“Αυτή είναι η αλήθεια για την μετακίνηση των μαθητών. Αγωνιζόμαστε όλοι χρόνια για τη μείωση του κόστους”

Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την στοιχειώδη αλήθεια στα διαδοθέντα περί την μετακίνηση των μαθητών.
Για το θέμα αυτό η κ. Κόκλα ισχυρίστηκε, ότι στο Νομό Ξάνθης μεταφέρθηκαν το σχολικό έτος 2009-2010, 2758 μαθητές, που κόστισαν 4,5 εκ. € με ανά μαθητή κόστος 1612 € .

Το μόνο αληθές είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία, ότι μεταφέρθηκαν καθημερινά 3880 μαθητές, κοστίζουν για τη σχολική χρονιά 2009-2010 3,5 εκ. και 907,2 € (με ΦΠΑ και φόρους) ετήσιο κόστος ανά μαθητή, με σύμβαση, κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, εγκεκριμένη από Δικαστήριο, δηλαδή το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την στοιχειώδη αλήθεια στα διαδοθέντα περί την μετακίνηση των μαθητών.
Για το θέμα αυτό η κ. Κόκλα ισχυρίστηκε, ότι στο Νομό Ξάνθης μεταφέρθηκαν το σχολικό έτος 2009-2010, 2758 μαθητές, που κόστισαν 4,5 εκ. € με ανά μαθητή κόστος 1612 € .

Το μόνο αληθές είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία, ότι μεταφέρθηκαν καθημερινά 3880 μαθητές, κοστίζουν για τη σχολική χρονιά 2009-2010 3,5 εκ. και 907,2 € (με ΦΠΑ και φόρους) ετήσιο κόστος ανά μαθητή, με σύμβαση, κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, εγκεκριμένη από Δικαστήριο, δηλαδή το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πλέον αυτών παρέλειψε να αναφερθεί:

• Στις ακραία δύσκολες συνθήκες βατότητας της κατοικημένης ορεινής περιοχής της Ξάνθης, με υψηλό συντελεστή.
• Στο γεγονός ότι μεταφέρονται οι μαθητές, κατά Νόμο, του Μειονοτικού Γυμνασίου και Μειονοτικού Λυκείου με πολλαπλάσιο κόστος ανά μαθητή λόγω των μεγάλων αποστάσεων, έως 50 χλμ., αντί των 5-10 χλμ., που είναι το σύνηθες. Τα σχολεία αυτά έχουν εδαφική περιφέρεια όλο το νομό, όπως σπάνια συμβαίνει στην Ελλάδα.
• Ότι συμμετέχει και η Περιφέρεια στην επιτροπή διαγωνισμού, με εκπρόσωπό της.
• Ότι τα χρήματα δεν τα διαχειρίζεται η Νομαρχία. Απλώς πληρώνει μεταβιβαστικά στα λεωφορεία και τα ταξί ότι ποσό αποστέλλεται δια της Οικονομικής Υπηρεσίας της.
• Ότι τον αριθμό των μαθητών και τα δρομολόγια τα αποφασίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και τα κόστη υπολογίζονται με συγκεκριμένο τύπο, που τηρήθηκε πιστά.
Κανείς δεν μπορεί να νοθεύει την πραγματική εικόνα, ούτε να χρεώνει στο 2010 καταβολές παλιότερων οφειλών του κράτους προς τους μεταφορείς.

Είχε, ο κάθε ενδιαφερόμενος, πεδίον δόξης λαμπρό, όταν αρνούνταν οι ιδιοκτήτες ταξί και λεωφορείων να μεταφέρουν τους μαθητές να το λύσει, πείθοντας τους να δώσουν μικρότερες τιμές. Τίποτε ανάλογο δεν έγινε. Γιατί δεν «πείθουν» τους μεταφορείς, αφού υπονοούν ότι είναι εύκολο να μειώσουν τις τιμές;

Η μεταφορά των μαθητών, λόγω της κατάστασης ανάγκης στην οποία βρισκόμαστε, θα συνεχιστεί μετά από ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας Νομαρχιακής Επιτροπής και την υποχώρηση που έκαναν τα λεωφορεία και τα ΤΑΞΙ ως προς την τιμή. Προσπαθήσαμε όλοι, ακόμη μία φορά, πιέζοντας, να προασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον… Έτσι αντισταθήκαμε στην πίεση των μεταφορέων για αύξηση της τιμής, στην πίεση των μαθητών για μεταφορά τους με όποιο κόστος, και στην επικοινωνιακή σπέκουλα εναντίον μας από τα συγκεκριμένα κέντρα για την μη μεταφορά τους. Πετύχαμε μια μείωση των τιμών, έστω και με τις δύσκολες αυτές συνθήκες’ .


 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΑΡΧΗ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button