Η Εαρινή Συμφωνία είναι αλληγορικός πίνακας του Νικολάου Γύζη. Η δημιουργία του πίνακα ξεκίνησε το 1885 και ολοκληρώθηκε το 1886. Η Εαρινή Συμφωνία εκτείθεται στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο πίνακας θεωρήθηκε ως η αρχή της νεοϊδεαλιστικής τέχνης του Γύζη.

Στην Εαρινή Συμφωνία απεικονίζονται αιθέριες και αγγελικές μορφές, κάποιες από τις οποίες παρουσιάζονται να παίζουν βιολί και άρπα. Φαίνονται να είναι ταυτόχρονα και άυλες αλλά και ανθρώπινες. Οι δεκάδες αυτές οπτασίες, μεταξύ τους και νεαρές μορφές, κατευθύνονται από την ομίχλη προς στο εύφορο έδαφος. Ο ουρανός και η γη δείχνουν να ενώνονται, με σκοπό την αναγέννηση της φύσης.

Ο πίνακας, με τις αέρινες φιγούρες και τη μουσική υπότασή του, αναδεικνύει τη μεγαλειότητα της Άνοιξης και την αναγέννησης της φύσης.

Η Εαρινή Συμφωνία αρχικά εκτέθηκε στο Γερμανικό Τμήμα της Έκθεσης του Παρισιού, ενώ έπειτα αποκτήθηκε από τη Νέα Πινακοθήκη του Μονάχου, στα υπόγεια της οποίας έπαθε σημαντικές φθορές. Υπό άγνωατες συνθήκες, βρέθηκε αργότερα στη Μασσαλία, και αγοράστηκε εκεί από τον Αντώνη Μπενάκη, ο οποίος τη χάρισε στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας.

Η «Εαρινή συμφωνία» είναι η πρώτη εκτενής ποιητική συλλογή τού Γιάννη Ρίτσου με βασικό θεματικό μοτίβο την ερωτική αγάπη. Γράφτηκε το 1938 και, όπως δηλώνεται από τον τίτλο («Εαρινή συμφωνία»), ανήκει στην άνοιξη και τη μουσική.

Ένας ύμνος στην Αγάπη και την Άνοιξη διατύπωσε η Γιόλα Αργυροπούλου – Παπαδοπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αξιοσημείωτη είναι η παρατήρηση της φιλολόγου Χρύσας Προκοπάκη («Yannis Ritsos», Paris 1968, σ. 16) ότι όλοι σχεδόν οι τίτλοι των ποιημάτων τού Ρίτσου αυτής τής περιόδου είναι δανεισμένοι από τη μουσική («Το τραγούδι της αδελφής μου», «Το εμβατήριο του ωκεανού», «Παλιά μαζούρκα σε ρυθμό βροχής» κ.ά.).

Ο ποιητής, την άνοιξη του 1938, βρισκόταν ακόμη στο Σανατόριο της Πάρνηθας· κι εκεί, ερχόμενος μάλιστα σε καθημερινή επαφή με την ανοιξιάτικη φύση, προαισθάνθηκε τον ερχομό τής προδιαγεγραμμένης από τη Μοίρα γυναίκας…

Τις νύχτες

αφουγκραζόμουν τους θρόους της σιγής…

Κ’ ήρθες εσύ.

Στο ίδιο μήκος κύματος με παραλλάσσουσα μορφή, Άνοιξη του 2021, μέσα στον ορυμαγδό των μνημονίων, της πανδημίας του Κορωνοϊού εκπέμπουν οι εκδόσεις ΣΠΑΝΙΔΗ, με μια πρωτόγνωρη εκδοτική ΄΄ ομοβροντία ΄΄.

Όταν στην Πόλη βελάζουν τα απολωλά πρόβατα του βιάζοντος “πολιτισμού”
με διαδικτυακές σαχλαμάρες,
κάποιοι σκουπίζουν την σκόνη τους
και συνεχίζουν την πορεία τους
προς την ποίηση μιας δημιουργικής λειτουργίας, υπογραμμίζει με νόημα ο εκδότης.

Η τελευταία έκδοση του Θανάση Μουσόπουλου σέρνει το χορό.

  1. Θανάση Μουσόπουλου

«Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ

ΚΑΙ Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

               Ο Ανατολίτης που ήρθε από τη Δύση»

 

  1. Γεώργιος Γκοβέσης

«Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ Η ΘΡΑΚΗ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΦΑΣΗ»

 

  1. Πέπη Κελτσίδου

«Η ΕΜΦΥΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ:

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ

ΣΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

(πρώτο ήμισυ του 20ου αιώνα)»

 

  1. Γεωργία Κεσεδοπούλου

«Τριαντάφυλλο του Χεμώνα»

 

  1. Κώστα Αθανασίου Μπαρμπούτη

«Το Τέλος Της Χαράς»

 

  1. Βουσιόπουλου Σωτηρίου

«ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ

 ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

 ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΣΕ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΡΑΚΗΣ»

 

  1. Όλγα Χαιροπούλου

«Ο άντρας με το ρεπούμπλικο»

  

  1. Nikos Papadopoulos

«The adult students’emotions:

The case of the

Hellenic Open University»

 

  1. Συμεών Γεκτίδης

«Καπετάν Μάρκος»

 

  1. Κώστα Χατζηιωαννίδη

«Ετυμολογικό Λεξικό των Ελληνογενών Τουρκικών Λέξεων»

 

  1. Σόνια Ασλανίδου

«Έξοδος 8»

 

  1. Χρήστος Κηπουρός

«12 Ναυτικά Μίλια»

 

  1. Στέλιος Σακελλάρης

«Ξενοδοχείον ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ»

  

14.ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΟΒΕΣΗΣ

«ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

 Η ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΤΗΣ «ΣΑΒΒΑΤΙΑΙΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΣ»

ΣΤΗΝ ΟΘΩMAΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟ 1878»

 

15.ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΟΒΕΣΗΣ

«ΤΟ ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΚΑΙ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝΤΑΧΣΙΝ ΝΑΧΙΝΤ ΚΑΙ ΡΟΥΧΣΑΝ ΝΕΒΒΑΡΕ

Ο ΝΕΟΤΟΥΡΚΟΣ»

« Το βιβλιοπωλείο ΕΣΤΙΑ έκλεισε…. «θύμα» της πολύπλευρης κρίσης/ «Ο βιβλιοπώλης της ΕΣΤΙΑΣ αφηγείται»

Δ. Σολωμός: «Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη…»

Αν και πολιορκημένοι οι Αγωνιστές του Μεσολογγίου ήταν «ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ» για το Διονύσιο Σολωμό να αισθανθούν και να υμνήσουν τη μάνα γη, τη φύση, τον έρωτα. Ας διδαχθούμε σήμερα από τον εθνικό ποιητή και ας αναζητήσουμε την ομορφιά και την αισιοδοξία στη φύση, στον έρωτα, στον αγώνα να ξαναγεννηθεί η χώρα μας σε μια νέα Ευρώπη…

Εκτός των άλλων χρειαζόμαστε μια πολιτική, πολιτιστική επανάσταση…

Δ.  ΣΟΛΩΜΟΣ:  ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ  ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ  Γ΄,  αποσπάσματα  6

Έστησ’  ο  Έρωτας  χορό  με  τον  ξανθόν  Απρίλη,

Κι  η  φύσις  ηύρε  την  καλή  και  τη  γλυκιά  της  ώρα,

Και  μες  στη  σκιά  που  φούντωσε  και  κλει  δροσιές  και  μόσχους

Ανάκουστος  κιλαϊδισμός  και  λιποθυμισμένος.

Νερά  καθάρια  και  γλυκά,  νερά  χαριτωμένα,

Χύνονται  μες  την  άβυσσο  τη  μοσχοβολισμένη…

Παραμονή της Ανάστασης του Θεανθρώπου κυκλοφόρησε από τον εκδότη – βιβλιοπώλη Μιχάλη Σπανίδη το χαρμόσυνο γεγονός. Οι σύγχρονοι ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ με δημιουργική γραφή ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ…

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΔΕΡΦΙΑ

Στέλιος Αρσενίου