«Το μέγα ζητούμενο η ορθή αξιολόγηση…..»

Και ενώ φουντώνουν τα σενάρια για χρεοκοπία της χώρας μας και ο δείκτης του Χρηματιστηρίου να πλησιάζει τα τάρταρα –επτά μονάδες πτώση είχαμε χθες- η κυβέρνηση επιταχύνει το μεταρρυθμιστικό της έργο…..
Και δεν είναι μία, ούτε δυο οι μεταρρυθμίσεις που προωθεί, αλλά πακέτο ….
Τώρα πως μπορεί να γίνει αυτό, όταν ο αρμόδιος υπουργός επί των οικονομικών Γιώργος Παπακωσνταντίνου δηλώνει ότι τα χρήματα που έχουμε φτάνουν για είκοσι δύο μέρες και η μόνη έκφραση που ακούς από όλους είναι ότι δεν υπάρχει μία, ή αν θα πετύχουν το στόχο οι μεταρρυθμίσεις αυτές δεν μπορώ μέχρι στιγμής να το καταλάβω….

Και ενώ φουντώνουν τα σενάρια για χρεοκοπία της χώρας μας και ο δείκτης του Χρηματιστηρίου να  πλησιάζει τα τάρταρα –επτά μονάδες πτώση είχαμε χθες- η κυβέρνηση επιταχύνει το μεταρρυθμιστικό της έργο…..


Και δεν είναι μία, ούτε δυο οι μεταρρυθμίσεις που προωθεί, αλλά πακέτο ….


Τώρα πως μπορεί να γίνει αυτό, όταν ο αρμόδιος υπουργός επί των οικονομικών Γιώργος Παπακωσνταντίνου δηλώνει ότι τα χρήματα που έχουμε φτάνουν για είκοσι δύο μέρες και  η μόνη έκφραση που ακούς από όλους είναι ότι δεν υπάρχει μία, ή αν θα πετύχουν το στόχο οι μεταρρυθμίσεις αυτές δεν μπορώ μέχρι στιγμής να το καταλάβω….


Θα αρκεστώ λοιπόν προς το παρόν στη δήλωση που μου έκανε η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Συλβάνα Ράπτη κατά την πρόσφατη παρουσία της στην Ξάνθη στα πλαίσια της Ημερίδας για τη Διασυνοριακή Συνεργασία……


«Εάν δεν μεταρρυθμίσουμε τα πάντα τώρα, θα απορυθμιστούμε συνολικά»……


Έτσι λοιπόν η κυβέρνηση βρίσκεται σε φρενήρεις ρυθμούς μεταρρυθμίσεων, αλλά και συγχωνεύσεων και καταργήσεων εκατοντάδων φορέων και οργανισμών του Δημοσίου ενόψει και των μέτρων που καλείται να πάρει προκειμένου να εισρεύσει ζεστό χρήμα από το μηχανισμό στήριξης….


.


Έτσι θα δούμε και στην περιοχή μας να καταργούνται πολλοί φορείς, όπως για παράδειγμα το Τοπικό Κέντρο Αγροτικής Ανάπτυξης, έξω από την Ξάνθη, που πριν περίπου δυο χρόνια  είχε εγκαινιάσει ο βουλευτής Ξάνθης της Ν.Δ.. Αλέξανδρος Κοντός, όταν ήταν τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων…..


Είπαμε ζούμε στην Ελλάδα του ράβε-ξήλωνε, του χτίζε και μετά από λίγο γκρέμιζε….


Τι άλλαξε και ξαφνικά ενώ μέχρι χθες η παρουσία αυτών των Κέντρων υποτίθεται ότι ήταν απαραίτητη και αποτελούσαν χρήσιμα εργαλεία για την επιμόρφωση των αγροτών, τον εκσυγχρονισμό των καλλιεργειών  και την αγροτική ανάπτυξη και σήμερα όχι ……


Τώρα θεωρούνται περιττά επειδή δεν υπάρχουν χρήματα και όταν θα ξαναπάρει η χώρα τα πάνω της θα τα επαναλειτουργήσει…..;


Ποιος κρίνει και ποιος αξιολογεί τι είναι χρήσιμο και απαραίτητο για τον πολίτη και τι όχι…..


Ποια μέτρα και σταθμά χρησιμοποιούν κάθε φορά…..;


 


Και ενώ λοιπόν το κλίμα είναι αβέβαιο και όλοι οι Έλληνες προσπαθούν από κάπου να πιαστούν και να αντέξουν αυτά  που τους περιμένουν, έρχεται η Άννα Διαμαντοπούλου, η υπουργός Παιδείας και καταθέτει στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση και το «νέο σχολείο»…..


Ένα πολυνομοσχέδιο που φέρνει τα πάνω κάτω στο χώρο της Παιδείας, χωρίς όμως να προηγηθεί ικανοποιητικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως χωρίς να δίδεται ο απαιτούμενος χρόνος προσαρμογής και να διασφαλίζονται οι πόροι για την εφαρμογή των όσων προβλέπονται σε αυτό…..


Πάντως η αλήθεια να λέγεται, έρχεται να διορθώσει πολλά κακώς κείμενα στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και να εκσυγχρονίσει θεσμούς και να δώσει τη δυνατότητα να έχουν λόγο καθοριστικό όλοι ο μετέχοντες στο κομμάτι της παιδείας από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, έως τους γονείς……


Η Άννα λοιπόν, σύμφωνα  με το πολυνομοσχέδιο αυτό, θα καλεί τους μαθητές να βάζουν βαθμούς στους καθηγητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς……


Θα είναι βέβαια κάτι πρωτόγνωρο για τα δικά μας τα σχολεία, όχι όμως του εξωτερικού, καθώς εκεί είναι κάτι που ισχύει εδώ και δεκαετίες….


Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από μαθητές και γονείς και η καρτέλα σχολείου, δηλαδή μια κάρτα όπου θα παρουσιάζονται όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά κάθε σχολείου, είναι κάποια από τα νέα στοιχεία του πολυνομοσχεδίου…..


Πιο συγκεκριμένα στο τέλος της κάθε χρονιάς εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς πρέπει να συμπληρώνουν εκθέσεις αξιολόγησης για να διαπιστωθεί εάν επετεύχθησαν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή της χρονιάς….


Αν και τα κριτήρια της διαδικασίας αυτής δεν έχουν ακόμη καθοριστεί…..


 


Πράγματι θεωρητικώς όλα φαντάζουν ωραία και καλά…..


Όμως κατά πόσο θα είναι εφαρμόσιμα…..;


Υπάρχει η παιδεία για να γίνει κάτι τέτοιο….;


Γιατί για να μπορεί κανείς να αξιολογεί θα πρέπει να έχει γνώση και κρίση, μα πάνω από όλα θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπίες δεκαετιών…..


Γιατί όσο και να μη μας αρέσει να το λέμε και πολύ περισσότερο να μας το επισημαίνουν οι άλλοι, είμαστε περισσότερο του χαβαλέ, της πλάκας και του ωχ αδερφισμού και της αποποίησης ευθυνών με το να πετάμε στον άλλον το μπαλάκι, δηλώνοντας αναρμόδιοι επί του θέματος….

Σχετικά Άρθρα

Back to top button