ΑΡΘΡΟΠΑΙΔΕΙΑ Άρθρα περί Παιδείας

 

“….Οι απερχόμενοι κληροδοτούν στους επερχόμενους
τα προβλήματα και νομίζουν ότι θα λυθούν με τις γνωστές μεθόδους.
Ωστόσο, θα προκύψουν μοντέλα και μέθοδοι κάτω
από νέες συνθήκες,
κάτω από νέα δεδομένα.
Καλό είναι επομένως οι παλιοί να καταθέτουν σενάρια,
να καταθέτουν εμπειρίες, να κάνουν υποθέσεις,
να καταγράφουν γνώσεις
και να … κάθονται στη γωνιά.
Να όμως που θέλουν να ποδηγετούν τους επόμενους….”

 

 

 

“….Οι απερχόμενοι κληροδοτούν στους επερχόμενους
τα προβλήματα και νομίζουν ότι θα λυθούν με τις γνωστές μεθόδους.
Ωστόσο, θα προκύψουν μοντέλα και μέθοδοι κάτω
από νέες συνθήκες,
κάτω από νέα δεδομένα.
Καλό είναι επομένως οι παλιοί να καταθέτουν σενάρια,
να καταθέτουν εμπειρίες, να κάνουν υποθέσεις,
να καταγράφουν γνώσεις
και να … κάθονται στη γωνιά.
Να όμως που θέλουν να ποδηγετούν τους επόμενους….”

 

 

«Η συλλογή αυτή περιλαμβάνει άρθρα και εργασίες περί Παιδείας που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο ή σε Συνέδρια. Τα τρία από τα άρθρα, τα οποία επισημαίνω και τα οποία έχουν μια γλωσσολογική χροιά, είναι σε συνεργασία με Π. Καμπάκη-Βουγιουκλή. Ακόμη, επειδή υπάρχει απόδειξη ότι ο τονισμός στην λήγουσα είναι πλεονασμός, δες ‘TO ΒΗΜΑ’ 2002, γιαυτό όσα άρθρα δημοσιεύτηκαν χωρίς τόνο στη λήγουσα παρουσιάζονται με τον ίδιο τρόπο και εδώ.

Η ταξινόμηση των άρθρων γίνεται με τη σειρά εμφάνισής τους επειδή οποιαδήποτε ταξινόμηση είτε ως προς την επικαιρότητα είτε ως προς την σχέση τους με την παιδεία θα ήταν πολύπλοκη. 

Στα άρθρα μου προσπαθώ να καταθέτω πάντα προτάσεις και δεν ασκώ απλά κριτική. Στα πρώτα μου άρθρα διαφαίνεται ίσως η ελπίδα κάποιος να τα διαβάσει και να τα εφαρμόσει. Στα μεταγενέστερα δεν τρέφω αυτή την αυταπάτη. Γράφω τις προτάσεις μου απλώς για να βρίσκονται, να κατατεθούν για να μη λένε μερικοί ότι δεν ειπώθηκαν, δεν διατυπώθηκαν. Αν επιπλέον νομίσετε ότι παρεισέφρησαν και μη εκπαιδευτικά θέματα, εγώ θεωρώ ότι καλώς παρεισέφρησαν!

Η επανάληψη μερικών απόψεων είναι, νομίζω, απαραίτητη διότι πρόκειται για ανεξάρτητα άρθρα και απαιτείται μια εισαγωγή. Να μη θεωρηθεί ότι επαναλαμβάνομαι!

Οι έχοντες μια αλλεργία με τα μαθηματικά, παρακαλώ να παρακάμπτετε τα σχετικά εδάφια, όπως φυσικά κάνατε μέχρι σήμερα! Δεν θα χάσετε και τίποτα. 

Το πλειονότιμο, η πολυσημία, νομίζω είναι διάχυτα παντού και αυτό μάλλον οφείλεται στην έντονη πολυετή ερευνητική μου απασχόληση με την άλγεβρα των υπερδομών όπου υπάρχουν οι πλειονότιμες πράξεις, οι υπερπράξεις.

Η σύντομη παράθεση των απόψεων πολλές φορές οφείλεται στον περιορισμό του αριθμού των λέξεων που τίθεται για δημοσίευση»

 

Θωμάς Βουγιουκλής

Ομότιμος Καθηγητής

 Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

 

Εκδόσεις: ΣΠΑΝΙΔΗ

Σχήμα: 14Χ21

Σελίδες: 136

Isbn!978-618-5206-40-6

Τιμή: 8,00

 

 

Με εκτίμηση

 

 Ο ΕΚΔΟΤΗΣ

Μιχάλης Σπανίδης

 

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button