ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΗ – ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ

Παραίσθηση είναι η αντίληψη ενος υπαρκτού ερεθίσματος, διαφορετικά απο ό,τι είναι.

Ψευδαίσθηση είναι να ακούμε ή να βλέπουμε πράγματα που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα.

Παραίσθηση είναι η αντίληψη ενος υπαρκτού ερεθίσματος, διαφορετικά απο ό,τι είναι.

Ψευδαίσθηση είναι να ακούμε ή να βλέπουμε πράγματα που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα.

Ανάμεσα στις δυο αυτές αντιληπτικές δυνατότητες, ενας μπακλαβατζής απο το υπερπέραν, που βρέθηκε στη Γη για να πάρει μέρος για λογαριασμό του πλανήτη που τον έστειλε, την Ανδρομέδα, στην παγκόσμια ημέρα της μαρέγκας, των ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΩΝ και ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΩΝ, έκοβε βόλτες χωρίς τη μεγάλη τη στολή κατά πως έλεγε ο Γιώργος Ζαμπέτας στο ασύγκριτο για την εποχή του σουξέ Ο ΑΠΟΓΟΝΟΣ στην παλιά πόλη της Ξάνθης πολύ πριν τις Γιορτές Παλιάς Πόλης.

Ο πρόλογος δεν έλεγε και πολλά πράγματα, αλλά μόλις έφτασε στο κεφάλαιο Β΄ παράγραφος Ψ΄ ή στο αρχοντικό Κουγιουμτσόγλου, κτισμένο τη δεκαετία του 1860, όπου το Λαογραφικό της Πόλης Μουσείο, τα πράγματα άλλαξαν.

Ο Διευθυντής του Μουσείου Πασχάλης Ξανθόπουλος εξηγούσε σε όμιλο Βαυαρών φοιτητών πως εξι γενιές μπροστά απο αυτούς, πρόγονοί τους Βαυαροί κατασκεύασαν το επιβλητικό κτίριο, το φιλοτέχνησαν με τοιχογραφίες μοναδικές για την εποχή τους, έξοχα φωτιστικά, πλειάδα παραθύρων που κοσμούνται απο καλόσχημες σιδεριές, πρόσοψη που θυμίζει παλάτι.

Οι φοιτητές συνοδευόμενοι απο όμιλο φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής Ξάνθης βρέθηκαν στην πόλη μας στα πλαίσια Διεθνούς Διαγωνισμού Αρχιτεκτονικής Ανάδειξης της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης.

Παραίσθηση ή ψευδαίσθηση μη με ρωτάτε, γιατί εκείνη την ώρα έκανα BALKONING, πήδαγα δηλαδή απο την οροφή του αρχοντικού σε καζάνι γεμάτο σοκολάτα.

Στη συνέχεια, λίγο παραπέρα, πριν βγούμε στην πλατεία Παλιάς Πόλης, στο αρχοντικό Στάλιου Ι, κτήριου της δεκαετίας 1880 στα σχέδια Ιταλού Αρχιτέκτονα, παρέα Ιταλών φοιτητών, ερευνούσε διεξοδικά τα πάντα όλα.

Εννοείται σε αγαστή συνεργασία με αντίστοιχους απο την Αρχιτεκτονική Ξάνθης.

Λίγο πριν είχαν ΄΄ ξεσκονίσει ΄΄ – τρόπος του λέγειν – το αρχοντικό Στάλιου ΙΙ στην αρχή της οδού Βενιζέλου, κτήριο κι αυτό της δεκαετίας του 1880 με συμμετρική εσωτερικά και εξωτερικά διάταξη, καταστήματα στο ισόγειο με λόγια και βορειοθρακιώτικα στοιχεία.

Ανήκει στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Στην έξοδο με μια τράπουλα στα χέρια μάθαινα σε Ιταλούς και ημεδαπούς τον ΠΡΥΤΑΝΙΤΖΙΔΙΣΜΟ.

Αν θα μ΄αρνηθείς, αν θα μ΄αρνηθείς, να ξέρεις πως θα γίνω για σένα ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ.

Ερμηνεία Στράτος Διονυσίου, στίχοι Δημήτρη Γκούτη, μουσική Μπάμπη Μπακάλη, εν έτει 1960.

Στις μέρες μας, σε τούτο τον αιώνα που γύρισε καπάκι η ζωή, ο ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ έγινε… ΠΡΥΤΑΝΙΤΖΗΣ.

Για το καλό πάντα. Μην πάει ο νους σας αλλού.

Τι Λωζάνη, τι Κοζάνη.

Να αυγαταίνει ο… ΜΠΕΖΑΧΤΑΣ και τα άλλα…Κολακάσμα.

Η περιήγησή μας συνεχίστηκε.

Πήγαμε στο παλιό Δημαρχείο.

Περιήλθε στο Δήμο μας το 1925 έναντι 600 λιρών ή 600 οκάδων επεξεργασμένου καπνού, που καταβλήθηκαν στους οικείους του Εβραίου καπνέμπορα Μωϋσή.

Εδω η πλειάδα των φοιτητών ήταν Ισραηλινοί.

Όπως και στον λεγόμενο Χατζιδάκειο Πολυχώρο Διανόησης.

Διπλά εσωτερικά κλιμακοστάσια, πλούσιος διάκοσμος, γρανίτης Ροδόπης, ψαμμίτης απο τα λατομεία της Μάνδρας και βάλε και βάλε και βάλε…

Με λίγα λόγια.

Φοιτητές, σπουδαστές απο τις χώρες καταγωγής όσων ανήγειραν τα αρχοντικά της Παλιάς μας Πόλης βρέθηκαν στην Ξάνθη οχι για τα 1000 χρώματά της, μα για μελέτη Αρχιτεκτονικών Δομών και συμμετοχή όπως προαναφέρθηκε σε Διεθνή Διαγωνισμό Ανάδειξης της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης.

Όπως ακριβώς διατείνονται οι διοργανωτές.

Ευχαριστώ θερμότατα όλους όσους με συνόδεψαν για ψυχανάλυση, ώστε να αποφανθεί η επιστήμη της Ιατρικής αν διακατέχομαι απο ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ή ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, το ΕΚΑΒ, τους θεράποντες γιατρούς, το νοσηλευτικό προσωπικό και να επιστρέψω στον πλανήτη μου, την Ανδρομέδα, όπου με περίμεναν με μεγάλη αγωνία και ανυπομονησία για πετιμέζι Γενισέας και Μοχίτο.

Λίγα άκουσαν, πολλά κατάλαβαν.

Στις γιορτές μας εκδράμουν απο την Ανδρομέδα στην Ξάνθη 10 διαστημόπλοια με ταχύτητες δεκάδων χιλιάδων ετών φωτός την ώρα.

 

Στέλιος Αρσενίου

 

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button