« Εδώ οι καλές εκπτώσεις…..»
Για ακόμη μια φορά οι έμποροι κάνουν το σταυρό τους εναποθέτοντας και πάλι τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν και τυπικά από χθες…..
Όχι βέβαια πως θα γεμίσουν ασφυκτικά τα ταμεία τους…..
Ο τζίρος των καταστημάτων τους φυσικά θα ξεκολλήσει από τις πολικές θερμοκρασίες, ωστόσο οι υποχρεώσεις που τρέχουν είναι τεράστιες, οπότε ποιος νονός και ποιος κουμπάρος…..
Για ακόμη μια φορά οι έμποροι κάνουν το σταυρό τους εναποθέτοντας και πάλι τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν και τυπικά από χθες…..
Όχι βέβαια πως θα γεμίσουν ασφυκτικά τα ταμεία τους…..
Ο τζίρος των καταστημάτων τους φυσικά θα ξεκολλήσει από τις πολικές θερμοκρασίες, ωστόσο οι υποχρεώσεις που τρέχουν είναι τεράστιες, οπότε ποιος νονός και ποιος κουμπάρος…..
Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά, αλλά και το ότι οι καταναλωτές βλέπουν συνεχώς να συρρικνώνεται το εισόδημά τους……
Πέρα βέβαια από το ότι νιώθουν ότι ζουν σε έναν διαρκή εφιάλτη ακούγοντας καθημερινά τις αρνητικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης, η οποία επιδεινώνει μέρα με την ημέρα την καθημερινότητά τους …..
Σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία και σε ένα αρνητικό περιβάλλον ξεκίνησε από χθες η περίοδος των Χειμερινών Εκπτώσεων, η οποία θα διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Φλεβάρη…..
Ο εμπορικός κόσμος μπορεί να ελπίζει στην αναθέρμανση της αγοράς, ωστόσο έχοντας την εμπειρία των τελευταίων χρόνων, κρατά μικρό καλάθι…..
Όπως μικρό καλάθι για τις αγορές τους θα κρατήσουν και οι καταναλωτές…..
Άλλωστε τα στοιχεία των παρελθόντων ετών σε ότι αφορά τις εκπτώσεις συγκλίνουν και εδώ στη γνωστή ρήση κάθε χρόνο και χειρότερα, κάθε πέρσι και καλύτερα…..
Πάντως όπως και να έχει η περίοδος των εκπτώσεων ξεκίνησε στέλνοντας το μήνυμα στον κόσμο πως τώρα είναι η ευκαιρία για καλές και οικονομικές αγορές…..
Οι καταναλωτές ευελπιστούν ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές προς όφελος τόσο των ίδιων, όσο και των καταστηματαρχών……
Άλλωστε το κλειδί της επιτυχίας για καλές εισπράξεις είναι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τους εμπόρους……
Πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές και ουσιαστικές με ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω……
Και όπως φάνηκε από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι έμποροι προχώρησαν σε γενναίες μειώσεις των τιμών των προϊόντων τους που σε κάποια είδη ξεπερνούν και το 60%….
Οι υποχρεώσεις των εμπορικών επιχειρήσεων είναι τόσο μεγάλες, που αναγκαστικά προβαίνουν σε μεγάλες εκπτώσεις……
Μάλιστα είναι τέτοια η απόγνωσή τους για το πώς θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στην κάλυψη των λειτουργικών τους και όχι μόνο υποχρεώσεων, που τα τελευταία δυο χρόνια παρατηρούμε και το εξής φαινόμενο πιο έντονο, αυτό των δεκαήμερων προσφορών λίγο πριν να ξεκινήσουν οι εκπτώσεις, αλλά και αμέσως μετά ……
Και όλα αυτά για να υπάρξει καταναλωτική κίνηση……
Βέβαια όταν κάποιος δεν έχει χρήματα, ή δεν του περισσεύουν για να προχωρήσει στις αγορές που επιθυμεί η καρδούλα του, όσο και να μειώσεις τις τιμές, τα πράγματα που θα πάρει θα είναι μετρημένα και αυτά μόνο τα απαραίτητα, κάτι ρουχαλάκια και παπουτσάκια για τα παιδιά, και μετά για τον ίδιο και τη σύζυγο ή το σπίτι…..
Φυσικά σε μια κοινωνία υπάρχουν και αυτοί που βγαίνουν πάντα κερδισμένοι, αυτοί που έχουν χρήματα και μπορούν την περίοδο των εκπτώσεων να διαθέσουν το ποσό που θέλουν βγαίνοντας διπλά και τριπλά κερδισμένοι……
Πάντως η πλειοψηφία των καταναλωτών, οι μικρομεσαίοι και οι συνταξιούχοι αδυνατούν να κάνουν τις αγορές που θα ήθελαν, ύστερα μάλιστα και από την οικονομική κρίση που πλήττει πρώτιστα τα χαμηλά εισοδήματα……
Μια κρίση που αναγκαστικά τους οδήγησε περιορίσουν ή και να καταργήσουν τις πιστωτικές τους κάρτες, το πλαστικό χρήμα και από την άλλη να είναι ακόμη πιο δύσκολο να πάρουν κάποιο καταναλωτικό δάνειο, καθώς οι τράπεζες προκειμένου να διασφαλίσουν τα κέρδη τους έχουν κάνει πιο αυστηρούς τους όρους σύναψης αυτών των δανείων, περιορίζοντας έτσι και τον αριθμό που εγκρίνονται…..
Μπορεί λοιπόν τα πράγματα να είναι δύσκολα και αποθαρρυντικά για την αγορά, ωστόσο καταναλωτές και έμποροι δε θα πρέπει να χάνουν την αισιοδοξία τους, αφού το δαιμόνιο μυαλό του Έλληνα όλο και κάτι εφευρίσκει για να πετύχει το στόχο του….
Οι καταναλωτές θα βγουν στην αγορά και αυτό γιατί το έχουν ανάγκη και αποτελεί για αυτούς μια μορφή εκτόνωσης του άγχους τους……
Όλο και κάποιες οικονομίες έχουν φυλάξει για να τις διαθέσουν για την περίοδο των εκπτώσεων, όπου συμφέρει να κάνεις αγορές…..στην τιμή του ενός παίρνεις δύο ή και τρία…….
Από την άλλη η αλήθεια είναι ότι το να δουλέψει η αγορά για είκοσι ή τριάντα μέρες δεν επαρκεί για να καλύψουν τις συσσωρεμένες υποχρεώσεις τους οι έμποροι…..
Το μόνο που καταφέρνουν είναι να φυτοζωούν ……
Για να μην κλείσουν επιχειρήσεις-αρκετές είναι αυτές που αντιμετωπίζουν αυτή την απειλή- θα πρέπει να έχουν κύκλο εργασιών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο κατά τις δυο περιόδους των εκπτώσεων, χειμερινές και καλοκαιρινές……
Αλλά είπαμε, εμείς πρέπει να δηλώνουμε αισιόδοξοι και οπαδοί της ρήσης καλομελέτα και έρχεται…..
Πράγμα που σημαίνει εδώ οι καλές εκπτώσεις και καιρός να βγείτε και να τονώσετε την τοπική αγορά και τα εμπορικά καταστήματα, τις μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις πρώτα και μετά τα πολυκαταστήματα……
Όμως πριν από την έφοδο σε κάποιο κατάστημα για πάρουμε το αγαπημένο μας συνολάκι ή τις δωδεκάποντες γόβες, απαραίτητη είναι μια έρευνα αγοράς……
Μόνο έτσι θα μπορέσεις να πετύχεις τις πιο συμφέρουσες αγορές …..
Και φυσικά δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων κλιμακώνονται…..
Τις πρώτες ημέρες είναι χαμηλά και αργότερα αυξάνονται, αν και φέτος αναμένεται να συμβεί το αντίθετο…..
Όπως και έχει ήδη φανεί από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι μειώσεις των τιμών φτάνουν το μείον 59%…….
Για αυτό μια που είναι και Σάββατο σήμερα σπεύσατε στην αγορά της Ξάνθης, για να αγοράσετε αυτό που πραγματικά θέλετε και όχι αυτό που έμεινε……
Άντε καλές αγορές, αν και θα είναι με το σταγονόμετρο ένεκα της οικονομικής κρίσης που όσο πάει αγριεύει για τα καλά…..