«Πού πήγε η ποιότητα του ελληνικού τουρισμού;…»

Γεγονός είναι ότι αυτό το καλοκαίρι η οικονομική κρίση έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στον τουρισμό της χώρας μας, εγχώριο και εισαγόμενο…..
Όσοι είχαμε τη δυνατότητα να πάμε διακοπές, ανεξάρτητα αν ήταν μικρής ή μεγάλης διάρκειας, είμαστε αδιάψευστοι μάρτυρες της εικόνας που αντικρίσαμε στους προορισμούς που επιλέξαμε……

Γεγονός είναι ότι  αυτό το καλοκαίρι η οικονομική κρίση έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στον τουρισμό της χώρας μας, εγχώριο και εισαγόμενο…..


Όσοι είχαμε τη δυνατότητα να πάμε διακοπές, ανεξάρτητα αν ήταν μικρής ή μεγάλης διάρκειας, είμαστε αδιάψευστοι μάρτυρες της εικόνας που αντικρίσαμε στους προορισμούς που επιλέξαμε……


Ακόμη και εκείνοι που έρχονται στην πρώτη προτίμηση των εκδρομέων, φέτος δέχτηκαν σοβαρό πλήγμα…….Οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως είναι τα μεγάλα μας νησιά, Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδος, και λοιποί παράδεισοι του Αιγαίου και του Ιονίου μας Πελάγους, αλλά και η γειτονική μας χερσόνησος της Χαλκιδικής είδαν φέτος λιγότερους τουρίστες από πέρσι……


Και εδώ ίσχυσε το κάθε πέρσι και καλύτερα…..


 


Φυσικά η εύκολη απάντηση είναι ότι κύρια αιτία της πτώσης του τουρισμού μας είναι η διεθνής οικονομική κρίση που έχει πλήξει και τους ευρωπαίους πολίτες, όπως  τους Άγγλους, τους Γερμανούς και τους Σκανδιναβούς που επέλεγαν κυρίως τη χώρα μας για τις καλοκαιρινές τους διακοπές…..


Είναι μια από τις αιτίες, όχι όμως και η κυριότερη……


Από αυτά που αντίκρισα και γεύτηκα κυριολεκτικά και μεταφορικά από τις δικές μου διακοπές,  μπορώ να πω ότι χρόνο με το χρόνο το τουριστικό μας προϊόν υποβαθμίζεται, παρόλο που γίνεται πιο ακριβό σε πολλές περιπτώσεις……


Είναι αυτό που όλοι με την επιστροφή μας στο σπίτι μας συζητούμε, αν και δεν τολμούμε δημοσίως να το παραδεχτούμε ή να το ομολογήσουμε……


Παρόλο που η τουριστική σεζόν χρόνο με το χρόνο μειώνεται εξαιτίας της συνεχούς συρρίκνωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών και βλέπουμε πλέον  να παρατηρείται τουριστική αιχμή από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τις 20 Αυγούστου, ωστόσο το τουριστικό μας προϊόν  δε γίνεται πιο ελκυστικό και η ακρίβεια στις τουριστικές περιοχές καλπάζει με τις τιμές να είναι ανεξέλεγκτες και να προκαλούν σοκ στον παραθεριστή…..


 


Αυτό το καλοκαίρι επέλεξα να κάνω διακοπές στη Χαλκιδική, όχι στο κοσμοπλημμυρισμένο  πόδι της Κασσάνδρας, αλλά στα υπόλοιπα δυο……


Βρέθηκα και σε χώρους παροχής υπηρεσιών πέντε αστέρων που λένε, αλλά και σε πολύ πιο απλούς, χωρίς πολυτέλειες και περιττά στολίδια…..


Και δυστυχώς εκείνο που διαπίστωσα είναι ότι στα απλά μέρη, σε εκείνα που δεν έχουν το σήμα των πέντε ή των τεσσάρων αστέρων, οι καταστηματάρχες πρόσεχαν περισσότερο τους πελάτες τους και το σέρβις ήταν πολύ καλύτερο, εν αντιθέσει με εκείνα όπου ο λογαριασμός που σου έρχονταν δεν ήταν ανάλογος των υπηρεσιών που δέχτηκες ή των εδεσμάτων και ποτών που γεύτηκες …..


Με απλά λόγια τα «αστέρια» ήταν μόνο στο σήμα και όχι στο σέρβις τους…..


Μπορεί να ακριβοπλήρωνες τον καφέ ή το ποτό, όμως τίποτε παραπάνω δεν τα συνόδευε…..ξεροσφύρι το ποτό χωρίς το ….ξηροκάρπι…., το φρουτάκι ή καροτάκι με το αγγουράκι, και αν στο τέλος άφηνες στην άκρη τη ντροπή και τους το ζητούσες εσύ, τότε σου τα έφερναν με τη δαχτυλήθρα……


Δε σας γράφω θεωρίες, σας περιγράφω καταστάσεις που έζησα σε πεντάστερο  ξενοδοχείο που κατά το παρελθόν  φιλοξένησε αστέρες του διεθνούς τζετ σετ, εμίρηδες και όχι εμένα την ….κακομοίρα…..σχήμα λόγου που λένε-που πήγα για να πιω το ποτό μου και να ακούσω το μουσικό σχήμα στο δροσερό χώρο της πισίνας ή να κάνω θαλάσσια σπορ …….


 


Από την άλλη υπήρξαν και μέρη που μπορεί να μη σε εντυπωσίαζαν, ωστόσο σε κέρδιζαν με τις νοστιμιές τους και το άψογο σέρβις τους και φυσικά με την ευγενική συμπεριφορά του προσωπικού τους…..


Αλλά η ακρίβεια, ακρίβεια….


Μπορεί το μπουκαλάκι το νερό να μην το πλήρωνες 1,5 ευρώ και τον καφέ 5, αλλά το ευρώπουλο για το νερό το έδινες……


Και ύστερα θέλουμε και τουρισμό και επενδύουμε σε αυτόν……


Πώς και με ποιους τρόπους …..; Με το να εκμεταλλευόμαστε τους Έλληνες και ξένους τουρίστες……;


Είναι κοινό μυστικό πως οι διακοπές στον τόπο σου, σου βγαίνουν πιο ακριβές, από το να επέλεγες ένα προορισμό του εξωτερικού……


Οι υπηρετούντες και οι ζώντες από τον τουρισμό δεν ξέρουν τη ρήση που λέει πως…… υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια…..; 


Και μια τέτοια πορτοκαλιά και πολύ πιο ζουμερή είναι η γειτονικής μας Τουρκία…..


Δεν αρκούν μόνο οι φυσικές ομορφιές για να προσελκύσουν έναν τουρίστα και να τον κάνουν να μας ξαναρθεί …..


Είναι και οι υπηρεσίες, το τουριστικό μας συνολικό πακέτο  που πρέπει να είναι ελκυστικό και σε ποιότητα και σε τιμές……


 


  

Σχετικά Άρθρα

Back to top button