Ειδήσεις

ΑΒΔΗΡΑ – UNESCO
Γράφει ο Στέλιος Αρσενίου

Το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+KA229 ΄΄ An Odyssey to European UNESCO Cultural Heritage Monuments ΄΄ απο 12/03/2019 μέχρι 17/03/2019 διοργάνωσε στην Ξάνθη την δεύτερη διακρατική συνάντηση σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά Σχολεία απο Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Εσθονία ως συντονιστικό Σχολείο.
Το πρόγραμμα αφορά τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και την πρόταση των Σχολείων να ενταχθεί στη σχετική λίστα του Διεθνούς Οργανισμού ενα μνημείο της περιοχής τους.
Το 4ο ΓΕΛ προτείνει τον Αρχαιολογικό Χώρο των Αρχαίων Αβδήρων.
Εκτιμάται απο τους μαθητές πως πληροί τις προϋποθέσεις και τους όρους.
Με τη βοήθεια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ν. Ξάνθης και των τοπικών αρχών η πρόταση μπορεί να γίνει πράξη.
Η Δρ. Σοφία Αυγέρη διευθύντρια του 4ου ΓΕΛ με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα απο το ευχαριστήριο στον τοπικό τύπο, επάξια χαρακτηρίζεται διαπρεπής εκπαιδευτικός, λίαν επιεικώς.
Συνεκτιμώντας το επιστημονικό δυναμικό με το οποίο συνεργάστηκαν οι μαθητές, τα ερευνητικά κέντρα διέλευσης, τους χώρους των ομιλιών, προβολών, συναφών στοιχείων, το όλο πλέγμα δράσης απο κοινού με εγνωσμένης αξίας κατηρτισμένους επαΐοντες, άνετα ως επιβεβλημένα η σχετική δράση χαρακτηρίζεται επιμελέστατη διπλωματική εργασία, κάτι που τιμά ιδιαίτερα την κυρία Σοφία Αυγέρη, τους μαθητές, την εκπαιδευτική κοινότητα.
Πάμε παρακάτω.
Λίγα ενημερωτικά στοιχεία για κάτι ανάλογο με τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, που πήρε το αντίστοιχο χρίσμα μόλις πρόπερσι.
Εκεί για να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερη η πρόταση προτού υποβληθεί η υποψηφιότητα, έγινε για κάποια χρόνια μέσα στον αρχαιολογικό χώρο αναπαράσταση ρωμαϊκής δίκης απο τις Νομικές Σχολές Θεσσαλονίκης, Οξφόρδης, Σορβόνης, Μονάχου.
Μήπως, λέω μήπως θα βοηθούσε να γίνει κάτι αντίστοιχο με τον ΠΡΩΤΑΓΟΡΑ, τους σοφιστές, τις σοφιστείες στον αρχαιολογικό χώρο των Αβδήρων;
Με άλλα λόγια. Αναβίωση των σοφιστών – σοφιστειών.
Είναι άλλοι πολύ περισσότερο απο εμένα αρμόδιοι να αποφανθούν.
Ενα ερώτημα έθεσα.
Στο κάτω – κάτω της γραφής, όσο περισσότερα πρόσθετα στοιχεία περιλαμβάνει ο φάκελος μιας τέτοιου εύρους πρότασης, ενισχύεται η θέση του.
Διερωτόμασταν με την κυρία Κωνσταντίνα Καλλιντζή, έφορο αρχαιοτήτων πριν απο μερικά χρόνια, τη βραδυά που τιμήσαμε τους βραβευθέντες σε ολυμπιάδες φυσικής μαθητές Ζωή Τσαγγαλίδου, Φώτη Σιάμενο απο κοινού με τις εκδόσεις Σπανίδη στο αρχαίο λιμάνι των Αβδήρων, τι θα μπορούσε να ξεκινήσει να γίνεται σαν παράσταση μέσα στον αρχαιολογικό χώρο.
Ας δει το θέμα και η κοσμητεία της Νομικής του Δ.Π.Θ.
Γιατί οχι και ο Δικηγορικός Σύλλογος Ξάνθης.
Αν πάραυτα οι ίδιοι οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης με τη συμπαράσταση, καθοδήγηση της Δρ. Σοφίας Αυγέρη εμπλουτίσουν την υποβληθείσα πρότασή τους με κάτι ανάλογο ή σαν κάτι τέτοιο, θα μιλάμε για θρίαμβο της μαθητικής, εκπαιδευτικής κοινότητας, για ανεπανάληπτη επιτυχία.
Σε κάθε περίπτωση τους σφίγγουμε θερμότατα το χέρι με απεριόριστη εκτίμηση.

Στέλιος Αρσενίου

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button