Στον Νομό Δράμας η έδρα του νέου ενισχυμένου Φορέα Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Ροδόπης – Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας, με παρέμβαση Κυριαζίδη

Ξεκίνησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων η συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σχετικά με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημοσίου τομέα. Με το εν λόγω νομοσχέδιο επιχειρείται ο εξορθολογισμός των νομικών προσώπων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με συγχωνεύσεις φορέων παρεμφερών δραστηριοτήτων και καταργήσεις περιττών οργανωτικών δομών του δημοσίου. Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ.

Ξεκίνησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων η συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σχετικά με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημοσίου τομέα. Με το εν λόγω νομοσχέδιο επιχειρείται ο εξορθολογισμός των νομικών προσώπων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με συγχωνεύσεις φορέων παρεμφερών δραστηριοτήτων και καταργήσεις περιττών οργανωτικών δομών του δημοσίου. Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 1 του σχεδίου νόμου προβλέφθηκε η συγχώνευση του Φορέα Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης με τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας και εντεύθεν η μεταφορά της έδρας από τον Δήμο Παρανεστίου στο Πόρτο Λάγος της Ξάνθης. Μετά από συντονισμένες ενέργειες, ασφυκτικές πιέσεις και δημόσιες παρεμβάσεις του Βουλευτή Δράμας Ν.Δ. κ. Δημητρίου Κυριαζίδη τόσο μέσα στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης όσο και χθες από το Βήμα της Ολομέλειας, το ζήτημα της μεταφοράς στο Πόρτο Λάγος της έδρας των συγχωνευόμενων Φορέων Διαχείρισης επιλύθηκε οριστικά επ’ωφελεία του Νομού και κατόπιν υπουργικής τροπολογίας του κ. Μανιτάκη που κατατέθηκε χθες αργά το απόγευμα, αποφασίστηκε η αλλαγή της έδρας του νέου φορέα διαχείρισης από την Ξάνθη στην Δράμα. Δηλαδή, στον Νομό μας θα εδρεύει πλέον και θα διοικείται ο νέος ενισχυμένος Φορέας Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Ροδόπης – Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας. Όσον αφορά το ζήτημα της συγχώνευσης του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων Δράμας και του Κέντρου Προστασίας Παιδιού Δράμας με το Κέντρο Προστασίας Παιδιού Καβάλας και το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Κομοτηνής (άρθρο 10 παρ. 3 του Σ/Ν) και της μεταφοράς της έδρας του ενιαίου φορέα στην Καβάλα, οι προσπάθειες συνεχίζονται από τον κ. Βουλευτή, ο οποίος με δημόσιες παρεμβάσεις χθες και σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, ανέδειξε πολιτικά το πρόβλημα και την αδικία που συντελείται εις βάρος των ιστορικών αυτών ιδρυμάτων της Δράμας, δηλώνοντας ευθαρσώς και προς κάθε κατεύθυνση από το Βήμα της Ολομελείας της Βουλής των Ελλήνων ότι εάν δεν υπάρξει άμεση και δίκαιη επίλυση του προβλήματος που έχει ανακύψει, επιφυλάσσεται για την καταψήφιση του συνόλου του νομοσχεδίου της Κυβερνήσεως.

 

 

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ Ν.Δ.Ν.ΔΡΑΜΑΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ: «ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑΣΥΣΤΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ »



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 

Η νομοθετική λειτουργία εντός ενός κράτους δικαίου και εντεύθεν η νομοθετική πρωτοβουλία της επίσημης πολιτείας οφείλει να υπακούει στους αυτονόητους κανόνες της κοινής πείρας και λογικής και να ακολουθεί τις επιβαλλόμενες και αναγκαίες κατά περίσταση αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ένα δημόσιο συμφέρον που θεραπεύεται καλύτερα όταν οι νομοθετούμενες παρεμβάσεις εξυπηρετούν μεταξύ άλλων την περιφερειακή ανάπτυξη και εν μέρει το ταμειακό συμφέρον του δημοσίου, όπου ναι μεν σε μία εποχή λιτότητας και οικονομικών δυσχερειών, όπως η παρούσα, επιβάλλεται να λαμβάνεται υπ’ όψιν ως μέτρο για την λήψη των αποφάσεων, όχι, όμως δε, ως αυτοτελές κριτήριο. 
Ένεκα, λοιπόν, αυτής ταύτης της τρέχουσας, εξαιρετικώς δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας και εντεύθεν της έλλειψης χρημάτων του δημοσίου ταμείου, η  αλλαγή των οργανωτικών δομών του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα επιβάλλεται από τις καταστάσεις και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται επί της αρχής του το υπό συζήτηση νομοσχέδιο περί των συγχωνεύσεων των φορέων του δημοσίου και της σύστασης της γραμματείας συντονισμού του κυβερνητικού έργου. Ως εκ τούτου, έχει εξ αντικειμένου σκοπό αποδεκτό, θεμιτό και απόλυτα κατανοητό. 
Ζητήματα, όμως, γεννώνται από άστοχες επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου, που, όπως αναδείχθηκαν και επισημάνθηκαν κατόπιν μακράς διαλογικής συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, οφείλουν αξιότιμε κύριε Υπουργέ να αναθεωρηθούν επί το ορθότερον γιατί δεν στέκουν στην βάσανο της λογικής, αντιβαίνουν στο δημόσιο συμφέρον, στην αποτελεσματικότητα που οφείλουν να έχουν οι νέοι φορείς και παρακαλώ ως προς τούτο για την τοποθέτησή σας επί του ζητήματος. 

Αναφέρομαι κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι στην ρύθμιση του άρθρου 10 παρ. 3 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, μια διάταξη που έχει σκανδαλίσει την τοπική κοινωνία της Δράμας, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση και αγανάκτηση στον απομακρυσμένο νομό που εκπροσωπώ. Αναφέρομαι στην προβλεπόμενη συγχώνευση του «Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων Δράμας», του «Κέντρου Προστασίας Παιδιού Δράμας», του «Κέντρου Προστασίας Παιδιού Καβάλας» και του «Κέντρου Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Κομοτηνής» σε ένα ενιαίο ΝΠΔΔ με έδρα την Καβάλα. Μια συγχώνευση που δεν δικαιολογείται, δεν αιτιολογείται, δεν στέκει στην βάσανο της λογικής, δεν σέβεται την δυναμικότητα των ιδρυμάτων της Δράμας, την υφιστάμενη κατάστασή τους και την ιστορικότητά τους. Πρόκειται ας μου επιτραπεί για μια επιλογή ολότελα εσφαλμένη και θα εξηγήσω το γιατί. 

Δεν είναι δυνατόν το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Δράμας με ιδιόκτητη κεντρική κτηριακή δομή στο Δήμο της Δράμας 2.014 τ.μ. όπου φιλοξενούνται 50 ηλικιωμένοι και χρονίως πάσχοντες, με δεύτερο ιδιόκτητο κτίριο σε προάστιο της Δράμας 900 τ.μ. εντός εκτάσεως 20 στρεμμάτων όπου λειτουργεί το Τμήμα Φυσικής Αποκατάστασης και Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΜΕΑ με 59 φιλοξενούμενα άτομα, με αγροκτήματα που προέρχονται από δωρεές και κληροδοτήματα συνολικής εκτάσεως 119.493 τ.μ., με οικόπεδα συνολικής εκτάσεως 1.718,84 τ.μ. και διάφορα άλλα διαμερίσματα στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, με έσοδα το 2011 1.010.000 Ευρώ εκ των οποίων η κρατική επιχορήγηση ήταν μόνον 9.000 Ευρώ, με ταμειακό υπόλοιπο στις 31-12-2011 3.400.000 Ευρώ, με 84 μονίμους δημοσίους υπαλλήλους, ήτοι με τεράστια δυναμικότητα να συγχωνεύεται με πολλαπλασίως μικροτέρους σε έκταση και δυναμικότητα φορείς και να μετακινείται η διοίκηση του ενιαίου φορέα και η καταστατική του έδρα στην Καβάλα, σε ένα φορέα χρεωμένο που διαθέτει μόνον 4 υπαλλήλους εκ των οποίων η μία αποχωρεί αρχές τρέχοντος έτους, χωρίς προγράμματα, στηρίζοντας περίπου 26 άτομα ηλικίας από 6 έως 26 ετών, κυρίως κορίτσια σε ιδιόκτητα νεόδμητα προκατασκευασμένα «σπιτάκια» των 8-10 ατόμων. Και αναρωτιέται κανείς;  Πως είναι δυνατόν ένας τόσο μεγάλος φορέας, με ιστορικότητα, με τεράστια περιουσία που βρίσκεται στο Νομό Δράμας, με τόσο προσωπικό, με οικονομική αυτάρκεια και λειτουργία χωρίς επιβάρυνση του δημοσίου προϋπολογισμού, με αρτιότητα στην διοικητική του δομή και με μεγάλη κοινωνική προσφορά σε όλο το Νομό Δράμας και στην ευρύτερη περιοχή να συγχωνεύεται σε ένα μικρό υφιστάμενο φορέα στην Καβάλα και ουσιαστικά να εξοστρακίζεται από την φυσική του έδρα. Πως είναι δυνατόν, με ποια κριτήρια, με ποια λογική αφετηρία αγνοείται η έκταση και η ισχύς αυτού του ιδρύματος και ουσιαστικά συρρικνώνεται και οδηγείται στον διοικητικό μαρασμό; Με ποια λογική και με ποιο σκεπτικό θα διοικείται ένα τόσο μεγάλο ίδρυμα αυτής της τεράστιας υλικοτεχνικής δυναμικότητας που βρίσκεται στην Δράμα από την Καβάλα; Πραγματικά ούτε εγώ ούτε η τοπική κοινωνία μπορεί να αντιληφθεί για ποιο λόγο έγινε αυτή η επιλογή που πραγματικά δεν μπορεί να δικαιολογηθεί επ’ ουδενί.

Όλα τα ανωτέρω είναι καταγεγραμμένα στα στοιχεία που έδωσα στην Επιτροπή και προκύπτουν εκ δημοσίων εγγράφων. Είναι θέματα που τα διαπίστωσε και το Υπουργείο και οι συνάδελφοι στην Επιτροπή. Και συνεχίζω. 

Δεν είναι δυνατόν το Κέντρο Προστασίας του Παιδιού της Δράμας με 13 υπαλλήλους, με 55 τροφίμους, με ιδιόκτητο κτίριο 1850 τ.μ. να μετακινείται η διοίκησή του στην Καβάλα των ανύπαρκτων κτιριακών υποδομών και εγκαταστάσεων. Είναι σαφές ότι πρόκειται για επιλογή τουλάχιστον περίεργη, που δεν εξυπηρετεί ούτε το δημόσιο συμφέρον ούτε την αρχή της νομιμότητας, ενώ δεν στέκει σε καμία λογική επιχειρηματολογία. 

Η επιλογή αυτή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν αιτιολογείται, δεν προκύπτει ποια η σκοπιμότητά της, ενώ αγνοεί παντελώς το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν το Κέντρο Προστασίας Παιδιού Καβάλας να αποτελεί την καταστατική έδρα του νέου ΝΠΔΔ, όταν το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων και το Κέντρο Προστασίας Δράμας σε επίπεδο αριθμού υπαλλήλων είναι πολυπληθέστερα, με τεράστιες υλικοτεχνικές εγκαταστάσεις, με υποδομές, με κατοχή κτημάτων 120.000 στρεμμάτων, οικοπέδων κόκ. Αλήθεια, πως θα διοικούνται όλες αυτές οι τεράστιες εγκαταστάσεις μακριά από τον τόπο που βρίσκονται; Πως θα ασκείται η εποπτεία εξ αποστάσεως; Πως θα ανταποκρίνεται η απομεμακρυσμένη διοίκηση στις καθημερινές ανάγκες διαχείρισης όταν αυτή θα εδρεύει τόσο μακριά από τον τόπο άσκησης των δραστηριοτήτων των επιμέρους φορέων; Η’ θα μετακινηθεί προσωπικό από την Δράμα για να στελεχώσει την έδρα στην Καβάλα για να διοικείται ο φορέας της Δράμας; Πραγματικά δεν το κατανοώ.             

    
Εν κατακλείδι, δεν καταλαβαίνω τι δημοσιονομικό όφελος προκύπτει από τις συγχωνεύσεις των φορέων αυτών και εν πάσει περιπτώσει δεν καταλαβαίνω γιατί η Δράμα θα πρέπει να λάβει λίθον αναθέματος εξ αιτίας εσφαλμένων και αναιτιολόγητων επιλογών. Δεν διέπομαι από τοπικισμό. Εκπροσωπώ ως κυβερνητικός βουλευτής ένα ολόκληρο νομό που αναζητά το αυτονόητο. Να διατηρήσει και να κρατήσει τις κατακτήσεις του και εν προκειμένω την διοίκηση και την έδρα ενός από τα πιο υγιή ιδρύματα της χώρας που στηρίζεται αποκλειστικά στις δωρεές και εισφορές της τοπικής κοινωνίας. Ακούτε την φωνή της αγωνίας ενός νομού που σβήνει από την φτώχεια, την ανεργία, την εξαθλίωση, την περιθωριοποίηση, καθ’ ότι επίκεινται νέες απορροφήσεις λ.χ. ΣΕΠΕ. Ας μην συμβάλουμε με τις πράξεις μας στην επίταση αυτής της καταστάσεως. 

Αξιότιμε κύριε υπουργέ, αναμένω να αναλάβετε την πρωτοβουλία που υποσχεθήκατε και να τροποποιήσετε την εν λόγω διάταξη με μόνο σκοπό την αποκατάσταση των αδικιών και για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, επιλέγοντας είτε την συγχώνευση των ιδρυμάτων που εδρεύουν στην Δράμα στον Δήμο Δράμας είτε την διατήρηση της καταστατικής έδρας του νέου φορέα στο Νομό Δράμας. Κατά την συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή επιφυλάχθηκα για την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, επιφύλαξη που διατηρώ. Αναμένω τόσο εγώ όσο και η Δραμινή κοινωνία την άρση της επιχειρούμενης εις βάρος της αδικίας. Σας ευχαριστώ.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button