Από το πρίσμα της Δέσποινας Γκούμα

Η αγορά στενάζει, η καταναλωτική κίνηση μέρα με την ημέρα περιορίζεται, από την άλλη ολοένα και περισσότερο εδραιώνουν την παρουσία τους στην περιοχή μας τα πολυκαταστήματα και οι καταστηματάρχες της Ξάνθης ζουν στο δικό τους νιρβάνα…..

Η αγορά στενάζει, η καταναλωτική κίνηση μέρα με την ημέρα περιορίζεται, από την άλλη ολοένα και περισσότερο εδραιώνουν την παρουσία τους στην περιοχή μας τα πολυκαταστήματα και οι καταστηματάρχες της Ξάνθης ζουν στο δικό τους νιρβάνα…..


Παρακολουθούν απαθείς τις  εξελίξεις που διαμορφώνονται στο χώρο της αγοράς, όποιες και αν είναι αυτές και φυσικά τα νέα δεδομένα που διαγράφονται απειλούν άμεσα το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και όμως ο εμπορικός χώρος της περιοχής μας εμμένει στις δικές του πεπαλαιωμένες πρακτικές και στάσεις…..


Στρουθοκαμηλίζει και μεταθέτει τις όποιες ευθύνες και ενέργειες πότε στο κράτος και πότε στις κατά τόπους αρχές, κατηγορώντας όλους ότι δεν ενσκήπτουν  με σοβαρότητα στα συσσωρευμένα και χρόνια προβλήματά τους  ……


Από τη μια πλευρά ενδεχομένως και να έχουν δίκαιο …..


 



Όμως το όποιο δίκαιο και αν έχουν, αδυνατεί και ξεθωριάζει στα μάτια των καταναλωτών και των εμπλεκόμενων αρχών από την εν γένει στάση τους…..


Διανύουμε το δεύτερο μήνα του καλοκαιριού και η αγορά της Ξάνθης θα είναι πλέον ανοιχτή μόνο ένα απόγευμα της εβδομάδας, όπως ορίζει  το θερινό ωράριο των καταστημάτων που έχει ψηφίσει ο Εμπορικός Σύλλογος…….


Διαμαρτύρονται πως όλο και περισσότερο κλέβουν κομμάτι από την πίτα τα πολυκαταστήματα και όμως δεν κάνουν κάτι όχι μόνο για να αυξήσουν το δικό τους κομμάτι, αλλά ούτε και να το διατηρήσουν στην υπάρχουσα κατάσταση …..


Αντί να περιορίσουν την κάθοδο και την επιδρομή των μεγάλων εμπορικών καταστημάτων και πολυεθνικών αλυσίδων, λειτουργώντας ανταγωνιστικά απέναντί τους, απέναντι στις προσφερόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, αφήνονται να κατασπαραχθούν από κάποια μεγαθήρια της αγοράς…..


Αντιμετωπίζουν τη δύσκολη θέση στην οποία έχουν περιέλθει μοιρολατρικά…    


 



Μπορεί η ακρίβεια να έχει περιορίσει κατά πολύ την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αυτό δε σημαίνει βέβαια πως σταμάτησαν και οι ανάγκες τους ….


Πως δεν υπάρχουν καταναλωτές που έστω και με το υστέρημά τους θα βγουν στην αγορά για να πάρουν αυτό που τους άρεσε….


Ας είναι καλά το πλαστικό χρήμα το οποίο αποτελεί την κινητήριο δύναμη της λειτουργίας της αγοράς……


Όσο και αν διαμαρτυρόμαστε πως δε μας περισσεύει σεντς για μικροπολυτέλειες και  απολαύσεις, τις καταναλωτικές μας ανάγκες θα τις καλύψουμε…..


Οι σειρήνες των καταστημάτων που είναι οι βιτρίνες μας καλούν…..


Άλλωστε έτσι λειτουργεί ο νόμος της αγοράς…..


Ελκυστικές βιτρίνες έτοιμες με τα προϊόντα τους να σε αποπλανήσουν και αν δεν το πετύχουν με την πρώτη, κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα θα το καταφέρουν….


Για σκεφτείτε λιγάκι, πόσες φορές δε χαζέψατε μπροστά από μια βιτρίνα κάποιο μοντελάκι, του οποίου η τιμή ήταν απαγορευτική για να το πλησιάσετε…..;


Και όταν μαζεύατε τα χρήματα για να το κάνετε δικό σας βρίσκατε το κατάστημα κλειστό;


Εξάλλου και εσείς εργαζόμενο άτομο είσαστε  και θα πρέπει και σύμφωνα με το δικό σας πρόγραμμα και ανάγκες να λειτουργούν και τα εμπορικά καταστήματα……


 



Τι να σου κάνει ένα Σάββατο ή δυο απογεύματα την εβδομάδα και τώρα το καλοκαίρι ένα…..


Κάτι να σου τύχει και η απογευματινή βόλτα στην αγορά μετατίθεται για την επόμενη εβδομάδα….


Και όπως λέει και ο λαός αν πετάξει το πουλάκι, πάει το έχασες και αν ο καταστηματάρχης δεν είναι εκεί την ώρα που ο πελάτης τον χρειάζεται για  να ικανοποιήσει την καταναλωτική του μανία ή ανάγκη, το βέβαιο είναι  πως ο μόνος χαμένος θα είναι ο ίδιος ο μαγαζάτορας….


Άλλωστε υπάρχουν και αλλού που κάνουν πορτοκαλιές και αυτές οι πορτοκαλιές είναι τα πολυκαταστήματα που έρχονται να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων…..


Έχουν προσαρμόσει τόσο το ωράριό τους όσο και τις υπηρεσίες τους πάνω στις ανάγκες των καταναλωτών που εργάζονται από το πρωί μέχρι νωρίς το απόγευμα και θέλουν όταν επιστρέφουν από τη δουλειά τους να βρουν και ένα κατάστημα για να μπουν μέσα να αγοράσουν αυτά που θέλουν, επιστρέφοντας στο σπίτι….


 



Και αντί να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και ο εμπορικός κόσμος της Ξάνθης, τα μικρά εμπορικά καταστήματα, οι οικογενειακές επιχειρήσεις , τις οποίες στηρίζει χρόνια ο Ξανθιώτης καταναλωτής, αυτές αδιαφορούν για τις δικές του ανάγκες….. Δεν ανοίγουν κάποια απογεύματα της εβδομάδας…..


Ισχυρίζονται πως δεν τους συμφέρει, επιβαρύνονται με επιπλέον λειτουργικά έξοδα χωρίς αυτό να μεταφράζεται στο ταμείο τους…..


Μα οι πελάτες, οι καταναλωτές θέλουν και μια πίστωση χρόνου για να προσαρμοστούν και μάθουν να λειτουργούν όσο προς όφελος της αγοράς, όσο και των ιδίων….. 


 



Η αγορά της Ξάνθης είναι από τις λίγες αγορές της γύρω περιοχής που δεν ανοίγουν  απογεύματα στο βαθμό που θα έπρεπε…..


Δυο το καλοκαίρι και τρεις το χειμώνα θα είναι ότι καλύτερο…..


Παρόλα αυτά δεν το πράττουν με αποτέλεσμα οι ίδιες οι ΜΜΕ να βγάζουν από μόνες τους τα ματάκια τους και να στρέφουν τους καταναλωτές στα πολυκαταστήματα και σε αγορές γειτονικών νομών…..


Για αυτό λοιπόν να μην χύνουν κροκοδείλια δάκρυα και να δηλώνουν πως βρίσκονται λίγο πριν να κατεβάσουν ρολά….


Αλήθεια ούτε τώρα την περίοδο των εκπτώσεων, αλλά και την τουριστική σεζόν δε σκέπτονται να αναθεωρήσουν λίγο τη στάση τους ανοίγοντας και το απόγευμα της Τρίτης…..;            

Σχετικά Άρθρα

Back to top button