ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ – ΟΛΕΘΡΙΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ – ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ (1907 ΚΑΙ 2019)
Γράφει ο Παναγιώτης Χόχολης, Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος Διοικητής Ανωτάτης Σχολής Πολέμου
1. Μακεδονικός Αγώνας, Κολυμβήθρα Εθνικής Αναβάπτισης από την Επαίσχυντη Ήττα του 1897
Της Ρωσίας (Τσαρικής – Σοβιετικής – Μετακομμουνιστικής), προαιώνιο όνειρό της ήταν και είναι οι θερμές θάλασσες (Αιγαίο – Μεσόγειος), στο οποίο αντιδρούσαν και αντιδρούν οι Δυτικές Δυνάμεις. Πεδίο αναμέτρησής τους, την παρούσα περίοδο, εκτός των τόσων άλλων, είναι το ¨Μακεδονικό – Σκοπιανό¨, στο οποίο όλοι τους ενέπλεξαν και την Ελλάδα, (Συμφωνία Πρεσπών), με αρνητικές, καταστροφικές επιπτώσεις σε βάρος της Ελλάδας. Αρχικά η Ρωσία επεδίωξε την υλοποίηση των στόχων της, με την υποκίνηση επαναστάσεων, όπως αυτή του 1770 (Ορλωφικά), που άρχισε από τη Μάνη. Η επανάσταση αυτή, παρά τις αρχικές επιτυχίες της, προδόθηκε και εγκαταλείφθηκε από την Ρωσία και πνίγηκε στο αίμα από τους επελθόντες Τουρκαλβανούς. Το Ελληνικό κράτος, από της συγκροτήσεώς του, το 1830-1832, η Ρωσία το έβλεπε και αντιμετώπιζε ανταγωνιστικά, προκειμένου να υλοποιήσει τις γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές επιδιώξεις της, στα Βαλκάνια. Για το λόγο αυτό προκλητικά και αδίστακτα, μέσα από μία Πανσλαβιστική υστερία, η Ρωσία στρέφεται στους Σλάβους των Βαλκανίων και ιδιαίτερα στους Βουλγάρους. Οι Βούλγαροι μετά την πραξικοπηματική προσάρτηση της Ανατολικής Ρωμυλίας (Βόρεια Θράκη), το 1885, τους άνοιξε η όρεξη και για την Μακεδονία, με την βοήθεια των Ρώσων και την ανοχή Δυτικών Δυνάμεων, μέσα στα πλαίσια του έντονου ανταγωνισμού τους. Οι Βούλγαροι για την υλοποίηση των επιδιώξεών τους (Συνθήκη Αγίου Στεφάνου 1878- Μεγάλη Βουλγαρία), με το σχετικό ¨Σουλτανικό φιρμάνιο¨ του 1770, δημιουργούν τη ¨Βουλγαρική Εξαρχία¨ , με επιδίωξη την αποδυνάμωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, το οποίο ασκούσε επιρροή σε όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς της Μακεδονίας. Ακόμη συγκροτούν δύο τρομοκρατικές εξτρεμιστικές οργανώσεις, με έδρα τη Σόφια, οι οποίες με τις συμμορίες των Κομιτατζήδων τους, σπέρνουν τον τρόμο και πανικό στους Ελληνομακεδόνες Ελληνόφωνους και ειδικά Σλαβόφωνους (Γραικομάνους). Η πρώτη οργάνωση ήταν η ¨Βέρχοβ Κομιτέτ¨ (βερχοβισταί). Οι οπαδοί της, κατά το πλείστο προέρχονταν, από την κυρίως Βουλγαρία και υποστήριζαν την άμεσο ενσωμάτωση της Μακεδονίας στη Βουλγαρία. Η ¨Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση¨ (ΕΜΕΟ), ήταν η επόμενη οργάνωση και αποτελούνταν κυρίως από ντόπιους κάποιων περιορισμένων περιοχών της Μακεδονίας, δηλαδή τους σημερινούς Σκοπιανούς. Η ΕΜΕΟ ήταν η πιο σκληρή, εγκληματική και ανθελληνική οργάνωση και έτρεφε μεγάλο μίσος, για όλους τους Ελληνομακεδόνες Δια της ΕΜΕΟ επιδιώκετο η έμμεσος προσάρτηση της Μακεδονίας, στη Βουλγαρία, ως Ανατ. Ρωμυλία.
Για την υλοποίηση, αυτής, της εμμέσου προσάρτησης, δυναμικά και εγκληματικά στελέχη της ΕΜΕΟ, εξαγορασθέντα από Βουλγαρία – Εξαρχία, σημαντικός αριθμός των οποίων καταγόταν, από κάποιες περιοχές της Μακεδονίας, ενώ αρχικά με πάθος και φανατισμό, ενεργούσαν και παρουσιαζόταν ως τρομεροί βοεβόδες Βουλγαροκομιτατζήδες, τώρα παρουσιάζονται ως Μακεδονοκομιτατζήδες (Ελευθ. Σταυρίδης – Παρασκήνια ΚΚΕ). Ενδεικτικά αναφέρονται οι (Γιάννε Σαντάσκι, από Μελένικο, Γκότσε Ντέλτσεφ, από Κιλκίς, Μαυσωλείο του υπάρχει στην εκκλησία Αγία Ανάληψη, των Σκοπίων και υμνείται και άδεται στον εθνικό ύμνο των Σκοπίων, Τσακαλάρωφ και Πάντο Κλίτσεφ από Κρυσταλλοπηγή Καστοριάς κλπ). Μέχρι τότε, αρχές 19ου αιώνα, , στην Μακεδονία, αναφέρονται οι κατοικούντες λαοί, όπως Έλληνες, Τούρκοι, Σλάβοι (Βούλγαροι, Σέρβοι, Κροάτες κλπ), Αλβανοί, Βλάχοι και Εβραίοι. Πουθενά δεν αναφέρονται οι ¨Μακεδόνες¨ , οι οποίοι, ως ελληνικό φύλο υπήρξαν την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπως τα άλλα Ελληνικά φύλα, Αθηναίοι, Αργείοι, Θεσσαλοί κλπ. Στο μεγάλο αυτό χρονικό διάστημα, των δύο περίπου χιλιετηρίδων, πού ήταν αυτοί οι Μακεδόνες κρυμμένοι; Κάποια Σλαβικά φύλα που ήρθαν τον 6ο και 7ο αιώνα τα ¨βάπτισαν¨ κάποιοι, (θα αναφερθούν παρακάτω), στις αρχές του 19ου αιώνα, ως ¨Μακεδόνες¨ . Σε αυτό συνέπραξαν την παρούσα περίοδο παραχαράσσοντες την ιστορία, οι κατ’ όνομα μόνο Έλληνες, υπογράφοντας την ¨Συμφωνία των Πρεσπών¨ . Την περίοδο εκείνη προ του επερχομένου κινδύνου, για την ύπαρξη της Μακεδονίας μας, ο Ελληνισμός αφυπνίσθηκε, από την νάρκη εις την οποία είχε περιπέσει μετά τον ατυχή πόλεμο του 1897, από ολέθρια λάθη του. Ο Μακεδονικός αγώνας με αφετηρία την περιοχή Καστοριάς 1902-1904, επεξετάθει μέχρι το 1908 σε ολόκληρη την Μακεδονία και προετοιμαζόταν και για τη Θράκη στη συνέχεια, μεσολάβησε όμως η επανάσταση των Νεοτούρκων το 1908.
Ο Μακεδονικός Αγώνας υπήρξε σκληρός, πεισματώδης, πολύπλευρος, μακροχρόνιος και αιματηρός. Υπήρξε η κολυμβήθρα της ελληνικής αναβάπτισης και η αγωνιστική παλαίστρα, όπου ο Ελληνισμός, γιγαντώθηκε και αντρειώθηκε, για τα έπη των Βαλκανικών Πολέμων 1912-1919 και του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Σύμπας ο Μακεδονικός Ελληνισμός, της τουρκοκρατούμενης τότε Μακεδονίας, όσο και η Ελεύθερη Ελλάδα, δώσανε το μαχητικό παρόν, για την αντιμετώπιση της Βουλγαρικής και Σκοπιανής (Αυτονόμηση Μακεδονίας) απειλής. Παράδειγμα άξιον εξάρσεως, υπήρξαν οι Έλληνες Αξιωματικοί, οι οποίοι ηγήθηκαν των μαχητικών μακεδονικών αποσπασμάτων, η Εκκλησία, οι διπλωματικοί πρόξενοι και ειδικά οι Κρήτες, μη όντες τότε ελεύθεροι, αλλά και οι Μανιάτες. Κρήτες και Μανιάτες, υπήρξαν οι πλέον σκληροτράχηλοι μαχητές του Μακεδονικού Αγώνα και πάρα πολλοί έπεσαν μαχόμενοι.
Ένας από τους φωτεινούς φάρους και τις τόσες πολλές αποδείξεις θυσίας και αίματος των Μανιατών Μακεδονομάχων, είναι το απέριττο, λιτό μνημείο, από μανιάτικη γρανιτένια πέτρα σκληρή και άφθαρτη, όπως η μανιάτικη ψυχή, για Μακεδονία και Ελλάδα στην ΕΔΕΣΣΑ.
Πρώτα ερωτήματα που τίθενται στον κ. Πρωθυπουργό είναι:
Αυτό το μνημείο θα το κατεδαφίσουμε; Για να ικανοποιήσουμε τους ¨φίλους¨ σας Σκοπιανούς και να εφαρμόσουμε, τα συμφωνηθέντα στις Πρέσπες; Αδελφοποιήσεις χωριών της Μάνης με χωριά της Μακεδονίας, όπου έπεσαν μέχρις ενός (Καστανόφυτο – Καπετάν Λίτσας – ¨Αντώνιος Βλαχάκης¨ , Πετροπουλάκης κλπ) θα τις αποποιηθούμε και καταργήσουμε; Μνημόσυνα υπέρ των πεσόντων Μακεδονομάχων, θα πάψουμε να ιερουργούμε; Στους απογόνους των Μανιατών και λοιπών Μακεδονομάχων, θα διστάζουμε να τους λέμε να είναι περήφανοι για τους προγόνους τους; Στα σχολικά βιβλία των Ελληνοπαίδων, θα μιλάμε για τις ¨κάλπικες φιλίες¨ με τους σκοπιανούς και όχι για τις θυσίες και τους δυσπάλαιστους ηρωικούς αγώνες των απανταχού Μακεδονομάχων μας;
2. Πρώτη Συνάντηση Ελλήνων – Σκοπιανών
Έτος 1907, ο Μακεδονικός Αγώνας βρίσκεται στην αποκορύφωσή του. Η μία νίκη των Μακεδονομάχων διαδέχεται την άλλη. Οι Βουλγαροσκοπιανοί Κομητατζήδες, έχουν πτοηθεί, έχει πέσει το ηθικό τους και ζητούν ασμένως και με την ψυχή στο στόμα, συμφιλίωση, κάτω από την όποια όμως ελλοχεύει ο δόλος, ή απάτη, ή μπαμπεσιά και το άσβεστο μίσος για εκδίκηση. Αυτό εκτιμούμε ότι συμβαίνει και σήμερα και αυτό θα φανεί, όταν Ζάεφ και Τσίπρας, θα είναι όχι οι αποφασίζοντες, αλλά οι αγουροξυπνημένοι παρατηρητές. Ο Ανθυπολοχαγός Πεζικού Σαράντος (Τέλλος) Αγαπηνός (Καπετάν Άγρας) από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας (α/α 103, Μητρώου 1880), το 1906, με εντολή Προξενείου Θεσσαλονίκης, αναλαμβάνει δράση στη λίμνη Γιαννιτσών, όπου με τις νίκες του, έχει καταστεί θρύλος. Ο Καπετάν Άγρας, τραυματίας και ασθενής, από τους ελώδεις πυρετούς της λίμνης, με εντολή Προξενείου Θεσσαλονίκης αναρρώνει στην Νάουσα, όπου κλείνεται το ραντεβού συμφιλίωσης, με τους αρχικομιτατζήδες – Βοεβόδες Ζλάταν και Κασάπτσε, στη θέση Γκαβράν Καμίν (Κοράκων βράχος), 16 χλμ ΒΑ Ναούσης. Τα ξημερώματα της Κυριακής 3 Ιουνίου 1907, ο Άγρας και Μίγγας με συνοδεία επτά αόπλων συνοδών τους, μεταφέροντες, φορτωμένα σε άλογα πλούσια και εκλεκτά δώρα για τους Σκοπιανούς Κομιτατζήδες, φτάνουν στον τόπο της θυσίας – μαρτυρίου τους. Οι κομιτατζήδες Σκοπιανοί, παρασπονδήσαντες, τον Άγρα και Μίγγα, τους δένουν πισθάγκωνα, τους ξεγυμνώνουν, μένουν μόνο με το εσώβρακο, τους βάζουν επάνω σε γαϊδούρια καβάλα ανάποδα για να γίνει η διαπόμπευσή τους επιδεικτικότερη, αλλά και για να έχουν δυνάμεις να νοιώσουν το μαρτύριο της κρεμάλας τους, που έχουν αποφασίσει οι δήμιοί τους. Οι εθνομάρτυρες αυτοί έζησαν όλα τα απάνθρωπα και κτηνώδη μαρτύρια, με αποκορύφωμα τον ατιμασμό τους. Μετά από τετραήμερο μαρτύριό τους, την νύκτα της 7ης Ιουνίου, βρίσκουν την λύτρωση στην αγχόνη, που στήθηκε σε μία καρυδιά, στον κάμπο του Τετόβου (Καρυδιά σήμερα). Ο Άγρας κρεμάστηκε ζωντανός ενώ συνέχιζε να τους υβρίζει, ο δε Μίγγας λιπόθυμος. Για να κορέσουν το μίσος τους οι Σκοπιανοί, κρεμασμένοι όντες οι Εθνομάρτυρες, τους κτυπούσαν με ξυλοφορτωτήρες και την ησυχία εκείνης της τραγικής νύκτας της 7ης Ιουνίου 1907, έσχιζαν οι γοερές κραυγές τους. Το πνεύμα του Άγρα έχει στοιχειώσει, στην περιοχή του μαρτυρίου του και σήμερα προειδοποιεί ¨ Όλα αυτά τα έπαθα διότι πίστεψα σε μία ¨Συμφωνία συμφιλίωσης¨ , με τους Σκοπιανούς, οι οποίοι αθέτησαν το λόγο τους, διότι έτσι έκαναν και έτσι κάνουν αυτοί. Το πάθημά μου, ας γίνει σήμερα μάθημα, για εσάς, για όλους τους Έλληνες.
3. Συνάντηση Ελλήνων- Σκοπιανών στις 2 Απριλίου 2012, στα Σκόπια
α. Στις 2 Απριλίου 2019, δρασκελώντας, με ασέβεια και προκλητικότητα τους αιματοβαμμένους τόπους αγώνων, θυσίας, μαρτυρίων, της Μακεδονίας μας, ¨κουστωδία¨ από 10 Υπουργούς, ομάδα βιομηχάνων, που συνόδευε τον κ. Πρωθυπουργό, επισκέφθηκε τα Σκόπια, στα πλαίσια της ¨Συμφωνίας των Πρεσπών¨. Δεν μας ενδιαφέρουν οι φιέστες, τα υποκριτικά χαμόγελα, οι ¨αφελφικοί¨ εναγκαλισμοί, τα επιφωνήματα ¨Αλέξη – Ζόραν¨ . Θέτουμε όμως τα πιο κάτω ερωτήματα: Προ της αναχωρήσεως, για Σκόπια, μέλος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, έθεσε ερώτημα στον κ. Πρωθυπουργό για την ¨πλαστογράφηση¨ της ταυτότητας Ελληνικών προϊόντων της Μακεδονίας μας, ο κ. Πρωθυπουργός, απάντησε, οτι, ¨θα κάνουμε το χωροφύλακα όταν χρειάζεται¨. Ερωτάμε. Ακόμη δεν στέγνωσε το μελάνι της υπογραφής της ¨Συμφωνίας των Πρεσπών¨ και εμείς θα κάνουμε τον χωροφύλακα, στις ατιμίες, απιστίες και παρασπονδίες των Σκοπιανών; Φαντάσου τι θα γίνει αργότερα.
β. Είπε ακόμη ο κος Πρωθυπουργός για να δικαιολογήσει, την παράνομη και ανιστόρητη θέση των Σκοπιανών, να συνεχίσουν να διατηρούν τα σκοπιανά αγάλματα – τερατουργήματα, με τα οποία έχουν γεμίσει τα Σκόπια και τα έχουν τοποθετήσει έτσι, ώστε να είναι ορατά από τόσο μακρυά. ¨Θα τοποθετηθούν πινακίδες από κάτω από αυτά, που θα γράφουν ότι αποτελούν «Ελληνική κληρονομιά» ¨. Είμαστε τόσο αφελείς; Ποιός θα ενδιαφέρεται για να ίδει τις πινακίδες αυτές, τις οποίες τόσο πονηρά θα έχουν τοποθετήσει οι Σκοπιανοί και όχι τα τερατουργήματα; Απαντούμε. Μόνο οι αδέσποτοι σκύλοι, θα το κάνουν αυτό, όταν με το γνωστό τρόπο τους κάνουν τη σωματική ανάγκη τους…..
γ. Από τους ανανήψαντες κομμουνιστές μαθαίνεις την αλήθεια. Ο πρώην Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ Ελευθέριος Σταυρίδης, στο βιβλίο του ¨ΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ¨, εκτός των τόσων διαφωτιστικών από τις μεταπηδήσεις των αιμοβόρων Βουλγαροκομητατζήδων, σε Μακεδονοκομηταζτήδες, στη σελ 217 αναφέρει «Το 1943, κατά την περίοδο της γερμανικής Κατοχής της γιουγκοσλαβικής Μακεδονίας, έγινε εκεί απογραφή των κατοίκων, υπ’ αυτών τούτων των Βουλγάρων, τότε 30,000 απογραφικά οικογενειακά δελτία στη στήλη ¨καταγωγή¨ έγραφαν παρά τη Βουλγαρική Τρομοκρατία, ότι είναι ΕΛΛΗΝΕΣ». Πόσοι θα ήταν ακόμη αυτοί οι οποίοι δεν τόλμησαν να δηλώσουν την ελληνικότητά τους; Ερώτηση στον κ. Πρωθυπουργό. Πού είναι, τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Έλληνες, όσοι επέζησαν από τις Σκοπιανές αγχόνες; Τους Έλληνες αυτούς τους θυσιάσαμε – τους παραδώσαμε- τους πουλήσαμε, στο ¨Σλαβοσκοπιανό Μολώχ¨ τον Ζάεφ; Ενώ κάποια ελάχιστα, υποκινούμενα, σκοπιανοκομιτατζήδικα απολιθώματα-περιττώματα, απειλούν να σηκώσουν τα ¨μπαϊράκια του Ουράνιου Τόξου¨.
δ. Οι Σκοπιανοί είναι ένα συνονθύλευμα ομάδων, απροσδιορίστου ταυτότητος, προερχόμενοι από τερατογέννηση του Τσαρικού Πανσλαβισμού, του Σταλινισμού, της Κομιτέρν και του ΚΚ Βουλγαρίας αρχικά, ή της Γιουγκοσλαβίας, επί Τίτο αργότερα. Σε όλα αυτά συνέπραξε και το ΚΚΕ. Στη διάρκεια της Κατοχής έδρασαν, ως δοσίλογοι και καταδότες των Ναζί Γερμανών και Βουλγάρων φασιστών, επικαλούνταν δε κατά περίπτωση τον ¨Πατέρα τους Βόρις¨ της Βουλγαρίας και τον ¨Παππού τους Στάλιν¨ των Σοβιέτ, για τα εγκλήματά τους κατά του ελληνισμού, για τα οποία θα έπρεπε να λογοδοτήσουν.
ε. Στα Σκόπια, απλόχερα τα δώσαμε όλα. Δυστυχώς, δεν πήραμε απολύτως τίποτα, εκτός από τα ¨εύσημα αυτοθαυμασμού και αυτοεπαίνου, τα οποία, έντεχνα και δόλια, μας καλλιέργησαν το ΝΑΤΟ, οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί και εμείς αντί του οποιουδήποτε επιβαλλόμενου προβληματισμού μας, χασκογελάμε και δηλώνουμε εθνική υπερηφάνεια¨. Μιλάμε για εδραίωση της Ειρήνης στην περιοχή μας. Για ποια Ειρήνη τσαμπουνάμε, όταν γειτονικές μας χώρες, μέλη του ΝΑΤΟ, όπως Τουρκία και Αλβανία, αποτελούν φαρμακερές έχιδνες, στον κόρφο της Ελλάδας. Ας μην εκπλαγούμε, αν το ίδιο πράξουν σε λίγο και τα Σκόπια……Όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη και τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από την υπογραφή της ¨Συμφωνία των Πρεσπών¨, ρωτάμε, τι κουραφέξαλα και Πράσινα Άλογα είναι όλα αυτά;
στ. Εκείνο το οποίο μας προβληματίζει, πάνω απ’ όλα, είναι ότι η ¨Συμφωνία των Πρεσπών¨, δίχασε και συνεχίζει να διχάζει τον Ελληνικό λαό, σε φασίστες, ακροδεξιούς, χουντικούς, από τη μια μεριά και πουλημένους, αριστερούς προδότες από την άλλη. Η επόμενη Κυβέρνηση, μετά από τις επερχόμενες εκλογές, οφείλει κατά προτεραιότητα, να διεξαγάγει ένα δημοψήφισμα, για την ¨Συμφωνία των Πρεσπών¨, και να αποδοθούν τα του ¨Καίσαρι τω Καίσαρι¨, άσχετα των οποιονδήποτε προϋποθέσεων ακυρώσεως ή διαφοροποιήσεών της. ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ. Εμείς τα Σκόπια θα τα ονομάσουμε Βόρεια Μακεδονία, μόνο εάν το αποφασίσει ο Ελληνικός λαός και όχι κάποιοι αδέσποτοι περιφερόμενοι πολιτικοί.
Βιβλιογραφία
– Μακεδονικός Αγώνας ΔΙΣ
– Παρασκήνια ΚΚΕ : Ελευθερίου
Σταυρίδη
Παναγιώτης Χόχολης
Αντιστράτηγος ε.α.
Επίτιμος Διοικητής Ανωτάτης
Σχολής Πολέμου