«Τελειώνει το απόθεμα της υπομονής….»

Σήμερα οι δημόσιοι υπάλληλοι της χώρας απεργούν….
Έχουν βγει στους δρόμους και διεκδικούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση των όσων σχεδιάζει εις βάρος τους…..
Όχι άλλες περικοπές, όχι άλλη απώλεια των εισοδημάτων τους…..
Και όπως πιστεύει η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου θα είναι η ταφόπλακά τους….καθώς φέρνει και νέες μειώσεις στους ήδη τσεκουρεμένους μισθούς τους…..

Σήμερα οι δημόσιοι υπάλληλοι της χώρας απεργούν….


Έχουν βγει στους δρόμους και διεκδικούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση των όσων σχεδιάζει εις βάρος τους…..


Όχι άλλες περικοπές, όχι άλλη απώλεια των εισοδημάτων τους…..


Και όπως πιστεύει η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου θα είναι η ταφόπλακά τους….καθώς φέρνει και νέες μειώσεις στους  ήδη τσεκουρεμένους μισθούς τους…..


Σε αναβρασμό βρίσκονται και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι σε πολύ πιο δύσκολη θέση εξαιτίας του ανταγωνισμού και της αυξημένης προσφοράς και μειωμένης ζήτησης στην αγορά εργασίας, αλλά και του εφιάλτη της ανεργίας, σκέφτονται τον τρόπο αντίδρασης τους…..


Μια απεργία στον ιδιωτικό τομέα είναι ένα μεγάλο και δύσκολο τόλμημα για τους εργαζόμενους, οι οποίοι στο βάθος του μυαλού τους έχουν την απειλή της απόλυσης και της ανεργίας, ιδίως τώρα σε μια πολύ δύσκολη για όλους οικονομική περίοδο…..


 


Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι οι Έλληνες εγκαταλείπουν τα όπλα….


Απλά κάνουν υπομονή, μήπως κα δουν μια χαραμάδα φωτός στο σκοτεινό τούνελ της οικονομίας μας….


Μόνο που όπως φαίνεται το απόθεμα της υπομονής τους τελειώνει και γίνονται όλο και πιο απαισιόδοξοι για το μέλλον τους ….


Εφιάλτης για όλη την κοινωνία αποτελεί ανεργία και όπως δείχνει η μέχρι τώρα πορεία της κυβέρνησης είναι αδύναμη και ανίκανη να τον αντιμετωπίσει…..


Πάνω από 120000 νέοι άνεργοι είδαν να χάνουν τη δουλειά τους  μέσα στους τελευταίους μήνες και να εισέρχονται στη μακριά λίστα της ανεργίας….


Η καθημερινότητα λοιπόν του πολίτη γίνεται όλο και πιο δύσκολη και το μέλλον του φαντάζει όλο και πιο ζοφερό….   


Αν ακούσει κανείς τις συζητήσεις που κάνει ο κόσμος , μοναδικό θέμα έχουν την ανεργία, την ακρίβεια και το πώς θα τα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις της οικογένειας….


 


Πέρα όμως από τα προσωπικά παραδείγματα και εμπειρίες, υπάρχουν και οι επιστημονικές έρευνες που επιβεβαιώνουν και απεικονίζουν με πειστικό τρόπο αυτό που ζει σήμερα ο Έλληνας….


Μια πρόσφατη έρευνα, αυτής της Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ, έρχεται να μας θυμίσει με μία αβάσταχτη τακτικότητα, αφού κάθε μήνα η μόνη αλλαγή που μπορεί κανείς να περιμένει είναι τα στοιχεία να επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο…..


Τα ελληνικά νοικοκυριά αναδεικνύονται από τα πλέον απαισιόδοξα στην Ευρώπη, ακόμη και από τους Βουλγάρους και τους Ρουμάνους, από λαούς δηλαδή που όταν εμείς καλοπερνούσαμε, βίωναν σχεδόν  συνθήκες εξαθλίωσης….


Η έντονη απαισιοδοξία και οι φόβοι των Ελλήνων καταναλωτών για επιδείνωση της οικονομικής θέσης και εξασθένηση της αγοραστικής τους δύναμης έχουν αμβλυνθεί….


Ταυτόχρονα, τα μέτρα λιτότητας και η περιρέουσα ατμόσφαιρα οδηγούν σε πιο συντηρητική καταναλωτική συμπεριφορά και προσπάθεια για ενίσχυση της αποταμίευσης….


Αποτέλεσμα που οδηγεί και στην υποχώρηση της ιδιωτικής κατανάλωσης….


Η ελληνική αγορά έχει παγώσει την ώρα που ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ευρωζώνη, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 βελτιώνεται….


Δυστυχώς οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών, όσο κα οι αντίστοιχες για την οικονομική κατάσταση της χώρας και την εξέλιξη της ανεργίας το επόμενο δωδεκάμηνο επιδεινώνονται…


Ο φόβος και η ανασφάλεια είναι τα πλέον διαδομένα αισθήματα των Ελλήνων αυτή την περίοδο…


Όλο και περισσότερο αυξάνεται το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που δηλώνει ότι μόλις που τα βγάζουν πέρα….


Φαίνεται πως τελειώνει το απόθεμα της αποταμίευσής τους και μαζί και η υπομονή τους…..


Και όπως επισημαίνουν πολλοί, ανάλογα θα εκφραστούν και την 7η Νοεμβρίου…,


Την πρώτο δείγμα των προθέσεών τους θα το στείλουν μέσω της κάλπης….


 


“Η πολιτική επικοινωνία των υποψηφίων…”


 


Οι μέρες που έρχονται όλο και με περισσότερο φορτισμένο προεκλογικό κλίμα αναμένεται να αποτελέσουν τις πιο καθοριστικές  του αγώνα των υποψηφίων που διεκδικούν μια θέση στα δημοτικά και περιφερειακά δρώμενα ….


Προεκλογική περίοδος για τους υποψηφίους σημαίνει πολύ άγχος, πολύ τρέξιμο, αγωνία και κούραση…


Για έναν επιτυχημένο προεκλογικό αγώνα χρειάζεται αρκετή… προπόνηση και εξάσκηση των αντοχών της φωνής σου…..


Χρειάζεται υψηλές και δυνατές οκτάβες…..


Φωνή που να φτάνει όσο το δυνατόν πιο μακριά -πέρα από τη στήριξη των ακουστικών συστημάτων-και να μπορεί να γοητεύει και να συγκινεί τα πλήθη…


Θα πρέπει βέβαια και η ομιλία να έχει κάτι να πει στον ψηφοφόρο…



όΠαλαιοτέρα για τους υποψηφίους όλα ήταν πιο εύκολα, δεν υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός και ο αγώνας τους βασίζοντα σε παραδοσιακές μεθόδους και στις διαπροσωπικές σχέσεις….


Ποιος δε θυμάται τον Μαυρογυαλούρο ή τον Γκόρτζο των αθάνατων ελληνικών ταινιών, που αντικατόπτριζαν την ελληνική πραγματικότητα των δεκαετιών του ΄60 και του ΄70….


Τις περιοδείες στα χωριά, τις χειραψίες, τους χειροκροτητές και νεροκουβαλητές και τα πολλά θα, έστω και αν ήταν ακατόρθωτα να γίνουν πράξη…


Ένας προεκλογικός αγώνας ήταν ένα πανηγύρι και μια γιορτή για τον υποψήφιο…


Βασίζονταν κυρίως στην εθελοντική προσφορά και στον προσωπικό αγώνα των υποψηφίων και όσων τους στήριζαν…


Εκ τότε βέβαια οι συνθήκες έχουν αλλάξει…



όΟι ψηφοφόροι πλέον  αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το μυαλό και την κρίση τους…


Αποφάσισαν να “ξυπνήσουν” και να γίνουν πιο απαιτητικοί και διεκδικητικοί…


Διαπίστωσαν πως οι τακτικές των παππούδων τους και των γονιών τους δεν ωφέλησαν και τα μάλλα τον τόπο…


Εξάλλου οι πολιτικοί πρέπει να υπηρετούν τον πολίτη και το δίκαιο του και όχι την πολιτική τους σταδιοδρομία και εδραίωση στην εξουσία…


Για αυτό όπως διαπιστώνεται και από τις αναλύσεις των τελευταίων χρόνων οι πολίτες και δη οι νέοι όλο και περισσότερο στρέφουν την πλάτη τους στους πολιτικούς…


Τους δηλώνουν ανοιχτά ότι δεν τους πιστεύουν…


Οπότε και γίνεται όλο και πιο δύσκολος ο προεκλογικός αγώνας ενός υποψηφίου…


Μάταια τις περισσότερες φορές προσπαθεί να πείσει τον ψηφοφόρο ότι δεν είναι σαν τους άλλους…


Αλλά γιατί να γίνει πιστευτός… σε τι μπορεί να διαφέρει αυτός ο υποψήφιος από τον άλλο, αφού και αυτός με την πολιτική δεν ασχολείται…;



όΓια αυτό για να πείσουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα  και ότι αποτελούν τους καινοτόμους της πολιτικής, οι οποίοι αγωνίζονται πραγματικά για το καλό των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών, κινούνται πλέον πιο οργανωμένα και με επιστημονικές μεθόδους…


Σχεδιάζουν τον προεκλογικό τους αγώνα με μεθόδους επαγγελματικούς και όχι εθελοντικούς…


Προσλαμβάνουν διαφημιστές και επικοινωνιολόγους, τους προσωπικούς τους  image makers…


Άλλωστε ο σχεδιασμός ενός προεκλογικού αγώνα έχει αναχθεί σε επιστήμη…


Όποιοι υποψήφιοι δε γνωρίζουν από πολιτική επικοινωνία και τα όσα αυτή επισημαίνει είναι καταδικασμένοι…


Και αυτό δεν το επισημαίνει η στήλη, αλλά η ίδια πραγματικότητα και οι ειδικοί επί των εκλογών…


Χαρακτηριστική είναι η κίνηση που έκανε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας να διοργανώσει την ερχόμενη εβδομάδα σεμινάρια για τους υποψηφίους των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών…


Γάτες οι επικοινωνιολόγοι, ξέρουν πότε μπορούν να επέμβουν και να διεκδικήσουν αύξηση των εσόδων τους…



όΟι σύγχρονοι λοιπόν επικοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι μια χειραψία στο δρόμο, ένας εναγκαλισμός, η φυσική παρουσίαση σε κάποια αθλητική ή πολιτιστική εκδήλωση δεν είναι πια αρκετά για να εγγυηθούν την εκλογή ενός υποψηφίου βουλευτή, δημάρχου ή περιφερειάρχη…


Για αυτό λοιπόν και σε μια προσπάθεια να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το τι πρέπει να κάνουν και το τι να αποφύγουν ενόψει και των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών του Νοεμβρίου διοργανώνονται σεμινάρια στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας από τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου…


Σε αυτά θα μάθουν ποια είναι η σωστή πολιτική επικοινωνία, καθώς και για το σχεδιασμό και την ανάλυση των δημοσκοπήσεων…


Οι άνθρωποι που ασχολούνται πρακτικά με την πολιτική, μπορεί να μην έχουν θεωρητική γνώση γύρω από τους παράγοντες που επηρεάζουν την εκλογή τους σε μια τοπική αναμέτρηση…


Δε γνωρίζουν για παράδειγμα, ότι η πολιτική επικοινωνία δίνει κατευθυντήριες οδηγίες για το πώς θα πρέπει να πλησιάσουν το εκλογικό τους σώμα ή ότι θα πρέπει να το ξεχωρίζουν ανά ηλικίες…


Και φυσικά δε θα πρέπει να φέρονται σε όλους το ίδιο…



όΚάποιοι υποψήφιοι πιστεύουν ότι η χειραψία ή η παρουσίαση του βιογραφικού τους και μια φωτογραφία σε ένα φυλλάδιο ότι ίσως είναι αρκετά…


Έρχονται εδώ οι ειδικοί της Πολιτικής Επικοινωνίας και επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι έχουν διαπιστώσει μέσα από έρευνες που έχουν κάνει ότι οι πολίτες που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 24-44 δεν επιθυμούν τις φιλοφρονήσεις, αλλά δίνουν βαρύτητα στην ενημέρωσή τους για το πρόγραμμα και τις σκέψεις των υποψηφίων…


Και δεν έχουν και άδικο… τι να την κάνω την αγκαλιά και το χτύπημα στην πλάτη ή να με αποκαλέσει με το μικρό μου ένας υποψήφιος, αν πρώτα δεν μου εξηγήσει κα με πείσει τι είναι αυτό που θα κάνει για μένα και τον τόπο μου…


Βέβαια τα σεμινάρια αυτά οι ειδικοί που τα διοργανώνουν, έχουν και οδηγίες και για τους νεότερους υποψηφίους…


Πώς δηλαδή να αποφεύγουν τις παγίδες ενός προεκλογικού αγώνα, όπως η χρήση νέων εργαλείων…


Ορισμένες φορές υπερχρησιμοποιείται η χρήση γραπτών μηνυμάτων στα κινητά ή η επικοινωνία σε διαδικτυακούς τόπους με αποτέλεσμα να φέρνει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα…


Για παράδειγμα και δέκα μηνύματα να μου στείλει ένας υποψήφιος, δε θα μετρήσουν καθόλου εάν δεν επιδιώξει να με συναντήσει και δια ζώσης …


Και ένα τελευταίο που θα πρέπει πλέον να προσέξουν οι υποψήφιοι, σύμφωνα με τους επικοινωνιολόγους, είναι τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και το κυριότερο αυτών, που μιλά για αποχή των πολιτών από τις εκλογές…


Ο προεκλογικός τους αγώνας θα έχει και ακόμη ένα έργο να σηκώσει τον πολίτη από τον καναπέ του και να τον οδηγήσει στην κάλπη….


Δε φτάνει απλά να πουν ότι είναι οι καλύτεροι, αλλά θα πρέπει να πείσουν τους πολίτες πως είναι διαφορετικοί….


Δε χρειάζεται βέβαια να επισημάνουμε πως δεν είναι καλό το αίσθημα των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς και ότι για αυτό μέσα από τον προεκλογικό τους αγώνα θα πρέπει να στου πείσουν πως θα κάνουν έργο…


 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button