Τη Δευτέρα απεργούν οι ταχυδρόμοι της Α.Μ-Θ

Κλειστό θα παραμείνει την ερχόμενη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου το Ταχυδρομείο της Ξάνθης, όπως επίσης και όλα τα ταχυδρομεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς οι εργαζόμενοι σε αυτά συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε για την περιοχή η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.

    Κλειστό θα παραμείνει την ερχόμενη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου  το Ταχυδρομείο της Ξάνθης, όπως επίσης και όλα τα ταχυδρομεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς οι εργαζόμενοι σε αυτά συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε για την περιοχή η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.


     Για τους λόγους που αναγκάζουν τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ να προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Ξάνθης μαζί με κλιμάκιο της ΠΟΣΤ, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου το απόγευμα της Τετάρτης σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης.


    Την αγωνία τους για τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, και τους προβληματισμούς τους εξέφρασαν  στους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ενημέρωσης τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ταχυδρομικών, οι  κύριοι  Χατζηχρήστου Νίκος και  Κληρονομάκης Αντώνης, το μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΣΤ Λουκόπουλος Παναγιώτης, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου της Ξάνθης, κ. Παπαδόπουλος Παντελής μαζί με το Γραμματέα κ. Κοντίνη Δημήτρη.


     Οι εκπρόσωποι των ταχυδρομικών υπαλλήλων έστειλαν από την Ξάνθη το μήνυμα προς την κυβέρνηση και τη διοίκηση πως το Δημόσιο Ταχυδρομείο είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και για αυτό αγωνίζονται για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της παρουσίας τους σε κάθε περιοχή της χώρας. Αγωνίζονται, όπως σημείωσαν μεταξύ άλλων για τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα και του κοινωνικού προσανατολισμού του ΕΛΤΑ. 


     Το κλιμάκιο της ΠΟΣΤ σημείωσε πως αποφάσισαν την προκήρυξη 24ωρων απεργιών σε κάθε Περιφέρεια από τις 25 Ιανουαρίου μέχρι και τις 25 Φεβρουαρίου, προκειμένου μαζί με τα πανελλαδικά αιτήματα να αναδεικνύονται και τα κατά τόπους περιφερειακά προβλήματα, έτσι ώστε να επιδιώκεται και η επίλυσή τους.


     Στα τοπικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ταχυδρόμοι της Ξάνθης, αλλά και στις διεκδικήσεις τους αναφέρθηκε ο Πρόεδρος των Υπαλλήλων ΕΛΤΑ Ξάνθης, Παντελής Παπαδόπουλος.


    Η αύξηση του πληθυσμού του νομού, αλλά και η επέκταση της πόλης  δημιουργούν μεγαλύτερες ανάγκες και υποχρεώσεις στους εργαζομένους του Ταχυδρομείου Ξάνθης, το οποίο λόγω της έλλειψης προσωπικού αδυνατεί να καλύψει, αλλά και  τα κενά σε διανομείς  είναι μερικά από αυτά που προβληματίζουν το Σωματείο της Ξάνθης.


     Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε πως ζητούν αύξηση των διανομέων, με νέους τομείς και νέα χαρτογράφηση. Οι 14 διανομείς στην πόλη της Ξάνθης και οι 3 αγροτικοί δεν επαρκούν για τις σημερινές ανάγκες και τη σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών. Πολλές φορές για να ολοκληρώσουν το έργο τους οι ταχυδρόμοι υπερβαίνουν το ωράριό τους. Ζήτησε συγγνώμη για τα όποια προβλήματα δημιουργούνται, τα οποία δεν οφείλονται  σε δικές τους ηθελημένες παραλείψεις ή αβλεψίες, αλλά στο μη επαρκές προσωπικό, στο Ταχυδρομείο της Ξάνθης. 


    Για αυτό και  ζητούν νέες προσλήψεις στα ΕΛΤΑ της Ξάνθης, καθώς από τις 42 οργανικές θέσεις υπηρετούν 33 και τα όποια κενά καλύπτονται με συμβασιούχους, οι οποίοι μέχρι να μάθουν τη δουλειά έρχεται ο χρόνος της απόλυσής τους.


    Τέλος σε ότι αφορά σε τοπικό επίπεδο, έντονο πρόβλημα παρουσιάζεται και στη Μονάδα  Διανομής, καθώς από τον Ιούλιο δεν υπάρχει προϊστάμενος στο τμήμα αυτό.


    Στο μεταξύ όπως επεσήμαναν οι συνδικαλιστές των Υπαλλήλων ΕΛΤΑ, απεργούν πρώτιστα για επιχειρησιακά ζητήματα, που αφορούν στα Ταχυδρομεία.  Στηλιτεύουν την απαξίωση της κυβέρνησης να ενισχύσει και να αξιοποιήσει τη μοναδική κερδοφόρα ΔΕΚΟ της χώρας, καθώς στην κρυφή ατζέντα της είναι η διάλυση και ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομείου.


    Δεν προχωρά στην ανάπτυξη του, ενώ εκχωρεί έργο του σε ιδιωτικές εταιρείες. Υπάρχει μια περίεργη αδράνεια από την κυβέρνηση για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ, μάλιστα μέχρι στιγμής δεν εντάχθηκαν επενδυτικά προγράμματά του στο Δ’ ΚΠΣ.. Όπως επεσήμανε και το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΣΤ, κ. Χατζηχρήστου, στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση και η απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα των ΕΛΤΑ.


Για αυτό το λόγο μάλιστα προχωρούν στη συρρίκνωσή του, με το να μην αναπληρώνουν τις κενές οργανικές θέσεις που ανέρχονται σε 2000 σε όλη τη χώρα και σε 90 στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Παράλληλα σχεδιάζεται το κλείσιμο 400 Ταχυδρομικών Γραφείων  σε περιφερειακούς οικισμούς καθώς χαρακτηρίζονται ελλειμματικά.


    Παράλληλα ζητούν να λάβει εγκαίρως η πολιτεία μέτρα έτσι ώστε να καταστήσει ανταγωνιστικά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, όταν από το 2013 θα υπάρξει η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς.


    Διεκδικούν τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των καθολικών υπηρεσιών, την κάλυψη του κόστους λειτουργίας του Δικτύου και τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών προγραμμάτων που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των  παρεχόμενων υπηρεσιών του Δημόσιου Ταχυδρομείου. 


    Καταλήγοντας, το κλιμάκιο της ΠΟΣΤ, υπογράμμισε πως οι ταχυδρομικές υπηρεσίες , με βάση το κοινωνικό τους περιεχόμενο,   θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αγαθά και όχι ως καθαρά εμπορικά προϊόντα.                                                                                                                                               


Δέσποινα Γκούμα                   


  

Σχετικά Άρθρα

Back to top button