ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Να σταματήσει κάθε διαδικασία μετατροπής του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης σε «Πειραματικό»

Μεγάλη αναστάτωση στους γονείς του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης έχει προκαλέσει η πρόταση της Διευθύντριας Π.Ε. Ξάνθης  να μετατραπεί  το σχολείο σε «Πειραματικό» με βάση το ν.4692/2020 κι ενώ o σύλλογος διδασκόντων του 17ου Δ.Σ. δεν το έχει ζητήσει.

Ήδη, με διάφορες μορφές η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών του 17ου Δημοτικού Σχολείου έχει εκφράσει την αντίθεσή της στην πρόθεση της Διευθύντριας Π.Ε. Ξάνθης, όπως και η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και  σύλλογοι γονέων της Ξάνθης, ενώ αντίθετος είναι και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης. Μάλιστα, στις 7 Απρίλη έγινε στην Ξάνθη μεγάλη εκπαιδευτική κινητοποίηση δασκάλων και γονιών για το συγκεκριμένο θέμα.

Το 17ο Δημοτικό Σχολείο βρίσκεται στην Καλλιθέα, μια περιοχή στη βορειοδυτική άκρη της Ξάνθης, που αποτελείται κυρίως από οικογένειες της εργατικής τάξης και παλλινοστούντες και μετά από πολλούς αγώνες πέτυχαν πριν από 20 χρόνια να ιδρυθεί σχολείο στην περιοχή τους. Αν προχωρήσει η μετατροπή του 17ου ΔΣ σε «Πειραματικό», από την επόμενη χρονιά, με βάση το νόμο, από την περιοχή θα φοιτήσουν στην Α΄ Δημοτικού, στην καλύτερη περίπτωση, μόλις 5 παιδιά και σε λίγα χρόνια ελάχιστα θα είναι τα παιδιά της περιοχής που θα φοιτούν σε αυτό. Αντίθετα, θα αναγκάζονται να πηγαίνουν με ευθύνη των γονιών τους σε όμορα σχολεία (8ο, 11ο, Εύμοιρο) τα οποία απέχουν πολύ από τη συνοικία, ενώ οι μαθητές θα διασχίζουν επικίνδυνους δρόμους.

Είναι εύλογες οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προσπάθεια, εν κρυπτώ και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών και των γονιών, να μετατραπεί το 17ο ΔΣ σε «Πειραματικό».

Άλλωστε, η γενίκευση του θεσμού των «Πρότυπων – Πειραματικών» σχολείων, σε πόλεις μάλιστα που δεν υπάρχει Παιδαγωγική Σχολή, καθ ύλη αρμόδια, για να έχει στην ευθύνη της ένα Πειραματικό σχολείο έχει γεννήσει σε μια σειρά περιοχές έντονες αντιδράσεις. Δίκαια η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εκφράζει την απορία αν στα Πειραματικά σχολεία που λειτουργούν υπάρχουν κάποια αποτελέσματα διδακτικών πρακτικών ή δοκιμάστηκαν προγράμματα σπουδών που κρίθηκαν με παιδαγωγικό και επιστημονικό τρόπο άξια γενίκευσης ή αν εν τέλει λειτουργούν ως Πρότυπα, χωρίς να εκπληρώνουν τον πραγματικό τους ρόλο. Η ταύτιση ουσιαστικά Πρότυπων και Πειραματικών ακυρώνει επί της ουσίας τα ίδια τα Πειραματικά Σχολεία και όσα αυτά θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να συνεισφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση.

Η προσπάθεια για γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή με βάση τις πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών πιστεύουμε πως στην πραγματικότητα υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, τα σχολεία της γειτονιάς, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Επειδή τα προβλήματα που ανακύπτουν από την πρόταση της Διευθύντριας Π.Ε. Ξάνθης για μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης σε «Πειραματικό» είναι πάρα πολύ μεγάλα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, αν θα σταματήσει κάθε διαδικασία για τη μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης σε «Πειραματικό».

Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Στολτίδης Λεωνίδας