ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ κατά αξιολόγησης Μερικής Απασχόλησης

Με αφορμή τις πανταχόθεν διαμαρτυρίες απορριπτέων στον διαγωνισμό του Δήμου Ξάνθης για τις 68 θέσεις Μερικής Απασχόλησης και ελλείψει σχετικής, εκ μέρους του Δήμου, ενημέρωσης του κοινού, οι ‘Πολίτες για την Αλλαγή’ δίνουν στη δημοσιότητα για χρήση από κάθε ενδιαφερόμενο, έναν «οδηγό» με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία κατάταξης κι επιλογής προσωπικού Μερικής Απασχόλησης.

Με αφορμή τις πανταχόθεν διαμαρτυρίες απορριπτέων στον διαγωνισμό του Δήμου Ξάνθης για τις 68 θέσεις Μερικής Απασχόλησης και ελλείψει σχετικής, εκ μέρους του  Δήμου, ενημέρωσης του κοινού, οι ‘Πολίτες για την Αλλαγή’ δίνουν στη δημοσιότητα για χρήση από κάθε ενδιαφερόμενο, έναν «οδηγό» με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία κατάταξης κι επιλογής προσωπικού Μερικής Απασχόλησης. Η εκλαϊκευμένη και συνοψισμένη πληροφορία αντλείται από         τους Νόμους για τη Μερική Απασχόληση 3250/2004 & 3536/2007 καθώς και την 24996/16.05.07 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (την οποία επίσης αναρτούμε αυτούσια) όπου περιγράφεται η διαδικασία κατάταξης και επιλογής των υποψηφίων – αλλά και το δικαίωμα προσφυγής (υποβολής αίτησης θεραπείας) κατά της απόφασης της Επιτροπής Αξιολόγησης – λεπτομέρεια που παραλείπει ο Δήμος να συμπεριλάβει στην ανακοίνωση που εξέδωσε.


 


Δείτε: Ν.3250/2004 (άρθρο 4) – Ν.3536/2007 (άρθρο 28) – Εγκύκλιος 24996/2007


 


Πληροφορούμαστε λοιπόν για τα εξής:


 


Για την υποβολή ενστάσεων


Όπως ορίζει η εγκύκλιος:


«Σύμφωνα με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου, κάθε διοικητική πράξη μπορεί να προσβληθεί με την υποβολή διοικητικής προσφυγής στην αρχή που την εξέδωσε (αίτηση θεραπείας) ή στην ιεραρχική προϊσταμένη αρχή (δήμαρχο ή νομάρχη)».


 


Για τη διαδικασία αξιολόγησης


         



  1. Στην περίπτωση των έξι κοινωνικών ομάδων (δηλαδή ανέργων άνω των 30 ετών, ανέργων μέχρι 30 ετών, ανέργων προ συνταξιοδότησης, μητέρων ανηλίκων τέκνων, αναπήρων με 50% και άνω, πολυτέκνων-τριτέκνων) η επιτροπή επιλογής κατατάσσει τους υποψήφιους κατά κατηγορία κοινωνικής ομάδας. Επισημαίνεται ότι για την κατάταξη του υποψηφίου σε κάθε κοινωνική ομάδα δεν προβλέπεται μοριοδότηση αλλά κριτήρια, βάσει των οποίων ο ένας μπορεί να προταχθεί έναντι άλλου.

 



  1. Εφόσον ο υποψήφιος υπάγεται σε περισσότερες της μίας κοινωνικές ομάδες, κρίνεται ανεξάρτητα για καθεμιά από αυτές και κάποιο κοινό κριτήριο, όπως ανεργία, λαμβάνεται υπόψη ξεχωριστά σε καθεμιά από τις εν λόγω ομάδες. Εάν δεν εμπίπτει σε καμία κοινωνική ομάδα, αποκλείεται από τη φάση της αξιολόγησης.

 



  1. Ο υποψήφιος έχει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα σε περισσότερες από μία ειδικότητες: π.χ., μπορεί να υποβάλει αίτηση για θέση σχολικού φύλακα ή διοικητικού. Δεν μπορεί να υποβάλει αίτηση για περισσότερες από μία εκπαιδευτικές βαθμίδες της ίδιας ειδικότητας (π.χ. ΠΕ διοικητικού και ΔΕ διοικητικού).

 



  1. Σε κάθε περίπτωση που υποψήφιοι της ίδιας κοινωνικής ομάδας ισοβαθμούν και δεν προβλέπονται κριτήρια που να προκρίνουν τον ένα υποψήφιο έναντι του άλλου (π.χ. μεταξύ πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων ή μεταξύ ατόμων με διαφορετικές μορφές αναπηρίας), γίνεται κλήρωση μεταξύ αυτών.

 



  1. Εφόσον έχει γίνει η κατάταξη των υποψηφίων ανά ομάδα, η επιτροπή θα πρέπει να επιλέξει ποιοι από τους υποψήφιους θα καταλάβουν τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί. Ο φορέας πρόσληψης κατατάσσει τους υποψηφίους κατά κατηγορία κοινωνικής ομάδας και περαιτέρω εκτιμώντας τα υπό του νόμου παρατιθέμενα κριτήρια καθορίζει τη σειρά των υποψηφίων μέσα σε κάθε κοινωνική ομάδα.

Συνεπώς, η κάλυψη των θέσεων που αντιστοιχούν σε κάθε κοινωνική ομάδα θα γίνει με τη φθίνουσα σειρά που καταλαμβάνουν οι υποψήφιοι, χωρίς η σειρά αυτή να συνδέεται με την ειδικότητα των υποψηφίων. Η επιλογή θα ξεκινά από την πρώτη κοινωνική ομάδα.


 


ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ& ΚΡΙΤΗΡΙΑ


 


(Για την ένταξη των υποψηφίων σε μία ή περισσότερες κοινωνικές ομάδες (Α΄ έως ΣΤ΄) θα πρέπει να συντρέχουν ΣΩΡΕΥΤΙΚΑ όλες οι προϋποθέσεις – κριτήρια ένταξής τους. Σε κάθε περίπτωση που υποψήφιοι της ίδιας κοινωνικής ομάδας ισοβαθμούν γίνεται ΚΛΗΡΩΣΗ μεταξύ αυτών)


 


Α΄.   ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 ΕΤΩΝ20 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης.


Προτεραιότητα:


·        σε υποψήφιους με τη μεγαλύτερη συνεχόμενη χρονική διάρκεια, που είναι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ.,


·        σε γυναίκες έως ποσόστωσης 60% των θέσεων απασχόλησης,


·        σε έχοντες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,


·        σε έχοντες εντοπιότητα.


 


Β΄.  ΑΝΕΡΓΟΙ εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. που βρίσκονται στην τελευταία πενταετία ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ (πλήρη ή μειωμένη σύνταξη) – 14 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης.


Προτεραιότητα:



  • σε υποψηφίους με το μικρότερο χρόνο που υπολείπεται για τη συνταξιοδότησή τους,

  • σε γυναίκες έως ποσόστωσης 60% των θέσεων απασχόλησης,  

  • σε έχοντες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,

  • σε έχοντες εντοπιότητα.

 


Γ΄.  ΑΝΕΡΓΟΙ ΜΕΧΡΙ 30 ΕΤΩΝ 13 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης.


Προτεραιότητα:



  • σε υποψήφιους με τη μεγαλύτερη συνεχόμενη χρονική διάρκεια, που είναι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ.,  

  • σε γυναίκες έως ποσόστωσης 60% των θέσεων απασχόλησης,

  • σε έχοντες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,

  • σε έχοντες εντοπιότητα.

 


Δ΄.  ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ τέκνων – 7 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης.


Προτεραιότητα:



  • σε μητέρες με τα περισσότερα τέκνα,  

  • σε έχουσες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,  

  • σε έχουσες εντοπιότητα.

 


Ε΄.  ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 50% ΚΑΙ ΑΝΩ – 7 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης. Προτεραιότητα:



  • σε υποψήφιους με το μεγαλύτερο ποσοστό αναπηρίας, το οποίο όμως θα επιτρέπει την άσκηση των καθηκόντων για τα οποία προσλαμβάνονται,  

  • σε έχοντες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,  

  • σε έχοντες εντοπιότητα.

 


ΣΤ΄. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ & ΤΕΚΝΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ, καθώς και ΓΟΝΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΜΕ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ και τέκνα αυτών – 7 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης.


Προτεραιότητα:



  • σε υποψήφιους με τα περισσότερα τέκνα,

  • σε έχοντες προϋπηρεσία* κοινωνικών προγραμμάτων έως ποσόστωσης 50% των θέσεων απασχόλησης,  

  • σε έχοντες εντοπιότητα.

 


 


ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ


 


·        *Ως «προϋπηρεσία» ορίζεται: η απασχόληση για χρόνο μεγαλύτερο του έτους σε προγράμματα και δράσεις υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα δηλαδή στην κατ’ οίκον κοινωνική μέριμνα και φροντίδα, στη φύλαξη σχολικών κτιρίων, στην οδική ασφάλεια των μαθητών, στην κοινωνική ενσωμάτωση των μεταναστών, στις έκτακτες ανάγκες πολιτικής προστασίας, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις, στην αντιμετώπιση ειδικών περιβαλλοντικών αναγκών, στην ενημέρωση και πληροφόρηση πολιτών, σε προγράμματα κοινωνικού χαρακτήρα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και σε υπηρεσίες που παρέχονται σε φορείς αρμόδιους για την απασχόληση και την ανεργία). Η προϋπηρεσία αυτή ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ αν έχει διανυθεί στην ίδια ειδικότητα στην οποία επιθυμεί να προσληφθεί ο υποψήφιος. Αντίθετα, δεν εντάσσεται στα πλαίσια της προϋπηρεσίας σε προγράμματα και δράσεις υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα η υπηρεσία που έχει παρασχεθεί στα πλαίσια πρακτικής άσκησης ή εθελοντικής εργασίας.


 


·        Ο υποψήφιος έχει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα σε περισσότερες από μία ειδικότητες αλλά όχι σε περισσότερες από μία εκπαιδευτικές βαθμίδες της ίδιας ειδικότητας (π.χ. μπορεί να υποβάλει αίτηση και για θέση σχολικού φύλακα και για θέση διοικητικού αλλά δεν μπορεί να υποβάλει αίτηση ΠΕ διοικητικού και ΔΕ διοικητικού).


·        Εφόσον ο υποψήφιος υπάγεται σε περισσότερες της μίας κοινωνικές ομάδες, κρίνεται ανεξάρτητα για καθεμιά από αυτές και κάποιο κοινό κριτήριο, όπως ανεργία, λαμβάνεται υπόψη ξεχωριστά σε καθεμιά από τις εν λόγω ομάδες. Εάν δεν εμπίπτει σε καμία κοινωνική ομάδα, αποκλείεται από τη φάση της αξιολόγησης.


 


·        Σε κάθε περίπτωση, για την ίδια ομάδα ΔΕΝ είναι δυνατόν να απασχοληθούν στον ίδιο φορέα περισσότερα του ενός άτομα της ίδιας οικογένειας, είτε πρόκειται περί γονέων είτε πρόκειται περί τέκνων.


 


·        Για την κατάταξη στην Κοινωνική Ομάδα ΣΤ (Πολύτεκνοι–Τρίτεκνοι), ΔΕΝ λαμβάνεται υπόψιν η ηλικία των τέκνων (ανήλικα ή όχι).


 


·        Για τις Κοινωνικές Ομάδες Α, Β & Γ η ανεργία πρέπει να είναι συνεχόμενη και να εξακολουθεί να υφίσταται κατά την υποβολή της αίτησης από τον άνεργο.  


 


 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button