Ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία Οδό

Η Εγνατία Οδός που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες είναι το πιο μεγάλο έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα και αποτελεί τη μεγάλη κατάκτηση για το μεθοριακό βορειοελλαδικό χώρο και ένα έργο που το στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις και τα πολιτικά κόμματα, επεσήμανε κατά την επίσκεψή του την περασμένη Παρασκευή στην Ξάνθη ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.

Η Εγνατία Οδός που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες είναι το πιο μεγάλο έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα και αποτελεί τη μεγάλη κατάκτηση για το μεθοριακό βορειοελλαδικό χώρο και ένα έργο που το στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις και τα πολιτικά κόμματα, επεσήμανε κατά την επίσκεψή του την περασμένη Παρασκευή στην Ξάνθη ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.


Ενώ σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες ο σχεδιασμός προβλέπει 13 σταθμούς, ένα ανά νομό και τίμημα 2.80 ευρώ. Κάτι που φαίνεται τελικά πως μάλλον δεν ισχύει αφού ο υφυπουργός έδωσε την είδηση από την Ξάνθη, για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων.


«Εμείς καταργήσαμε τους 13 σταθμούς διοδίων γιατί έχουμε επιλέξει να βάλουμε ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία, όπως και στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας που κατασκευάζονται με το καθεστώς της σύμβασης παραχώρησης. Τα ηλεκτρονικά διόδια δεν έχουν τοπικά διόδια, είναι απολύτως δίκαια και θα πληρώνει ο καθένας μόνο τα χιλιόμετρα που διανύει και όχι τώρα ανάμεσα στους δυο σταθμούς διοδίων όπως πληρώνει».


Όμως έσπευσε παράλληλα να τονίσει ότι το τίμημα των διοδίων θα είναι χαμηλότερο από το κόστος των διοδίων στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.


Αναφερόμενος στο έργο σημείωσε ότι στόχος της κυβέρνησης αποτελεί η υλοποίηση και το Καθέτων αξόνων έτσι ώστε να υπάρξει σύνδεση με τις Βαλκανικές χώρες, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία τοπικών αναπτυξιακών κέντρων.


Ωστόσο υπογράμμισε τις δυσκολίες που συναντά η κυβέρνηση σε ότι αφορά στην εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την ολοκλήρωση, αλλά και συντήρηση της Εγνατίας Οδού. Για αυτό και κρίνει αναγκαία την ύπαρξη διοδίων.


Μάλιστα μόνο για τη συντήρησή της χρειάζονται 100 εκατομμύρια ετησίως και αυτά τα χρήματα πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες της.


«Είναι άδικο να τα πληρώνουν πολίτες που δεν χρησιμοποιούν την Εγνατία, αυτό είναι δίκαιο κοινωνικά», επεσήμανε ο κ. Μαγκριώτης


Εξηγώντας την αναγκαιότητα λειτουργίας  των διοδίων, ο υφυπουργός Υποδομών, μεταφορών και Δικτύων, έκανε γνωστό ότι η Εγνατία Οδός τα τελευταία χρόνια κατασκευάζονταν με δάνεια, μετά από επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης.


Είχε επιλέξει τη σύναψη δανείων από εμπορικές τράπεζες, προκειμένου να μην αναγράφεται στο έλλειμμα και στο χρέος του κρατικού προϋπολογισμού η εθνική συμμετοχή στην κατασκευή της Εγνατίας και των καθέτων αξόνων.


«1.1 δις ευρώ χρωστά σε εμπορικές τράπεζες η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ. Οι τράπεζες έχουν ήδη καταγγείλει τις συμβάσεις και ζητούν τα λεφτά τους πίσω. Γιατί οι υποθήκες που έβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση για να πάρει πίσω αυτά τα δάνεια ήταν τα διόδιά της. Και τα διόδια έπρεπε να μπουν από το 2006 και δεν τα έβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση γιατί φοβόταν το πολιτικό κόστος και τώρα το έλλειμμα και το χρέος της  είναι πολύ μεγάλο, Συνεπώς πρέπει να τοποθετηθούν διόδια. Το κόστος καθορίζεται με βάσει τα δάνεια και τις υποχρεώσεις που έχει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και με βάσει τη συντήρηση του οδικού άξονα. Εκεί εστιάζουμε και έτσι θα πάρουμε τις τελικές αποφάσεις. Πάντως σαφέστατα το τίμημα των διοδίων της Εγνατίας θα είναι χαμηλότερο από ότι ισχύει στα διόδια άλλων αυτοκινητοδρόμων», κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης.


 


 


                                                            Δέσποινα Γκούμα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button