Ειδήσεις

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΒΔΗΡΑ ΚΑΙ Η MICROSOFT
Γράφει ο Στέλιος Αρσενίου

Το Yπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και η Microsoft Corp απέδωσαν την Τετάρτη ( 10/11/2021 ) το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος», παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Το έργο εγκαινίασε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft Corp και αφορά στην ψηφιακή διατήρηση και αποκατάσταση της Αρχαίας Ολυμπίας, γενέτειρας των Ολυμπιακών Αγώνων, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό το έργο ψηφιακής αναβίωσης επιτρέπει στους θεατές σε όλο τον κόσμο να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια με μια συναρπαστική εμπειρία μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μιας εμπειρίας μέσω υπολογιστή, καθώς και της έκθεσης του Microsoft HoloLens 2, που στεγάζεται στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών.
Μέσω της πρωτοβουλίας, “AIl for Cultural Heritage”, η Microsoft συνεργάστηκε με την εταιρεία τεχνολογίας Iconem, η οποία ειδικεύεται στην ψηφιοποίηση ιστορικών τοποθεσιών σε 3D, για να δημιουργήσει το θεμελιώδες μοντέλο της Αρχαίας Ολυμπίας. Χρησιμοποιώντας επίγειες κάμερες και drones για τη λήψη εκατοντάδων χιλιάδων εικόνων του αρχαιολογικού χώρου, η Microsoft AI επεξεργάστηκε στη συνέχεια τις εικόνες για να δημιουργήσει μοντέλα τόσο ακριβή, που αποδίδονται ως φωτορεαλιστικά.
Η συνεργασία μεταξύ του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft έφερε κοντά ανθρώπους από διαφορετικά υπόβαθρα – θεωρητικά και τεχνικά, όπως αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες και προγραμματιστές – και από διάφορα μέρη του κόσμου, για να εργαστούν, να βρουν νέους τρόπους για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και τελικά να βρουν ένα κοινό έδαφος για να ζωντανέψει αυτό το έργο – όχι μόνο για να διατηρήσει το παρελθόν με τη χρήση της τεχνολογίας AI, αλλά και για να οδηγήσει αυτές τις αρχές στο μέλλον.
Ο Ξανθιώτης, Πετεινιώτης για την ακρίβεια ” Στρατηγός ” της Microsoft Σάββας Παραστατίδης, ήταν αδύνατον να αφήσει έξω από ένα τέτοιο μεγαλόπνοο σχεδιασμό τον τόπο καταγωγής του.
Για να αποφύγει την Ελευθερία Αρβανιτάκη και την ερμηνεία της ” Μένω εκτός ” μας ετοίμασε κάτι ανάλογο για να πάρουμε κι εμείς και οι κάτοικοι του πλανήτη, μια γεύση από τα ΑΒΔΗΡΑ της αρχαιότητας.
Σε μένα, άνθρωπο της κουζίνας, του επισιτισμού, ανέθεσε το σερβίρισμα.
Αν μου αναθέσουν και από τη Θρακική Θεατρική Σκηνή μια παράσταση με τρισδιάστατη απεικόνιση στο πολυθρύλητο Αρχαίο Θέατρο για το οποίο όλοι ακούσαμε μα τώρα μέσω τεχνολογίας θα δούμε, ελάτε στην παράσταση να σας γιουχαΐσω όπως ακριβώς απέδωσε μουσικά ο Διονύσης Σαββόπουλος.
Σαν τον Καραγκιόζη λοιπόν του Νιόνιου πάμε.
  

Κλειστό, επτασφράγιστο μυστικό, το κλειστό γυμναστήριο των ΑΒΔΗΡΩΝ.
Θα δείτε πως πριν από 2.500 χρόνια γυναίκες πλανόδιες Ρομά το χρησιμοποιούσαν σαν πλυσταριό.
Πλυντήριο – Στεγνωτήριο για την ακρίβεια.
Έβαζαν μπουγάδα, άπλωναν, στέγνωναν τα ρούχα με μαεστρία μοναδική.
Όλα γίνονταν με αυτοματισμό.
Οι ίδιες λιάζονταν περιμένοντας έξω και με το ένα τσιγάρο άναβαν το άλλο, συζητώντας πόσο θα πουλήσουν τις καινούριες χάντρες, τα φυλαχτά, τις τιμές στη χειρομαντεία για τη μοίρα, στα χαρτιά για την τύχη, το κοίταγμα στο φλιτζάνι.
Το φλιτζάνι τα έλεγε όλα. Ήταν κάτι σαν τσεκ – απ. 
Το κάμπινγκ του Μυρωδάτου.
Εδώ έμειναν τον καιρό εκείνο – αρχαιότητα – οι ορδές των Περσών όταν πήγαιναν για την ΑΘΗΝΑ, αλλά και στην επιστροφή.
Για τη διαμονή, ο Ξέρξης έδωσε στους Αβδηρίτες το χρυσό του σπαθί.
Χώρος ιερός, απαγορεύτηκαν στις μέρες μας κάθε τύπου δικαιοπραξίες.
ΤΟΤΕΜ! ΤΟΤΕΜ! ΤΟΤΕΜ!
Μακριά όλοι σας επενδυτές, έμποροι, μεταπράτες… 
Το ” τουριστικό ” των ΑΒΔΗΡΩΝ.
Τα χρόνια εκείνα έρχονταν με τις γκόμενες ο Πρωταγόρας, ο Λεύκιππος, ο Θάμυρις όλοι οι καλοί οι μαθητές όταν έκαναν κοπάνες από το Σχολείο.
Τότε ονομαζόταν ” Σκασιαρχείο “.
Εδώ δεξιώθηκε ο Δημόκριτος τον Ιπποκράτη όταν ήρθε για να τον γιατρέψει.
Έφαγαν κάτι συναγρίδες….άλλο να σας λέω κι άλλο να είστε εκεί να τις βλέπετε.
Εδώ γίνονταν και τα καλλιστεία.
Υπάρχουν γραπτές μαρτυρίες για κάποια αρχαιολόγο η οποία εκπροσώπησε τα ΑΒΔΗΡΑ στα καλλιστεία του ΑΝΤ1 στην ΑΘΗΝΑ του Περικλή.
Περιοδικά, τηλεοπτικές εκπομπές, ΜΜΕ γενικότερα την περιγράφουν στο κόψιμο της Δέσποινας Σκουλαρίκη.
Φαντάζεστε τι έχουμε να δούμε, να ακούσουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η παράσταση.
Μέχρι τότε υπομονή.
Όσοι τα έχετε καλά με το Σάββα, βύσμα να παίρνουμε σειρά προτεραιότητας.
Στέλιος  Αρσενίου

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button