ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ
Γράφει ο Στέλιος Αρσενίου
Οι μελωδίες των παιδιών απο τα Μουσικά Σχολεία στην 6η θεσμοθετημένη συνάντηση ΞΑΝΘΗ Πόλις Ονείρων ήταν Ουράνιες.
Έφταναν δηλαδή στον Ουρανό.
Εκεί “παίζονται” άλλα πράγματα.
Μύθοι, θρύλοι, φαντασία, όνειρα, σμίγουν και δημιουργούν καταστάσεις για μυημένους, κάποιους -ες που έχουν διδαχτεί τα μυστικά σε μια τέχνη, επιστήμη, επάγγελμα.
Πρώτοι αποκωδικοποίησαν τις Ουράνιες Μελωδίες οι Κινέζοι.
Λαός με πανάρχαιο πολιτισμό, έχουν αισθητήρες που τους επιτρέπουν να αντιλαμβάνονται τα πάντα.
Αυτά τα μουσικά ακούσματα θα πρέπει να ΄΄ πλημμυρίσουν ΄΄ την κεντρική πλατεία του Πεκίνου, γνωστή και ως πλατεία Ουράνιας Γαλήνης σκέφτηκαν. Λίγο πιο πέρα στις Η.Π.Α. η υπηρεσία του διαστήματος γνωστή μας ΝΑSΑ, έκανε άλλες, παράλληλες, πολύ περισσότερο διευρυμένες σκέψεις. Ήρθε ο καιρός να πάμε και σε άλλες νότες πέρα απο τη ΄΄ ΜΥΘΩΔΙΑ ΄΄ του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
Ήταν το καλοκαίρι του 2001, όταν στις στήλες του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα, ο διάσημος μουσικοσυνθέτης πραγματοποίησε τη συναυλία εκείνη για τη ΝΑSA. Kόστος εξι εκατομμύρια ευρώ και αποστολή σήματος… στον Άρη.
Το περιεχόμενο των λόγων των 2 σοπράνο, όσο και του χορού, λέξεις αρχαιοελληνικές συζητήθηκαν για όλα τα επόμενα χρόνια μέχρι τις μέρες μας.
Οι ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΄΄ δένουν ΄΄ πολύ με τους ύμνους του Ορφέα. Ο κορυφαίος μουσουργός όλων των εποχών φέρεται να κατάγεται απο τη Θράκη.
Τον πλησίασαν πολλοί και διάφοροι κατά καιρούς. Ο μουσικοσυνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος έγραψε, αφηγήθηκε, τη ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΟΡΦΕΑ το 1994. Έργο για 4 σολίστες, χορωδία και ορχήστρα.
Μουσική και επιλογή απο αρχαίους ορφικούς ύμνους. Εδώ τώρα μπορεί να γίνει η μεγάλη καινοτομία. Ο Γιώργος Φραντζολάς, ο Αντώνης Μουσαδές, ο Τριαντάφυλλος Σφυρής, κάποιοι ακόμα ίσως, οι περί την μουσικήν διάγοντες γνωρίζουν πολλά περισσότερα, να φέρουν στα μέτρα, τα χείλη των παιδιών με τις ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ τους ορφικούς ύμνους που όπως… προείπαμε άρχισαν να σκέφτονται στη ΝΑSA. Μύθοι, θρύλοι, φαντασία, όνειρα…
Σειρά έχει η πλοκή.
Στον Αριστοτέλη η πλοκή ονομάζεται ΜΥΘΟΣ και είναι ο τρόπος με τον οποίο οργανώνονται και αποδίδονται τα γεγονότα και η δράση στα δραματικά ή αφηγηματικά έργα με στόχο να επιτευχθεί ενα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό και συγκινησιακό αποτέλεσμα. Στη ΝΑSA μπαινοβγαίνουν συχνά λόγω συνεργασίας καθηγητές του Δημοκρίτειου.
Ο Βασίλης Τσαουσίδης, ο Θεόδωρος Σαρρής, ο πατέρας του Μανώλης Σαρρής ορισμένοι.
Στη Δημοτική μας βιβλιοθήκη έχουμε και αμερικανική γωνιά.
Για να γίνει η αρχή, το ήμισυ του παντός. Αρκετά σας ζάλισα.
Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα και μια υπενθύμιση.
Τσουγκρίζουμε αυγά. Οχι τον πολιτικό μας πολιτισμό, ούτε το χαρακτήρα μας.
Στέλιος Αρσενίου