίδουμε σήμερα εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη, που αφορούσε την ολοκλήρωση της σήραγγας Τ8, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2004 και η δεύτερη, που αφορούσε το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2006.
Ειδικά η περιοχή από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου παρουσιάζει έντονα γεωτεχνικά προβλήματα που χρειάζονταν ειδικά μέτρα σταθεροποίησης των εδαφών. Η οριστική μελέτη του έργου ανατέθηκε την άνοιξη του 2005 και ολοκληρώθηκε μετά από ένα χρόνο την άνοιξη του 2006 οπότε και δημοπρατήθηκε το έργο.
Το τμήμα που παραδίδεται περιλαμβάνει :
Δύο γέφυρες συνολικού μήκους 650μ διπλού κλάδου
Δύο σήραγγες, μία μικρή μήκους 300μ και μία μεγάλη μήκους 2400μ περίπου Το τμήμα που σήμερα παραδίδουμε διασχίζει μία περιοχή ασταθούς κατολίσθησης η αντιμετώπιση της οποίας ήταν τεχνικά ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα. Για την εξασφάλιση της οδού από πιθανές κατολισθήσεις έχουν διανοιχθεί στην περιοχή τέσσερις αποστραγγιστικές στοές συνολικού μήκους
4ο τμήμα : Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους
Το τμήμα που δίνεται σήμερα στην κυκλοφορία αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Καστοριά και από εκεί με τα Ελληνο-Αλβανικά σύνορα.
Οι μελέτες των τεχνικών για το τμήμα από Σιάτιστα μέχρι Κωσταράζι συνολικού μήκους 30 χλμ ανατέθηκαν το φθινόπωρο του 2004 και η κατασκευή ξεκίνησε για τα πρώτα