Ειδήσεις

Μητσοτάκης: “Στο δημόσιο σχολείο, θα μπορεί να διδάσκεται η Τουρκική ως ξένη γλώσσα”
Τα παιδιά της μειονότητας, τα οποία επιλέγουν τελικά το ελληνικό δημόσιο σχολείο, όπως ολοένα και περισσότερα ή αρκετά εν πάση περιπτώσει το κάνουν, να έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν την επαφή τους με τη μητρική τους γλώσσα, τη γλώσσα που έμαθαν και ομιλείται μέσα στο σπίτι τους"

“Στο δημόσιο σχολείο, θα μπορεί να διδάσκεται η Τουρκική ως ξένη γλώσσα, ώστε τα παιδιά της μειονότητας, τα οποία επιλέγουν τελικά το ελληνικό δημόσιο σχολείο, όπως ολοένα και περισσότερα ή αρκετά εν πάση περιπτώσει το κάνουν, να έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν την επαφή τους με τη μητρική τους γλώσσα, τη γλώσσα που έμαθαν και ομιλείται μέσα στο σπίτι τους. Πρέπει να δείξουμε ανοιχτό πνεύμα σε αυτή τη συζήτηση” τόνισε ο κ. Μητσοτάκης στη συνέντευξη τύπου στην Ξάνθη.

Και συνέχισε
“H βελτίωση της ποιότητας της μειονοτικής εκπαίδευσης αποτελεί για μένα πρώτη προτεραιότητα, ως προς την πολιτική μου σε σχέση με τη μειονότητα.Μια καλή και ποιοτική δίγλωσση εκπαίδευση είναι το καλύτερο εργαλείο για να εξασφαλίσουμε ομαλή ενσωμάτωση, ομαλή συμβίωση και τελικά τη δυνατότητα τα παιδιά της μειονότητας να έχουν πραγματικά ίσες ευκαιρίες.”

Η σχετική ερώτηση έγινε από το Δ. Σταματάκη από την εφημερίδα «Περισκόπιο»:
“Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να αναφερθούμε λίγο στην Παιδεία. Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια ότι η γειτονική μας χώρα κάνει μία σημαντική προσπάθεια για να προσελκύσει Έλληνες μουσουλμάνους από την περιοχή της Θράκης, για να φοιτήσουν στα δικά της Πανεπιστήμια. Μάλιστα, έχει προχωρήσει στη θέσπιση και κάποιων κινήτρων τα οποία γίνονται αποδεκτά αυτήν τη στιγμή από ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της μειονότητας. Πώς σκοπεύετε, σαν Νέα Δημοκρατία, να αντιμετωπίσετε αυτό το φαινόμενο; Και με ποιο τρόπο θα αναβαθμιστεί η παιδεία της μουσουλμανικής μειονότητας της περιοχής; Και δεν ξέρω αν αυτό που είπατε κι εσείς νωρίτερα, για τη θέσπιση αυτού του Συμβουλίου Μουσουλμάνων, το οποίο θα είναι παρά τον Πρωθυπουργό, εάν θα παίξει αυτόν τον ρόλο και σ’ αυτό το θέμα”

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

“Αποδίδω πάρα πολύ μεγάλη σημασία στην Παιδεία και σ’ αυτό που αποκαλούμε μειονοτική παιδεία και το οποίο δεν θα έπρεπε να είναι τίποτα άλλο από τη δυνατότητα που δίνουμε στα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας, όταν τελειώνουν το σχολείο, να μιλούν εξίσου καλά -και πολύ καλά- και τα ελληνικά και τα τουρκικά. Άρα, στην ουσία, η δίγλωσση παιδεία να αποκτήσει πραγματικό και ποιοτικό περιεχόμενο. Και νομίζω ότι υπάρχουν προτάσεις σε αυτήν την κατεύθυνση τις οποίες θα ήμουν διατεθειμένος να συζητήσω, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, προχωρώντας στο δημοτικό, πηγαίνοντας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Κατά το πόσο, παραδείγματος χάρη στο δημόσιο σχολείο, θα μπορεί να διδάσκεται η Τουρκική ως ξένη γλώσσα, ώστε τα παιδιά της μειονότητας, τα οποία επιλέγουν τελικά το ελληνικό δημόσιο σχολείο, όπως ολοένα και περισσότερα ή αρκετά εν πάση περιπτώσει το κάνουν, να έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν την επαφή τους με τη μητρική τους γλώσσα, τη γλώσσα που έμαθαν και ομιλείται μέσα στο σπίτι τους. Πρέπει να δείξουμε ανοιχτό πνεύμα σε αυτή τη συζήτηση. Και βέβαια τα ελλείμματα και μειονεκτήματα που έχουν να κάνουν με τις υποδομές της μειονοτικής εκπαίδευσης θα πρέπει και αυτά να αντιμετωπιστούν.

Η χειρότερη δυνατή εξέλιξη για τα παιδιά της μειονότητας, θα είναι να τελειώσουν το σχολείο και να μη μιλάνε ούτε πολύ καλά τουρκικά, ούτε πολύ καλά ελληνικά. Έχουμε πολλά παραδείγματα από χώρες που υπάρχει δίγλωσση εκπαίδευση και που το κάνουν πάρα πολύ καλά αυτό. Νομίζω ότι μπορούμε να δούμε καλές πρακτικές για το πώς θα βελτιώσουμε ουσιαστικά την εκπαίδευση που αφορά στη μειονότητα, ώστε να δοθεί στα παιδιά η δυνατότητα στο τέλος του σχολείου να επιλέξουν να σπουδάσουν στην Τουρκία αν το θέλουν, ελεύθερη χώρα είμαστε. Δεν μπορούμε να το απαγορεύσουμε αυτό σε κανέναν. Ή να τους δώσουμε περισσότερες δυνατότητες να σπουδάσουν στην Ελλάδα.

Από το 1995 που καθορίστηκε, αυτό που λέμε, θετική ποσόστωση για την εισαγωγή παιδιών από τη μειονότητα στα Πανεπιστήμια, έχουν εισαχθεί περίπου 6.000 παιδιά ς στα ελληνικά Πανεπιστήμια, κάνοντας χρήση αυτών των ειδικών διατάξεων, τις οποίες σκοπεύουμε να διατηρήσουμε. Γιατί θεωρώ ότι δίνουν ένα πάρα πολύ σημαντικό πρόσθετο κίνητρο στα παιδιά της μειονότητας να φοιτήσουν σε ελληνικά Πανεπιστήμια. Και έχουμε πάρα πολλά παιδιά τα οποία φοιτούν σε αυτά, όχι μόνο εδώ στο Δημοκρίτειο, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Παίρνουν πτυχία από ελληνικά Πανεπιστήμια και στη συνέχεια διακρίνονται σε όποιο επάγγελμα, σε όποια διαδρομή τα ίδια επιλέξουν.

Θα ήθελα κάποια στιγμή να φτάσω στο σημείο -δεν είμαστε εκεί ακόμα, θέλω να είμαι ρεαλιστής- όπου δεν θα χρειαζόμαστε τέτοιου είδους πολιτικές θετικών διακρίσεων. Πρέπει να αναγνωρίσουμε τις αδυναμίες οι οποίες υπάρχουν σήμερα, αλλά η βελτίωση της ποιότητας της μειονοτικής εκπαίδευσης αποτελεί για μένα πρώτη προτεραιότητα ως προς την πολιτική μου σε σχέση με τη μειονότητα. Διότι θεωρώ ότι τελικά μια καλή και ποιοτική δίγλωσση εκπαίδευση είναι το καλύτερο εργαλείο για να εξασφαλίσουμε ομαλή ενσωμάτωση, ομαλή συμβίωση και τελικά τη δυνατότητα τα παιδιά της μειονότητας να έχουν πραγματικά ίσες ευκαιρίες.
Δεν θα κουραστώ να το λέω. Όταν μιλάμε για ίσες ευκαιρίες, μιλάμε πρωτίστως για πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση. Το φτωχό παιδί είτε είναι από μία γειτονιά της δυτικής Θεσσαλονίκης, είτε είναι στον Εχίνο, να μπορεί να ξέρει ότι ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του καθενός, θα έχει πρόσβαση σε ποιοτική παιδεία. Να μπορεί να ξέρει ότι δεν θα βρεθεί σε μειονεκτική θέση σε σχέση με κάποιο άλλο παιδί, το οποίο γεννήθηκε σε ένα πιο πλούσιο ή πιο προνομιούχο περιβάλλον.”

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button