“Αρνήθηκαν να συζητήσουν -τώρα- το θέμα των πολλών διοδίων στην περιφέρεια ΑΜΘ”

Η “Περιφερειακή Αναγέννηση”, ως μείζονα αντιπολίτευση υιοθέτησε πρόταση μελών της και πρότεινε να συζητηθεί ως θέμα ημερησίας διάταξης ο περιορισμός των προβλεπομένων δυσβάσταχτων διοδίων επί της Εγνατίας οδού στην διέλευσή της, καθ’ όλο το μήκος της περιφέρειάς μας.

  Η “Περιφερειακή Αναγέννηση”, ως μείζονα αντιπολίτευση υιοθέτησε πρόταση μελών της και πρότεινε να συζητηθεί ως θέμα ημερησίας διάταξης ο περιορισμός των προβλεπομένων δυσβάσταχτων διοδίων επί της Εγνατίας οδού στην διέλευσή της, καθ’ όλο το μήκος της περιφέρειάς μας.


   Μετά την άρνηση της διοίκησης να το συμπεριλάβει, το έθεσε ως επείγον θέμα εκτός ημερησίας διάταξης, δεδομένου ότι εντός ολίγου θα βρισκόμαστε προ τετελεσμένων γεγονότων, με κατασκευασμένους τους αντίστοιχους σταθμούς.


   Η διατυπωθείσα θέση μας είναι να ανατραπεί η λογική κάθε 50 χλμ. και ένας σταθμός διοδίων αλλά η καταβολή μόνον μια φορά- ανά κατεύθυνση- σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού, εντός της περιφέρειας, διοδίων. Αυτό σε μια περίοδο οικονομικής αδυναμίας των πολιτών, εκτόξευσης, υπέρ του δημοσίου, των τιμών των καυσίμων τα ύψη και ενώ υπάρχει η ενιαία διοικητική δομή της περιφέρειας.


   Μετά την άρνηση εκ νέου της διοίκησης να συζητηθεί με το αιτιολογικό να μετατεθεί σε άλλη εκ νέου τακτική συζήτηση, δέσμευση που είχε διατυπωθεί και προ 3 μηνών περίπου αλλά δεν υλοποιήθηκε, ως μείζονα αντιπολίτευση το θέσαμε θέμα σε ονομαστική ψηφοφορία, το υποστηρίξαμε ομόφωνα αλλά απορρίφθηκε με ψήφους της πλειοψηφίας.


Σχετικά ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Γιώργος Παυλίδης δήλωσε:


  “Τα σχεδιαζόμενα πολλαπλά διόδια εντός της περιφέρειάς μας είναι βέβαιο ότι έχουν ποικίλες αρνητικές συνέπειες στους πολίτες. Θα γίνουμε πολίτες μιας περιφέρειας διαιρημένοι από σταθμούς διοδίων, αφού μέσα σ’ αυτή την κακή οικονομική κατάσταση ελάχιστοι έχουν δυνατότητα να τα καταβάλλουν με άνεση.


  Οι πολίτες ήδη πληρώνουμε το κόστος κίνησής μας σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα. Η σημασία της Εγνατίας οδού, ως εργαλείο ανάπτυξης, με βεβαιότητα υποβαθμίζεται.


  Τα διόδια υπολογίζονται με επίπεδες εισπρακτικές λογικές, δίχως να συνυπολογίζεται το αρνητικό κόστος στους πολίτες, στις μεταφορές ,στην ανάπτυξη και στην οικονομία.


  Η θέση μας καθαρή: μια φορά καταβολή διοδίων ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος της Εγνατίας εντός της περιφέρειάς μας. Η απραξία στην περιοχή συνεχίζεται, οι επιβαρύνσεις διογκώνονται.


  Η διοίκηση της περιφέρειας και η πλειοψηφία η δεν τα αντιλαμβάνονται ή κινούνται για κομματικούς λόγους κόντρα στα συμφέροντα των πολιτών, αναζητώντας διάφορα άλλοθι.”


ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


 



“Καβάλα, 27 Απριλίου 2011


Προς:


τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου


Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης


κ. Κ. Μιχαηλίδη


Αίτημα για ένταξη θέματος


στην Ημερήσια Διάταξης του Π.Σ.  των:


Μαρκόπουλου Θεόδωρου – Αντιπροέδρου του Π.Σ.,


Παπαδόπουλου Κίμωνα – Περιφ. Συμβούλου,


Μπαλίκα Ανδρέα, Περιφερειακού Συμβούλου και


Ζησίμου Παύλου – Γεώργιου, Περιφ. Συμβούλου,


του συνδυασμού “Περιφερειακή Αναγέννηση”


Θέμα: “Σχεδιασμός Σταθμών Διοδίων στην Εγνατία Οδό”


Κύριε Πρόεδρε,


Κύριοι Συνάδελφοι,


όπως γνωρίζετε βρίσκεται σε εξέλιξη μια έντονη συζήτηση εξ’ αιτίας της αλλαγής του σχεδιασμού των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό.


Χαρακτηριστικά είναι τα γεγονότα ότι:


α. Όλοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης πιέζουν και επιχειρούν να δρομολογήσουν τη κατάργηση των διοδίων στο ύψος βιομηχανίας ΤΙΤΑΝ Θεσ/νίκης.


β. Ο βουλευτής κ. Χαντάβας Αθανάσιος του Ν. Γρεβενών (http:// grevenamedia.gr /archives/ 2008) με ανακοίνωση του αναφέρει ότι έχει πετύχει τη μη δημιουργία άλλου σταθμού διοδίων στην εκλογική του Περιφέρεια και στη διαδρομή από αυτή προς τη Θεσσαλονίκη.


γ. Η δημιουργία δύο συνεχόμενων σταθμών διοδίων στη Νυμφόπετρα Θεσ/νίκης και στη Μουσθένη Καβάλας θα έχουν ως συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών της Περιφέρειας αλλά και την πρόκληση ενός συγκριτικού μειονεκτήματος για τη Περιφέρεια ΑΜΘ και ιδιαίτερα για το Ν. Καβάλας σχετικά με τη τουριστική δραστηριότητα και μάλιστα συγκριτικά με το Ν. Χαλκιδικής.


Υπό το βάρος των παραπάνω θεωρούμε σκόπιμο:


· να επαναλάβουμε την θέση του συνδυασμού μας, όπως αυτή έχει διατυπωθεί από τον επικεφαλής μας κ. Γ. Παυλίδη, ότι είναι αδιανόητη και ανεπίτρεπτη η λειτουργία περισσότερων των ενός σταθμού διοδίων στο σύνολο της έκτασης της περιφέρειας μας διότι κάτι τέτοιο (περισσότεροι του ενός σταθμοί διοδίων) θα προκαλούσε σωρεία προβλημάτων και τελικά θα κατέληγε να αναιρέσει την οντότητα της περιφέρειας Α.Μ.Θ. και το “πνεύμα” του Καλλικράτη,


· να σας ζητήσουμε να συμπεριλάβετε το θέμα αυτό στην ημερήσια διάταξη της επικείμενης συνεδρίασης της 4 – 5 – 2011 (πριν οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις της Εγνατίας Οδού ΑΕ και της κυβέρνησης).


· Επίσης σας ζητάμε να μεριμνήσετε ώστε να υπάρχει ενημέρωση του σώματος από το κ. Περιφερειάρχη για τις ενέργειες που έχει, ενδεχομένως, αναλάβει ως τώρα για το θέμα αυτό ώστε να μην αφήσουμε να ανακύψει ένα ακόμη συγκριτικό μειονέκτημα σε βάρος της Περιφέρειας ΑΜΘ και των πολιτών της.


Με εκτίμηση,


Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι ΑΜΘ


Μαρκόπουλος Θεόδωρος


Παπαδόπουλος Κίμων


Μπαλίκας Ανδρέας


Ζησίμου Παύλος – Γεώργιος”

Σχετικά Άρθρα

Back to top button